Øl- mer enn bare pils

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by Palma »

I dag var det godvær på Åsen på Tjura, allikevel kom det en brottsjø. Du verden for en øl. Helt nydelig!Image

Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk

User avatar
GeirHellwigPedersen
Posts: 131
Joined: 27 Oct 2019 17:24

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by GeirHellwigPedersen »

Palma wrote:I dag var det godvær på Åsen på Tjura, allikevel kom det en brottsjø. Du verden for en øl. Helt nydelig!Image

Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk
Har du brygga stauten til grustreff 2021? Eller bør den lagres enda lengere?

Ellers så det der fortreffelig ut[emoji1]

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by Palma »

GeirHellwigPedersen wrote:
Palma wrote:I dag var det godvær på Åsen på Tjura, allikevel kom det en brottsjø. Du verden for en øl. Helt nydelig!Image

Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk
Har du brygga stauten til grustreff 2021? Eller bør den lagres enda lengere?

Ellers så det der fortreffelig ut[emoji1]

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Det jobbes med saken @GeirHellwigPedersen . Ila ei uke så bør den være i gang.

Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk

User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by Bikeridr »

Jesus, Ape og Øl i samme setning.. Det var en ny kombinasjon, både i ord og på selve ølet.

En Jesus Double Bock Monkey Brew fra en eller annen obskur bakgårdsadresse i Trondheim.
Enorme mengder kokesjokolade og malt. Litt vel søt etter min smak. Leppene er jo sammenklistra i sukkerlim etter hver slurk, jo :shock:
Jeg kjøpte én boks av denne og jeg tror ikke heller det blir flere. Øl skal drikkes, ikke tygges..
Oppsummert; Jesus for et øl...
Jesus_DobbelBock.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by Bikeridr »

Tya Julebock.
Jeg spurte de på den lokale spritsjappa om de hadde sprittusj. Ja, sånn at de bare kan stryke ut "Jule" og erstatte med "Påske" på ølflaskene. Det er kassevis med diverse julebrygg igjen i lokalene :shock:
Nuvel, plager ikke meg da jeg jo er glad i mørkere øl, slik som gjerne juleøl/julebrygg er.

Denne, joda helt grei og fin på smak. Nærmere bock enn mange av de bock'ene jeg har prøvd. Dog, etter min smak, litt lys i fargen, men igjen, fargen sjemmer ingen :)

Ølet har tydelig maltpreg og smaker greit typisk bock og har en behagelig lukt. Kjøpte én, men mulig jeg må hjelpe polet i Bjugn med å bli fri for varene 8)
TYA_Julebock.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by Bikeridr »

Da har jeg "restaurert" OCD'n min på en liten ekskursjon og en sigar i nabolaget. Det er hengt opp noen "Barn Leker" skilt her med strips "TY-Raps" og de hadde ikke klippet "halene" på stripsene etterpå. Det gikk ut over nattesøvnen og se de "halene" stikke nesten midt ut i veien hver eneste gang vi kjørte forbi. I dag tok jeg med meg en avbitertang og fyrte opp en sigar for så å ta meg en spasertur. Det var en orgasmisk tilfredstillelse å få klippet vekk restene, som jeg selvsagt tok med meg og kastet de miljøvennlig i posen for plastavfall 8)

Nok om det, etter endt tur og mens vi venter på at lapskausen skal koke seg ferdig, sitter jeg her med en Vintervarme fra Kinn. Det bryggeriet har mer enn ett godt øl å by på. Denne må kjøpes mye mer av, ser jeg. Så ja, det skal nok bli godt med vintervarme her fremover :)
Litt hint av kaffe og fin fylde med lang god ettersmak. Rett og slett nydelig.
Vintervarme.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by Spiritofwinter »

Hadde meg i går en tur innom et av de bedre Vinmonopolene på Sunnmøre, de som har større utvalg av øl enn noe annet i sortimentet. Det ble litt handel der og litt på Gulating Ølutsalg som er ved siden av polet.

