Gode og dårlige nyheter fra meg.

Prat om tung MC.
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Jonta »

Vi tar den gode først:
Jeg har kjøpt en Ducati ST2 (1998) Nydelig sykkel. Gått bare 44.000 km. Vannkjølt toventilert 90 grader V twin. Jeg har ikke fått prøvd den enda (det har med den dårlige nyheten å gjøre) men den er veldig fin å være pasasjer på.

Så var det dårlige nytt:
Jeg kom kjørende med min Cagiva Elefant (Fant) på den lokale fylkesveien her, som er forkjørsveg. I et kryss på en sideveg (Tussekrysset) stod det to blier å venta på at det skulle bli klart. Den første bilen ga full gass ut i kryssert, og fikk en "grei klaring" til meg. Nestemann kom selvførgelig ikke så langt, så jeg traff bilen i siden, bak stolpen et sted. Jeg rakk å bremse i kanskje ett eller to sek før det smalt. Jeg fløy over bilen å landa i asfalten på andre sia. Ambulanse og politi var raskt på stedet. Mannen i bilen fikk midletidig kjøreforbud og jeg ble kjørt på røntgen i Ski.
Bildene viste komplisert brudd ved h håndledd. Jeg ble opperert forrige torsdag, og Fant'n står med vridd front på Lillebror MC. Et sørgelig syn.

Nå håper jeg virkelig på et raust forsikrings oppgjør. Slik at jeg ettrehvert kan bruke litt tid og penger på å få Fant i fin form igjen.
Om det blir noe person ulykkes oppgjør, vet jeg ikke enda, men det hadde jo vært hyggelig som en støtte i en vanskelig tid.
Det er i allefall oppretta en personskade sak. Men den gjelder vel bare utgifter til transport, egenandeler og slikt, tenker jeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Snikkeren »

Gratulerer med "ny" sykkel.
Og så håper jeg du kommer deg 100% etter operasjonen.
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by intruder »

Jonta wrote: 12 Sep 2021 14:21 Vi tar den gode først:
Jeg har kjøpt en Ducati ST2 (1998) Nydelig sykkel. Gått bare 44.000 km. Vannkjølt toventilert 90 grader V twin. Jeg har ikke fått prøvd den enda (det har med den dårlige nyheten å gjøre) men den er veldig fin å være pasasjer på.

Så var det dårlige nytt:
Jeg kom kjørende med min Cagiva Elefant (Fant) på den lokale fylkesveien her, som er forkjørsveg. I et kryss på en sideveg (Tussekrysset) stod det to blier å venta på at det skulle bli klart. Den første bilen ga full gass ut i kryssert, og fikk en "grei klaring" til meg. Nestemann kom selvførgelig ikke så langt, så jeg traff bilen i siden, bak stolpen et sted. Jeg rakk å bremse i kanskje ett eller to sek før det smalt. Jeg fløy over bilen å landa i asfalten på andre sia. Ambulanse og politi var raskt på stedet. Mannen i bilen fikk midletidig kjøreforbud og jeg ble kjørt på røntgen i Ski.
Bildene viste komplisert brudd ved h håndledd. Jeg ble opperert forrige torsdag, og Fant'n står med vridd front på Lillebror MC. Et sørgelig syn.

Nå håper jeg virkelig på et raust forsikrings oppgjør. Slik at jeg ettrehvert kan bruke litt tid og penger på å få Fant i fin form igjen.
Om det blir noe person ulykkes oppgjør, vet jeg ikke enda, men det hadde jo vært hyggelig som en støtte i en vanskelig tid.
Det er i allefall oppretta en personskade sak. Men den gjelder vel bare utgifter til transport, egenandeler og slikt, tenker jeg

Buristene på fire skal en ta seg i vare for........dauvinkelen går ikke inn i hjernebarken ... :plystre
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Jonta »

Snikkeren wrote: 12 Sep 2021 15:50 Gratulerer med "ny" sykkel.
Og så håper jeg du kommer deg 100% etter operasjonen.
Takk for det!
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by ole m. »

Gratulerer med ny maskin! Håper du blir fornøyd med den, er nok en fin tursykkel.

Kjedelig å krasje, spesielt når det blir personskade av det. Ønsker deg god bedring, og at du gror sammen raskt og greit, så funksjonen i håndleddet blir bra igjen. :thumleft
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Spiritofwinter »

Håper du får mye glede av en fin Ducati etter hvert.

