The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

I dag er det gjøkdagen , og da legger antakelig gjøken egg...fortrinnsvis i andres reir...
Naboen her er mistenkt for å ha lagt egg i redet til ei kjærring nedi bygda... :smt117 :smt110 :smt120
En annen nabo kalles suppegjøken...mange ler av ham...de såkalte ler-gjøkene :roll:

og det ryktes at enkelte gjøker spiser rumpetroll...kanskje det er derfor Pollti og Bartetrynet går litt surr
i tellinga...

og huldra har hulderrompe...troll har trollrumpe...
og barnebarnet Oliver her på tre år drar ned buksa og sier " rompestomp titt tei....
og ei borti her vrikker på rompa...hadde a hatt auer i rævva hadde a blonke for hvert steg a tok... :roll:

......................................................................................
tullet over skrev jeg i går..nå har jeg landet og er et relativt normalt menneske att.... :redface

ha en god dag alle sammen!!
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Denna e6 utbygginga dere...i går skulle jeg til helgøya og fulgte selvsagt the same prodesure som vanlig...
de to siste åra..
Herregud...de hadde jo åpnet nybrua uten å si fra til meg..
så der jeg skulle ta av var rundtomkjøringa nedlagt :smt076
hadde dom itte satt opp gjerdet skulle jeg snuddpå to felten..

tenker på noe Honningsvåg-jhn skrev her en gong ::
Nå skal jeg investere i moderne reknogoserings utstyr på Intrudern...og bekledning og desslike som er like omfattende som det Børge Ousland hadde da n gikk åleine tell Nordpolen...


gudene veit å som kæinn skje millom lyskryss..rundkjøringer og rasteplasser her a gett

:---)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Ille stille , ville spille lille trille brille.......... :shock: ++ biskop Hille , grille...elleville...krokodille... + angrepille....kruspersille

blir gal av lengsel etter skriveriene deres jeg..................... :smt072
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Vel, i går kjørte jeg en svingom på en Aprilia Pegaso 650. Det var en hyggelig tur men den utløste ikke kjøpelysten selv om den var bedre å kjøre enn det som lå i hukommelsen.
Jentungen har nå en eldgammel Monster 600 og kommer kjørelysten så er det rimelig å låne den litt, bare hun får den tilbake med full tank så er det greit. Men HG er litt mistenksom siden hun hører at jeg tenker litt på å selge rusthaugen. Går litte granne med gravide tanker om å finne en 2 takt mopedbil igjen og da blir a skikkelig ilter. Dvs litt mer ilter enn vanlig :D
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

pollti wrote:Vel, i går kjørte jeg en svingom på en Aprilia Pegaso 650. Det var en hyggelig tur men den utløste ikke kjøpelysten selv om den var bedre å kjøre enn det som lå i hukommelsen.
Jentungen har nå en eldgammel Monster 600 og kommer kjørelysten så er det rimelig å låne den litt, bare hun får den tilbake med full tank så er det greit. Men HG er litt mistenksom siden hun hører at jeg tenker litt på å selge rusthaugen. Går litte granne med gravide tanker om å finne en 2 takt mopedbil igjen og da blir a skikkelig ilter. Dvs litt mer ilter enn vanlig :D
Borti Kvarbergvika har jeg sett det står flere skysser jeg antar er mopedbiler...
kan leke litt Sherlock Holmes om du vil.... :?:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

