The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

Så Intruder "trengte seg inn"?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:Så Intruder "trengte seg inn"?
Neida, det foregikk i en gemyttlig tone. Mye god fliring.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

I dag er det onsdag, og da er det tid for den ukentlige kjøreturen med Husqvarna'en. Jeg har fått lov til å klippe hos nabo'n på 93 i sommer. Vi kom over ens om en pris pr. klipp, slik at jeg har penger til bensin og slitasje på maskina. Han sier det hver gang jeg er borte, at han vil prøve å klippe selv med gå-klipper'n sin. I dag sa jeg at jeg er glad for at jeg får lov til å hjelpe til. Og at han har så mye annet å gjøre, så da er det for å hjelpe han at jeg klipper. Og innerst inne er han glad for at jeg gjør det, for han har stor tomt. Og så har jeg litt å fare over hjemme i tillegg. Jeg driver vel en drøy times tid til sammen med klipper'n. ImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by ArcticTiger »

En time er jo ikke så myye [-X
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

ArcticTiger wrote:En time er jo ikke så myye [-X
Neida, jeg har jo vært "klippegutt" på Sykehuset på Reinsvoll. Der startet vi på mandag i en ende av anlegget og klippet hver dag i uka. Og så var det bare å begynne på'an igjen på mandag. Hele uka polerte jeg setet på "Kronhjorten". [emoji6]

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jaja, det er lørdag og det har vært møte i lørdagsgjengen på Helt Mætt kafé i dag også. Intruder ble omtalt i dag også. Hans frittalende væremåte ble trukket fram i positiv retning. Det ble litt fliring da han ble omtalt. ImageImageImageImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Artig var det på Helt Mætt...kjæm nok innom att om ei tid ! :thumleft

Tirsdag blir det kanskje en tur til brandbu , Omaas kommer for å hente Guzzi`n sin etter service.. :D
håper han får anledning til å besøke Sjusjøen og EndeLarmen MK-treffet " gra-Bukkrittet 2020 " :smt115
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jeg ligger foran skjema med gressklipper'n denne uka. Grunnen er at værvarselet var litt dårlig i morgen, og at jeg skal være med en kamerat oppi Gudbrandsdalen en tur. Han skal hente en omplasseringskatt. Pus skal flytte til Toten, mens nåværende eier skal flytte til Oslo. Så da tok jeg gressklipper'n og gjorde rundene i finværet i dag. ImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Ja, nå er kattfaen fraktet fra Harpefoss til Toten. Turen foregikk i sømmelige former uten noe grisekjøring av noe slag. Passe lite trafikk også. Nå spørs det om fjøsløven aklimatiserer seg Lensbygda. Det vites ikke på det nåværende tidspunkt.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Fjøsløva klarer seg sikkert bedre enn de fleste. Har hatt 3 omplasseringshunder. Sippetrynet har tatt det greit. Men labradoren syntes ikke noe om det før etter 6 måneder. Samme leksa med henne da vi flyttet til ei annen gamme, men kattejævelen omstilte seg på sekunder. Baconfrikassen syntes heller ikke mye om å flytte siste gang det skjedde. Forståelig, hun var eldgammel,hadde hjertefeil og hadde vært bosatt 2 andre steder før hun med den mest selvføgelige mine bare flyttet inn hos oss. Egentlig så skulle hu bare være på legd...
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Hadde en omplasseringshund Teddy svart new foundlender som kom natterstid fra Fredrikstad , småtassen på 70 kilo slikket og koste seg med oss... :shock:
disse kara der sikler noe inni gamprævva [-X
han følte seg hjemme sporenstreksøyeblikklig med en gang...rolig som skjæra i tunet dænna pælsdotten der å ser du :smt115
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Desmo står vel i startgropa klar for nye jugerier på Helt Mætt ?

Hos naboen har detvært et hælvetes leven i natt...BikkjeFaan har fått for seg at den er en ulv...
Gubben ble utkonkurrert av en annen grabukk og dro sin kos her om dagen...
bikkja drar vel etter snart...

gleder meg til demonstrasjonstoget naboa forbereder...

god underholdning r ikke å forakte...... :smt043
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Du kan jo lage litt show i heimen vel ? Vaskemaskin er et godt sted å begynne. HG har drevet intensiv opplæring i den forbanna haitekk vaskemaskinen og det gikk rett i dosselossen. Oppdaget nemlig at hun vrengte enkelte klær da jeg tømte den. Så da vrengte jeg alt tibake og pælma det inn igjen og vasket det på kokvask. Hu gikk helt over stag for nå er klærne ødelagt sier hun :roll: Det er de alldeles ikke, de er bare reine på begge sider [-( Og hensikten er oppnådd, vaskerommet er nå adgang forbudt område. Ærklæringen om at jeg er mindre begavet falt på steingrunn. Om et par dager kommer sikkert Sippetrynet fram fra tilfluksstedet sitt som ble okkupert under raserianfallet til HG. 8)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by mekkern »

Må desverre og gudsjelov betjene husets maskiner på egenhånd...
Mulig jeg må være matfar og feriehjelp for Lodotten... siden avkommet ikke har reprodusert seg har hun og svigersønnen hanket inn en Samojedvalp og denne driver den gamle lodotten til vanvidd innimellom...
Selv om dyret ikke har hjerne og røyter en bærepose om dagen så er hu glad som pokker bare det er mat å få.. :lol:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Mente å ha et gra-Bukkeritt på Sjusjøen jeg men nå har joggu barnebarna kommet i " omstendigheter "
Ene jinta og samboeren har tre barn,og hovedinteressen til de voksne er data og spill...kommer det noe nytt sitter tusenlappa løst.Så nå har minstejinta deres kommet i fosterhjem..
Men de har fått beholde dataen og spillene..ellers hadde de nok snublet i underleppa :smt076
Ikke nok med det...andre bæssfarjinta er samboer med en ex-narkoman...nå har en av miljø-vennene hans vært frampå med kniven , bæssfarjinta mi sitter att med vesle Amelia på to måneder mens pappa ligger på krankenhaus...
Blir mye styr i en fra før forvirret " tåppbåks "...så blikke no på Sjusjøen :? :smt022
Har underrettet sjølveste Tigergutt i Andeby om dette...som den fornuftige karen han skjeggasen er årna det seg..
men einn får itte bli æilltfør amper i ummret da...
go hælj i hus og hytte..takk før att dekk lytte :redface
Post Reply