Når det kommer til Cagiva og forsikring så var jo jeg igjennom en runde med div forsikringsselskaper når jeg knakk ankelen på MC i fjor. Jeg har MC i et forsikringsselskap og reise/personforsikring i et annet. Ettersom jeg var ute på tur så tenkte jeg det var greit å snakke med begge og resultatet var at det var nesten kamp om å få hjelpe meg hjem igjen samt frakt av MC. Forsikringen på MC dekket evt skader på MC (ingen i mitt tilfelle) og jeg fikk dekket alt av kjøreutstyr uten noe diskusjon. Stilte begge spørsmål om dekning av legetimer, fysioterapi evt andre spesialister om det skulle bli aktuelt. Fikk beskjed at jeg kunne få dekket egenandel til lege og sykehustimer direkte relatert til saken, men når det kom til opptrening og evt andre ting videre så har Norge et så fint helsevesen at slikt ble ikke dekket på forsikring. Men dette kan være forskjell fra selskap til selskap, så sjekk opp å krev tilbake det du kan få. For min del ble det en del fysioterapi i etterkant, men der får jeg dekket litt av jobben og resten dekket jeg glatt selv for å komme raskere på beina.
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Jonta »

Spiritofwinter wrote: 13 Sep 2021 12:44 Håper du får mye glede av en fin Ducati etter hvert.

Når det kommer til Cagiva og forsikring så var jo jeg igjennom en runde med div forsikringsselskaper når jeg knakk ankelen på MC i fjor. Jeg har MC i et forsikringsselskap og reise/personforsikring i et annet. Ettersom jeg var ute på tur så tenkte jeg det var greit å snakke med begge og resultatet var at det var nesten kamp om å få hjelpe meg hjem igjen samt frakt av MC. Forsikringen på MC dekket evt skader på MC (ingen i mitt tilfelle) og jeg fikk dekket alt av kjøreutstyr uten noe diskusjon. Stilte begge spørsmål om dekning av legetimer, fysioterapi evt andre spesialister om det skulle bli aktuelt. Fikk beskjed at jeg kunne få dekket egenandel til lege og sykehustimer direkte relatert til saken, men når det kom til opptrening og evt andre ting videre så har Norge et så fint helsevesen at slikt ble ikke dekket på forsikring. Men dette kan være forskjell fra selskap til selskap, så sjekk opp å krev tilbake det du kan få. For min del ble det en del fysioterapi i etterkant, men der får jeg dekket litt av jobben og resten dekket jeg glatt selv for å komme raskere på beina.
Takk for info.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by mekkern »

Skikkelig ergerlig og vondt..
Håper det blir bra uten men..
God bedring.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by kvase »

Au au ja slik må heles og den veien må en gjøre det meste selv rundt.
-
Daue gjenstander kan ikke Aue aue men det kan vi så god bedring til deg og lykke til med 2 hjulingen som skal opp og frem den med vel være seg den ene eller andre.
-
121248738_10158473349101368_5135942262796630941_n.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Galilee »

Grattis med flott sykkel!

Og god bedring. Håper du får både sykkel og deg selv i stand i løpet av vinteren.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Jonta »

Takk for hyggelige tilbakemeldinger folkens.
Jeg satser på en liten prøvetur med nye Ducatin, godt ut i Oktober, før snøen kommer. :-k
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Tekumseh »

Auau, så plutselig kan det skje. Det var nok bra du fikk deg en flyvetur, og ikke stoppa i sida på bilen.. God bedring, håper du gror sammen fort.
inunf
Posts: 4908
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by inunf »

Gratulerer med ny sykkel, og god bedring! Håper du får fikset Cagivaen igjen også :)
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Jonta »

Takk dere!
Det var nok bra med en flyver ja. Jeg har tenkt litt på om bilen hadde vært litt høyere.
Jeg trodde jeg leste om min egen ulykke i lokalavisa. Eneste som ikke stemte, var at mc fører havna på panseret på bilen. Så så jeg at avisa var fra 18 aug. altså ca to uker før jeg krasja i samme krysset...kommer nok til å være ekstra oppmerksom der i all evigheter framover.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Gode og dårlige nyheter fra meg.

Post by Palma »

Det er rått parti der ute. Har vært ute for det samme selv for x-antall år siden.
Etter det har jeg vikeplikt for ALLE!
Bra det gikk bra med deg stort sett..
Fin nysykkel forresten :thumleft
Post Reply