I dag hadde Pollti likt seg på Toten, da kunne han fått kjørt Husqvarna. Gressklipper.
Ikke noe av interesse? Tenkte jeg det ikke. Uordensmakta er ikke interessert i å gjøre samfunnsnyttig arbeid. Men nevner du mopedbil for ham, får han los. Mopedbil er bare et annet navn på rundingsbøye i trafikken. Ferdig snakket.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Nå,nå . Det er forskjell på moderne diesel purke moppebiler. Nå er lista lagt høyere, nå ser vi etter 2T moppebiler. Og det er ånkli vanskelige å finne. "Drømmen" er en trehjuling uten bakvegg og med sykkelstyre. Ratt er jo for pyser, mye mer mandig å få styrestanga rett i brystbeinet når en kolliderer med en trailer :shock: På seint 50 tall og tidlig 60 tall var disse på markedet, sikkert påtenkt handicappede. Innmari plundrete å komme inn siden en måtte krabbe inn bakfra. Leter vi så finner vi det.
Sånn ellers så snakker vi med WWLF om froske egg,rumpetroll og spiss snute frosker. Noe skal en jo være opptatt av i disse grønne tidene. Vi har spurt de om tankene vi har om å redde froskene kan være noe å prøve. En redder jo ørret med gravemaskin så kanskje noe av hva vi sitter og tenker ut har noe for seg ?
Men det kan jo være skader etter for mye brosmetråling og Braastad, det tror i hvert fall HG som ikke trodde gravemaskin kunne redde ørret heller . Men nå er hun enig når hun glaner i bekken =D> Moderne Brøyt X2 redder natur =D>
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

"" OIL for dogs" anbefales i en egen temabolk her....
kanskje noe for Bartetrynet... :smt031
cool `n....Bartetrynet blir nok bortskjemt med de beste matoljer...garrantert

noen kaller det å skjemme bort :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jeg er litt overrasket over været på Toten i dag. Det regnet. Ikke noe snø var innblandet i det hele tatt. Bar bakke og ekte regn. Det betyr at Husqvarna'en må i aksjon over helga. For er det noe som løvetanna og kløver'n har manglet, så er det regn. Da kommer det til å vokse vilt og uhemmet i hagen min.
Men Pollti, invalidemoped er da ikke noe å samle på. Mener du en sånn trehjulet sak med sachsmotor, snorstart og automatgir?

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Har vel ikke noe å si om det ikke er noe å samle på vel ! Har hatt elektriske rullestoler og jeg, men da blei HG så himla forbanna når jeg gjorde sykkel og gangstier utrygge med de så de måtte forlate garasjen. Hu blir sikkert like forbanna på invalide moped biler. Akrobat det driter jeg i bare de gir moro. Og det gjør de sikkert \:D/
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Dagens....
kloregnager...utdødd i ettertid :smt031
insektmos
marinert meitemark
knaskebiller fra Guatemala

Godbiter fra Rolf Just Nilsen og Harald Tusberg...sistnevnte avsto fra å smake.. :shock:

I et lyskryss i Drammen så RJN et stort egg...tok det med hjem og ruget på det i tre døgn...lå der i senga og tok ikke til seg hverken vått eller tørt..derfor satt han og spiste kloregnager .......
plutselig lyder fra egget....en ananuensis vulgaris,,,,,skalleknarp !!... :plystre

se den på Youtube....legg gjerne ut her

ha det
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Har vel ikke noe å si om det ikke er noe å samle på vel ! Har hatt elektriske rullestoler og jeg, men da blei HG så himla forbanna når jeg gjorde sykkel og gangstier utrygge med de så de måtte forlate garasjen. Hu blir sikkert like forbanna på invalide moped biler. Akrobat det driter jeg i bare de gir moro. Og det gjør de sikkert \:D/
Hmmmm......... Vi vil leve lenge, vi. Men gammel vil vi aldri bli. Det sang nå Halfdan Sivertsen en gang i yngre steinalder. Tror jammen meg at Pollti prøver å leve etter den visa.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Pollti lever nok etter mottoet " gamle vil vi aldri bli "..ja.... :thumleft
Sjøl er jeg mer Prøysenpåvirket...som Nøtteliten.....sitter i en tretopp og gnager på nøttene \:D/
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Nå er det på tide å oppheve den fordømte 2 meters Korona regelen. Går tilbake til vanlig norsk standard som er 5 meter avstand til andre mennesker !
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

...og snart innfører vel kjerringa økt avstand i hverdag / natt igjen å... :lol: :lol: :smt073
Post Reply