Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kjekk sak for tung GS)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Endelig helg, ut på hjul)

Post by biker7 »

:lol: :lol: Nydelig billedlig og lydmessig beskrevet, Palma ;-) :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Endelig helg, ut på hjul)

Post by biker7 »

Med litt for dårlig bakdekk for seriøs "grus-kos", var Pål "Palma" så snill å hjelpe meg med å få lagt om på lørdag :thumleft
Satte nå på et halvslitt E07 som funker greit en stund til. Og når han nevnte at han hadde tenkt seg ut på tur i dag,
så bestemte jeg meg for å bli med på en liten søndagstur på skauen :D

Betty med sjåfør dukket opp her i halv tolv-tia, og litt senere la vi i vei.
Kjørte først en del fine grusveier på "Væssia" (vestsiden av Glomma), før vi krysset elva ved Braskereidfoss og skar nord-østover mot Kynnbrua.
Derifra litt trivlig grus-spruting nedover Kynndalen til Velta, før fine grusveier videre sørover. Forholdene på grusveiene vi kjørte i dag var stort sett tørre og fine. Litt sporete og bløtt er det selvfølgelig noen plasser enda, men ikke verre enn at det bare er litt morro. :thumleft
Så skauen er bortimot klar, folkens ! \:D/

Og trur du ikke vi endte opp ved den berømte gapahuken i dag også :lol:
Det var faktisk litt trafikk der i dag, for Pål traff et par kjentfolk på KTM`r (790+1090), og vi traff også en kar jeg kjenner på en ktm 690.
Og er helt sikkert en haug til med "grusere" som har vært innom her på søndagstur i dag vil jeg tru. 8)


Noen bilder fra dagens besøk ved Rotneblikk :

Image20200503_142033 by biker7, on Flickr


Image20200503_144958 by biker7, on Flickr


Image20200503_142018 by biker7, on Flickr


Vi fikk selskap av karen på 690 da vi reiste videre. Så 2 stk BMW og en KTM rundet Skasbergets sør/øst-side, før vi litt senere var hjemme igjen.
Ble en fin skogstur på ca 17 mil denne søndagen. Og takker for selskapet, Palma :D
Last edited by biker7 on 04 May 2020 22:59, edited 1 time in total.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Endelig helg, ut på hjul)

Post by Palma »

Flott beskrivels Biker/. Det var en fin tur. Med deg som kjentmann vart det huket av noen nye veier på lista og, det er bra.
Det var en frisk tur, at det var bare andre turen med Betty på grusen i år var litt merkbart. Det gikk tidvis litt fort for en gammal gubbe på gammal sykkel. Men artig var det.

Og kan henge på med det samme at det nye MOTOZ RALLZ dekket infridde 100%. Spor som det var endel av i dag var lite merkbart. RallZ'n kloret seg fast og holdt stø kurs.
Takk for tuen igjen biker/, en topp dag! :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Endelig helg, ut på hjul)

Post by biker7 »

Palma wrote:. Det gikk tidvis litt fort for en gammal gubbe på gammal sykkel. Men artig var det. :thumleft
Det er de gamle bukkene som har de stiveste "høinna" (hornene) vettu, Palma ;-) Så dætta gikk gærbra sinns je :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kveldstur til skogs)

Post by biker7 »

Liten kvalitets-tur med Dominatorn litt utpå tirsdags-kveldingen :D

Bor jo midt i et grus-eldorado, og det gjør at slike raske kveldsturer kan bli ganske så morsomme.
Og jammen synes jeg den gamle Hondan fortsatt klarer brasene veldig bra på grusen altså :thumleft
Merker at så fort jeg kommer på den ganske lette sykkelen, så vokser hornene litt i panna uti skauen :twisted:
Klart fartsfølelsen blir jo litt større her enn på den tyngre og større GS,n, og blir nok litt lurt i forhold til dette innimellom.
Men på litt mere teknisk kjøring, så merker man virkelig fordelene med en lettere sykkel :D

Kjørte denne gangen først noen fine, ny-grusede veier litt nordover, deretter en traktorvei over til et annet veinett. Men her lå det plutselig ei diger buske tvers over mitt veivalg. Måtte ganske langt uti skauen for å komme rundt, og det spøker nok for at GS,n hadde snudd her :roll:
Men med Dominatorn gikk det greit. Ut igjen på ganske sporete og løs grusvei , og her gikk det nesten galt.. Kom nedi noen dype spor i litt for høy fart, og det var på håret at det ikke ble velt :shock: Reddet meg såvidt inn igjen, men fikk med et lite minne i form av et skikkelig blåmerke
på høyre legg ;-)


