![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Følte meg litt som en skurk på tur og DB-killeren er nå satt inn så vi kommer litt roligere neste gang
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nei det må bli 21’te. Tirsdag skal jeg ta guttungen med noen kammerater til vindtunellen på GardermoenGielas wrote:Gratulerer.![]()
Får vi se den på Vindfjelltunet tirsdag 14.?
1ogtyvende er det kveldsskift, men tolvte blir det tur - kanskje også med ArcticTigerBorg wrote:Nei det må bli 21’te. Tirsdag skal jeg ta guttungen med noen kammerater til vindtunellen på GardermoenGielas wrote:Gratulerer.![]()
Får vi se den på Vindfjelltunet tirsdag 14.?
https://modernactivitycenter.no/forstegangsflyvende/
Men har nå ferie nå da, så om du er klar for en tur en dag er det bare å gi lyd
Ja det stemmer nok det, Gielas. Tirsdag den 14ende altsåGielas wrote:1ogtyvende er det kveldsskift, men tolvte blir det tur - kanskje også med ArcticTigerBorg wrote:Nei det må bli 21’te. Tirsdag skal jeg ta guttungen med noen kammerater til vindtunellen på GardermoenGielas wrote:Gratulerer.![]()
Får vi se den på Vindfjelltunet tirsdag 14.?
https://modernactivitycenter.no/forstegangsflyvende/
Men har nå ferie nå da, så om du er klar for en tur en dag er det bare å gi lyd
Se der ja! Da har jeg løsningen før det er blitt et problem. Kan ikke klage daknutk wrote:Ser du har funnet en fin plassering for GPS![]()
![]()
Noterer også at dette ser ut som den nye Garmin XT, som ligner fælt på BMWs NAV VI.
Med mindre Garmin har gjort forbedringer tillater jeg meg å gi følgende tips, som kan skrives opp bak øret.
Kortversjon: Hopp til de to siste avsnitt.
BMWs NAV VI har slitt med problem at den brått begynner å hoppe mellom menyene, som om der satt en usynlig gnom og trykka på skjermen helt i vilska.
Jeg INBILLER meg at kimen til problemet er følgende. De nye skjermene er i motsetning til tidligere helt blanke og harde. Når man trykker på de nye skjermene kan man ikke som tidligere se at skjermen 'gir etter' og trykkes inn. (På utenlandsk heter de at de er resistive i stede for capasitive). Dette ble gjort for å kunne trykke på skjermen med hansker.
For å fortsatt kunne operere de nye skjermene med hansker har trolig skrudd opp følsomheten for skjermen.
Når GPS sitter bak en vindskjerm vil der dannes undertrykk, så skjermen suger til seg støv, og dette støvlaget vil bli oppfattet som et trykk på skjermen.
Så om man om en stund oppdager at GPS begynner å hoppe mellom skjermbilder og menyer, vask skjermen, fortrinnsvis med våt klut.
Kan nevnes at Garmin har tilbudt seg å bytte inn NAV VI over en lav sko, så kanskje de har funnet en løsning, som kanskje også kommer XT til gode...
Lett å se seg blind og fokusere på vekta. I gitte tilfeller betyr selvsagt lav vekt mye, men det koker ned til bruksmønsteret og ambisjoner.Borg wrote:I dag ble det en tur på 19 mil. 5-6 av disse ble på grus og Lille svarten storkoste seg.
Går pent å pyntelig for seg når en beveger seg på skogsveier på egenhånd, og det blir mest kjøring, med lite stopp. Men et par bilder i det fri ble det:)
Mandag neste uke blir det førstegangsservice og det er nok på tide. Etter en tur til Vindfjelltunet i morra nærmer det seg raskt de første 100 mila.
Med unntak av en sal som er litt for smal for baken når strekket blir langt, virker resten av «pakka» veldig bra. Motoren holder bra for norske forhold å har ikke savnet noe der så langt, men spent på hvordan jeg opplever den på tur om jeg kjører sammen med andre og det «jages» litt.
Merker den er tyngre enn Xmoto’en. 50 kilo har mye å si, men så er denne kjøpt inn for å passe både skog og landevei (noe Xmoto’en ikke var så begeistret for over lengre strekker).