Inunf

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by inunf »

Kom på at jeg ikke har tatt noen skikkelige bilder av Ducatien, til tross for at jeg har hatt den i nærmere 3 år. Siden jeg bare går og venter på å få ut skiltet uansett, benyttet jeg meg av anledningen og polerte den i går. Fikset noen småting også, som kortere brakett til bremsevæskebeholderen. Den vibrerte sånn rundt 4000 rpm at den ikke var synlig, det bare bare en sort skygge. Tok dessverre ingen bilder av prosessen, det ble litt styr siden jeg måtte tappe av bremsevæsken og korte inn slangen også. Resultatet ble bra, nå vibrerer den ikke lenger. Fikk også endelig byttet mutteren til bakhjulet på venstre side. Den på høyre side byttet jeg for over et år siden, og det var et sett på to, men jeg har altså ikke kommet så langt før i går. Nå er det vel egentlig bare å sjekke trykket i dekka og hente skiltet på mandag, så er den klar :D

Image

Image

Image

Image

Her synes det at braketten til bremsevæskebeholderen er litt kortere enn den til clutchen.

Image

Og den nye mutteren til bakhjulet.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

:D :D :D
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by JK95 »

=D> =D> =D>
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by Toven »

Lekker!
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by inunf »

Har ikke lagt helt på latsiden med 250en heller. For en stund siden tegnet jeg opp nytt skiltfeste, og printet det i PETG.

Image

Image

Image

Image

Dessverre var de fancy multipluggene jeg hadde montert alt for store til å gå igjennom åpningene i brakettene til blinklysene. Måtte derfor sette på andre koblinger.

Image

Det nye skiltfestet passer perfekt!

Image

Før

Image

Etter. Flyttet blinklysene lenger ut sånn at det er plass til skiltet i mellom de, og gjorde anleggsflaten for skiltet større.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by knutk »

inunf wrote:
Image

Etter. Flyttet blinklysene lenger ut sånn at det er plass til skiltet i mellom de, og gjorde anleggsflaten for skiltet større.
Dette ble jo riktig så fint :D :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by intruder »

Oljenivåglass på Intruderen---tør ikke knele og kontrollere sjøl---
kan velte vet du........... :shock:

ellers er jeg flink til å fylle 98 oktan----

så vi stiller ikke i samme klasse du å je :smt119 :smt116
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Har børstet støv av gamle prosjekt

Post by inunf »

Har ikke skjedd så mye mc-relatert i sommer, men fredag hadde vi en fin tur. Ferge til Festøy, kjørte til Standal, over til Ørsta for pølse og is, ei runde rundt Berkneset og så Eiksundsambandet og ferge fra Hareid hjem. Knalltur, Standal kan absolutt anbefales for de som liker grus, runda rundt Berkneset var kjempefin og med god asfalt.

Image

Kjøreruta.

Image

Image

Image

Stopp i Standalen.

Image

Lunsj på Circle K i Ørsta.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati til salgs

Post by inunf »

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=192426857

Har lagt Ducatien ut på finn, den blir ikke brukt så mye og nå har vi kjøpt hus uten garasje (ikke min ide), så da blir det litt for tungvint. Håper jeg får napp selv om det er på slutten av sesongen, hvis ikke prøver jeg igjen til våren.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Inunf - Ducati til salgs

Post by JK95 »

inunf wrote:https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=192426857

Har lagt Ducatien ut på finn, den blir ikke brukt så mye og nå har vi kjøpt hus uten garasje (ikke min ide), så da blir det litt for tungvint. Håper jeg får napp selv om det er på slutten av sesongen, hvis ikke prøver jeg igjen til våren.
Neineinei, du skulle jo kjøpe tailbaggen min nå som min Streetfighter har blitt kondemnert [-(
Forøvrig en vakker sykkel jeg gjerne skulle hatt selv :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Inunf - Ducati til salgs

Post by intruder »

Per Standal var elektrosjef på Langmoen AS.
Oddvar Eiksund var kultursjef i Ringsaker kommune.
(((litt særegen dialekt for oss her i bygda vettu))
Du nevnte disse navnene i reisebeskrivelsen din!! :thumleft

Det blir vel ingen snarlig retur på Vålerbanen for deg da antakelig [-(

Men suddently plutselig :smt031

hyggelig å ha hatt deg som forumkamerat iallfall !!
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati til salgs

Post by inunf »

Da ble Streetfighteren hentet av ny eier. Han hadde leid varebil og kjørt fra Haugesund, må ha vært ivrig etter å kjøpe sykkel for å reise så langt.

Jeg er litt usikker på hva jeg skal ha nå. Har tenkt på noe mer praktisk, f. eks. nyere Versys 650. Lurer også litt på å importere en Bimota. Vi får se, er uansett lenge igjen til sesongstart selv om det faktisk var 15 grader og tørre veier i dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Inunf - Ducati til salgs

Post by Trondgv »

inunf wrote:Da ble Streetfighteren hentet av ny eier. Han hadde leid varebil og kjørt fra Haugesund, må ha vært ivrig etter å kjøpe sykkel for å reise så langt.

Jeg er litt usikker på hva jeg skal ha nå. Har tenkt på noe mer praktisk, f. eks. nyere Versys 650. Lurer også litt på å importere en Bimota. Vi får se, er uansett lenge igjen til sesongstart selv om det faktisk var 15 grader og tørre veier i dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Haugesund ja, da får jeg kanskje se den langs vegen i sommer [emoji16]


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ducati til salgs

Post by inunf »

Det kan godt hende, den skal være lett å kjenne igjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Inunf - Ny tursykkel!

Post by inunf »

Det har vært ganske intens søking på finn i det siste etter ny sykkel. Lørdag dukket det opp en Caponord 1000 med rett utstyr. La inn forespørsel om å få dra og hente den på søndag, men vi hadde besøk av familien til samboer så det ble nedstemt. Dro litt tidlig fra jobb i går, kjørte til Brumunddalen og handlet. Sykkelen så like fin ut som på bildene, gleder meg til å få prøve den. Ble seint hjem og litt kjedelig med 11 timer i bil, skal ta den ut av bilen og se litt nærmere på den etter jobb i dag.

Det er en 2006 Caponord 1000 med fullt koffertsett med innervesker, tanktrekk og tankveske, veltebøyler, varmeholker, 4 vindskjermer å velge mellom og LeoVince potter.

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=207967465

Kan også melde om at jeg har gamblet på en ny bensintank fra India til RD'en. Hvis passformen er noenlunde er det håp om å få den også på veien til sesongstart :D
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Inunf - Ny tursykkel!

Post by knutk »

Gratulere med 'ny' sykkel.
Etter bildene å dømme fremstår den som et pent eksemplar av arten.
Regner med dette er en sykkel du får mye glede av :D :thumleft
Post Reply