Et par "bom-passeringer" senere kom jeg til denne plassen ved Knapptjernet :

Image20200505_190426 by biker7, on Flickr


Flott plass, og et bevis på at det også finns andre gapahuker i området, ikke bare den sagnomsuste Rotneblikk :lol:

Image20200505_190109 by biker7, on Flickr


Hjemmekoselig i huken, og trivlig utsikt :D :

Image20200505_190304 by biker7, on Flickr


En stund senere krysset jeg Glomma ved Arneberg, og svingte inn på flom-verken på "væssia".
Dominatorn forlangte her en liten "Photo-shoot", før vi tilfredse kjørte videre sørover :) :

Image20200505_192606 by biker7, on Flickr


Image20200505_192657 by biker7, on Flickr


Vel hjemme igjen kunne jeg konstatere med at en slik liten kveldstur på snaue 6 mil på nesten bare grus, gjør godt for sjela :thumleft





Ble også en onsdags-tur til Årnes med en gjeng :)
Denne gang med Tracern. Fikk forespørsel om jeg ville teste en KTM 790R, og takket ja til dette.
Så ferden nedover til Årnes gikk på KTM, og må vel si at dette var en meget positiv opplevelse :thumleft (selv om bare asfalt)
Eneste negative var jævlig turbulens :shock: , men dette skyldes nok at eier hadde satt på høyere vindskjerm og lavere sete, og jeg fikk da vinden midt i hjelmen. Men ellers virket KTM,n toppers, så slettes ikke helt umulig at jeg kunne ferdes rundt på en slik en eller annen gang i framtiden :-k ;-)


Gjengen på Årnes.
Legg merke til V-ROD,n med "propell" (Turbo). Har 220 hester :shock: :

Image20200506_202313 by biker7, on Flickr
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Kveldstur til skogs)

Post by Palma »

God story og fine bilder igjen Biker7. Ja vi er heldige som bor der vi gjør. Kan bare stikke ut på en grussafari når vi måtte ønske \:D/
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracern ute på Finn)

Post by biker7 »

DA ligger jaggu Tracern ute på Finn :shock:

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... NCEuELWDtA

Image20200425_174228 by biker7, on Flickr


Etter en del vurdering, bestemte jeg meg i dag for å se om det kan være noe interesse der ute.
Vet ikke hvor lett det er å selge nå om dagen, men vi får se. Ellers har jeg fortsatt plass i garasjen jeg :)

Ikke noe dramatikk i dette egentlig, da det evt. fortsatt vil stå 2 sykler i vognskjulet.
Grunnen til evt. salg er at jeg setter mere og mere pris på sykler med allsidighet på løst og fast underlag.
Merker derfor at Tracern blir litt mindre brukt enn tidligere. Tenkte derfor at det kunne være greit å prøve nå på våren,
samtidig som sykkelen har ganske nylig utført service, og vanlige slitedeler er i bra stand. (kjede/drev, dekk etc.)

Hvis evt. noen skulle finne på å slå til, så blir det da hovedsaklig GS,n som vil bli brukt denne sesongen. (og Dominatorn litt også da :D )
Er egentlig ganske så fornøyd med BMW`n ,så trur dette skal gå bra en stund. Kommer nok til å savne litt "Tracer-sprut" langs asfalten,
men jeg synes faktisk det hjalp en del med mindre framdrev på GS`n . :) Men litt mere sprut hadde jo gjort seg :roll:

Hvis evt. salg, så får man vurdere litt utover vinteren. Kanskje noe annet finner veien inn i vognskjulet mitt i framtiden..? :-k Me får sjå ;-)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracern ute på Finn)

Post by intruder »

:thumleft

Selg den ikke for en slikk og ingenting da biker 7 :: stå på KRAVa !!

