Her kan dere se på en video og første uavhengige test av den nye 2021 Multi, og Ambro er du i tanker om å bytte sykkel i 2021?
[media][/media]
Skal nå prøvekjøre i alle fall. Er dog ikke veldig begeistret over at det er såpass mye utslipp fra den nye modellen, som fører til at den blir mye dyrere i Norge enn den er nedover i kontinentet.
Ja, enig med deg i forbruk og utslipp. 1260 har 130 g/km og med forbruk 0,55 for den nye V4 er tallene 163 g/km og 0,65 i forbruk men innenfor Euro 5 forskriften. Dette gjør nok at prisen stiger ja, og en base modell V4 for 299k før en har begynt å leke med opsjonene så havner du fort på 340 - 350k og det blir en dyr sykkel. Har sjekket litt på Finn men få 2019 modell Enduro, kanskje jeg kan klare å få 220 - 230k for min. Da må jeg legge 120 - 130k imellom og vet ikke om det er verdt det.Ambro wrote: ↑30 Nov 2020 14:40Skal nå prøvekjøre i alle fall. Er dog ikke veldig begeistret over at det er såpass mye utslipp fra den nye modellen, som fører til at den blir mye dyrere i Norge enn den er nedover i kontinentet.
(eks, i England, kosta forrige modell 20,999GBP, mens nye koster 21,999GBP om jeg husker rett, mens i Norge så har den gått opp 50000kr.)
Mer bensinforbruk og, med 2 liter ekstra tank tilsvarer sikkert ca samme rekkevidde.
Chassisendringer som kompenserer for 19" foran gjør sikkert sykkelen like leken som den er før, og med mer tilrettelagt sykkel for kortbente er det nok mange som blir fornøyde med det. Men jeg valgte jo Multi fordi det er en av få sykler jeg får plass på med mine lange ben.
Time will show.
Du snakker sikkert av erfaring @knutk , alltid farlig å prøvekjøre.
Det litt artige er jo at etter prøvekjøring av de ca siste 20 syklene jeg har prøvd, så har jeg alltid følt meg mer hjemme og bedre til på Multien, så jeg må jo ha gjort noe riktig, så får vi se om den nye klarer å få til noe tilsvarende.
Du har vel æresplass hos Løvaas til å prøve nye sykler, så denne må du prøve @ArcticTiger . Kanskje du vil like V4 motoren slik mange andre som har prøvd den sier, Men riktig at Desmodromik teknikken på ventilene er forlatt, nå er det vanlige ventilfjærer som gjelder.ArcticTiger wrote: ↑30 Nov 2020 19:55 Jeg skal nå sikkert prøvekjøre den nye V4 Multin, men har ingen tanker om å bytte inn PP i en ny. Ikke noe ventil-rassling, ikke noe Øhlins dempere Så det blir å fortsette å dau-kjøre den jeg har.
Men: Jeg har jo fått -98 Tigern nedover nå, og holder på med 25.000 km service på den. Så da skal det bli fint å kjøre litt Triple-mottor igjen, når man blir lei av Rakkle-sykkern. Og 80 Triple hester er jo akkurat passe for en Gammling
Joa, jeg får vel prøve de jeg har løst til å prøve tenker jeg. Hadde en liten sving på V4 Streetfightern på seinhøsten, og ja V4 mottorn gikk fint den.JRO wrote: ↑01 Dec 2020 14:49Du har vel æresplass hos Løvaas til å prøve nye sykler, så denne må du prøve @ArcticTiger . Kanskje du vil like V4 motoren slik mange andre som har prøvd den sier, Men riktig at Desmodromik teknikken på ventilene er forlatt, nå er det vanlige ventilfjærer som gjelder.ArcticTiger wrote: ↑30 Nov 2020 19:55 Jeg skal nå sikkert prøvekjøre den nye V4 Multin, men har ingen tanker om å bytte inn PP i en ny. Ikke noe ventil-rassling, ikke noe Øhlins dempere Så det blir å fortsette å dau-kjøre den jeg har.
Men: Jeg har jo fått -98 Tigern nedover nå, og holder på med 25.000 km service på den. Så da skal det bli fint å kjøre litt Triple-mottor igjen, når man blir lei av Rakkle-sykkern. Og 80 Triple hester er jo akkurat passe for en Gammling