Plukket i går med meg The Kernel, Imperial Brown Stout, hadde sett at Ojda reklamerte for den å den stod tilfeldigvis i hyllen. Etter å ha smakt nå så angrer jeg på at jeg ikke tok med et par stk til... dette var en mørk og god øl med alle de rette smakene. Kvelden er ung å øl-skapet er fullt, må nok smake på mer utover kvelden.
Image

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by Spiritofwinter »

Vi fortsetter kvelden med svenske Brewski sin Almond Walnut Vanilla Caramel Cake. Mer kake enn øl, men med 10% og god kakesmak er det greit, plukket opp denne fordi boksen hadde bilde av en kake og jeg bare måtte prøve. Skal du ha øl, ikke kjøp den, vil du ha kake med alkohol, kjøp den.Image

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by Spiritofwinter »

Det er lørdag og vi starter kvelden med en Løkka Nøttebrun fra Grunerløkka Bryggeri. Fyldig smak av malt og nøtter, en av de bedre jeg har smakt som er av butikk type.Image

Sent fra min SM-G780F via Tapatalk

User avatar
GeirHellwigPedersen
Posts: 131
Joined: 27 Oct 2019 17:24

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by GeirHellwigPedersen »

Familie filmkveld på Eklund. Og da er det greit å starte med litt "Pryl" til Kingsmann[emoji4]Image

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by Kant1 »

Jeg bruker å gi guttungel litt Pryl på lørdagskvelden 🌞
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by Spiritofwinter »

Vi fortsetter med Grunerløkka Bryggeri, Løkkatrollet Stout, plukket i hyllene på polet etter anbefalinger her inne. Denne er mørk med mye kaffi og en litt bitter ettersmak, er nok noe humle inn i bildet ja. Har en til på kjøling til en annen dag, da tenker jeg den skal nytes med litt mørk sjokolade, det kan gjøre underverk med denne.Image

Sent fra min SM-G780F via Tapatalk

User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by ojda »

Spiritofwinter wrote: 06 Feb 2021 22:37 Vi fortsetter med Grunerløkka Bryggeri, Løkkatrollet Stout, plukket i hyllene på polet etter anbefalinger her inne. Denne er mørk med mye kaffi og en litt bitter ettersmak, er nok noe humle inn i bildet ja. Har en til på kjøling til en annen dag, da tenker jeg den skal nytes med litt mørk sjokolade, det kan gjøre underverk med denne.Image

Sent fra min SM-G780F via Tapatalk

Er dette butikkøl Spirit?
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by Spiritofwinter »

ojda wrote:
Spiritofwinter wrote: 06 Feb 2021 22:37 Vi fortsetter med Grunerløkka Bryggeri, Løkkatrollet Stout, plukket i hyllene på polet etter anbefalinger her inne. Denne er mørk med mye kaffi og en litt bitter ettersmak, er nok noe humle inn i bildet ja. Har en til på kjøling til en annen dag, da tenker jeg den skal nytes med litt mørk sjokolade, det kan gjøre underverk med denne.Image

Sent fra min SM-G780F via Tapatalk

Er dette butikkøl Spirit?
Med sine 7% må du nok på polet for å finne denne. Oppdatering med mørk sjokolade som tilbehør kommer etter hvert.


Å mens vi venter på det drar jeg frem en Norsk/Belgisk Quadrupel ved navnet Svartskjær. En godt gjennomført og mørk quad med en litt søtlig maltsmak og 10%. Vil påstå at dette er kveldens beste.Image

Sent fra min SM-G780F via Tapatalk

User avatar
GeirHellwigPedersen
Posts: 131
Joined: 27 Oct 2019 17:24

Re: Øl- mer enn bare pils

Post by GeirHellwigPedersen »

Midtveis og pitzza stopp ble Gamlegutten dratt frem med stort hell[emoji6]

PS
Kingsmann uten whisky går jo heller ikke ann. Så en liten Killohman ble smakt med godt velbehag.Image

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Post Reply