:smt100
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracern ute på Finn)

Post by intruder »

biker7 wrote:DA ligger jaggu Tracern ute på Finn :shock:

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... NCEuELWDtA

Image20200425_174228 by biker7, on Flickr


Etter en del vurdering, bestemte jeg meg i dag for å se om det kan være noe interesse der ute.
Vet ikke hvor lett det er å selge nå om dagen, men vi får se. Ellers har jeg fortsatt plass i garasjen jeg :)

Ikke noe dramatikk i dette egentlig, da det evt. fortsatt vil stå 2 sykler i vognskjulet.
Grunnen til evt. salg er at jeg setter mere og mere pris på sykler med allsidighet på løst og fast underlag.
Merker derfor at Tracern blir litt mindre brukt enn tidligere. Tenkte derfor at det kunne være greit å prøve nå på våren,
samtidig som sykkelen har ganske nylig utført service, og vanlige slitedeler er i bra stand. (kjede/drev, dekk etc.)

Hvis evt. noen skulle finne på å slå til, så blir det da hovedsaklig GS,n som vil bli brukt denne sesongen. (og Dominatorn litt også da :D )
Er egentlig ganske så fornøyd med BMW`n ,så trur dette skal gå bra en stund. Kommer nok til å savne litt "Tracer-sprut" langs asfalten,
men jeg synes faktisk det hjalp en del med mindre framdrev på GS`n . :) Men litt mere sprut hadde jo gjort seg :roll:

Hvis evt. salg, så får man vurdere litt utover vinteren. Kanskje noe annet finner veien inn i vognskjulet mitt i framtiden..? :-k Me får sjå ;-)

Vi er jo spente på åssen det går med salget da...? :?:

og jeg regner med at en av tohjulingene dine har vært med "on the road " ...uttafør gjærde heme... =D>

(har muligens et turforslag til deg en dag / ei helg utpå litt å ) :smt031
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracern ute på Finn)

Post by biker7 »

Joa, en liten oppdatering må vel kanskje til, angående Tracer-salget som noen etterlyste :roll: ;-)

Kommer en ganske så interressert kar på lørdag, så får vi se da vettu :-k :D
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracern ute på Finn)

Post by biker7 »

biker7 wrote:Joa, en liten oppdatering må vel kanskje til, angående Tracer-salget som noen etterlyste :roll: ;-)

Kommer en ganske så interressert kar på lørdag, så får vi se da vettu :-k :D
Og da er neste steg unnagjort, med visning og prøvekjøring :)
Og muntlig avtale er inngått om salg, og satser på at denne karen er til å stole på (Det virket slik :thumleft )
Så nå er planen at han kommer og henter Tracern rett over helga :D
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracern ute på Finn)

Post by Palma »

=D> :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracern ute på Finn)

Post by biker7 »

intruder wrote::thumleft

Selg den ikke for en slikk og ingenting da biker 7 :: stå på KRAVa !!

:smt100
Mr. Krav sto neeesten på KRAVA han, men ble jo noen tusenlapper ned på prisen da, slik at kjøper blir fornøyd vettu :)
Og en ørliten prutningsmonn må man jo legge inn i prisen ved et salg også ;-)
Så nå gjenstår det bare at kjøper holder ord og dukker opp over helga da :roll:


MEN je har jo flere sykler je, så trur jaggu det blir en liten 17.mai-tur på GS`n nå je altså \:D/
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracern ute på Finn)

Post by Kant1 »

Heyyy, så du selger unna Tracern? Så spennende...
Er det noe annet på gang eller blir det kun komfimantGS framover?
Ikke noe snikoppgradering til 1200 vel?
Du er jo litt opptatt av vekt har jeg forstått. :)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Mine Biker-skriblerier, og litt annet pjatt (Tracern ute på Finn)

Post by biker7 »

Kant1 wrote:Heyyy, så du selger unna Tracern? Så spennende...
Er det noe annet på gang eller blir det kun komfimantGS framover?
Ikke noe snikoppgradering til 1200 vel?
Du er jo litt opptatt av vekt har jeg forstått. :)
Nja.. Håpet er vel at jeg skal klare meg med komfimantGS :lol: og Dominator denne sesongen da.. :roll:
Så får man se.. En nyere "lett" Adventure ala GS,n min er vel litt i tankene kanskje, men GS,n min er jo såppass bra så nesten fælt å selge/bytte den inn ennå :-k Tankene har nok vært innom GS "type tung" (1250) også, men synes det er litt for kostbart egentlig.. Men framtiden vil vel vise hva som skjer etterhvert :) ;-)
Post Reply