Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro...

Her kan du dele dine erfaringer med diverse produkter, og finne brukererfaringer på produkter du selv vurderer.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by tshansen »

Vel nå har ikke jeg rost noe hjelm opp i skyene, annet enn araien, som jeg har brukt ganske mye de siste 3 sesongene :thumleft :thumleft

Men jeg blir veldig forundret selv når en helt ny hjelm føles så innmari god å ha på skallen! Da er det naturligvis fristende å prøve nytt når jeg allikevel vurderer ny hjelm! Om den er god eller ikke vil gjenstå å se, da jeg må prøve den på sykkel og under de forskjellige bruksområdene jeg anvender den :thumleft

@jhn - at intruder ble stilt litt til veggs kan nok være og på høy tid! Han har en tendens til å kaste ut tåkeprat til høyre og venstre og gjemmer seg bak en diagnose eller feilmedisinering når han blir spurt om hva han egentlig mener!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by intruder »

tshansen wrote:Vel nå har ikke jeg rost noe hjelm opp i skyene, annet enn araien, som jeg har brukt ganske mye de siste 3 sesongene :thumleft :thumleft

Men jeg blir veldig forundret selv når en helt ny hjelm føles så innmari god å ha på skallen! Da er det naturligvis fristende å prøve nytt når jeg allikevel vurderer ny hjelm! Om den er god eller ikke vil gjenstå å se, da jeg må prøve den på sykkel og under de forskjellige bruksområdene jeg anvender den :thumleft

@jhn - at intruder ble stilt litt til veggs kan nok være og på høy tid! Han har en tendens til å kaste ut tåkeprat til høyre og venstre og gjemmer seg bak en diagnose eller feilmedisinering når han blir spurt om hva han egentlig mener!
Beskrivelsen av mine tendenser i tåkeprat og desslike samsvarer med legens konklusjon,så også på den måten er nivået vestpå høyt.
Dine betraktninger av Schuberten var vel heller ikke særlig saklig begrunnet...det var da visst bare kompisprat......
Din erfaring var vel kort sagt samme bruksområde som mitt,du hadde ikke trynet og antakelig snaut nok hatt den på knollen...

En av debattantene antydet at " testgrunnlaget var to selvutnevnte hjelmeksperter borti Bergen som konkluderte i en uformell tone mens de slurpet whisky..."

Og foreløpig ligger vel Klimtesten på samme nivå....
:-({|=
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by tshansen »

Ja, nå plukker du helheten av innlegget i små biter, men greit nok det.

Nå har jeg på INGEN måte gitt noe review av Klim Krios Pro? :shock: Jeg har sagt hvorfor jeg ønsker å prøve den eller bytte ut til denne. Skal jeg kunne si noe som helst om den hjelmen, må jeg ha brukt den en stund. Om Arai hjelmen min derimot, der kan jeg komme meg langt mer info.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by tshansen »

Du skriver!
....................... ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.....................
Kjøpte en Schubert c 4 i høst...ifølge selgeren på MChuset Nydal var denne noe av det mest attraktive og mest sikre på markedet nå.....Er selv godt fornøyd,så....
har noen gjort andre erfaringer.....?.... :-k
Jeg skriver!
Du må nesten definere godt fornøyd da? hvilket bruksområde har du... har du trynet med den? osv osv
Dette samtidig som du har kommet med små korte innspill i alt som er av tråder på forumet på relativt kort tid!

jeg følger opp med!
Nå var ikke dette stående invitasjon til krenkefest :lol: Nå var det mer det å prøve å få deg til å si mer enn bare godt fornøyd? hva er da godt fornøyd?
Man må ikke ha vært i asfalten med hjelmen for å kunne gi en tilbakemelding på om en hjelm er bra eller dårlig. Men har man vært i bakken har man gjerne noen andre meninger rundt hjelm enn de som ikke har vært i bakken.

Om du er en tufs eller ikke, kan jeg ikke mene så mye om.... det vet du kanskje best selv. Men jeg savner at du forteller litt hvorfor du er fornøyd :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by tshansen »

intruder wrote:Gikk en diskusjon her angående Schubert c 4...et flertall var vel i diskusjonens løp relativt fornøyd med den..
Underveis ble jeg oppfordret til å forklare hvorfor jeg var fornøyd med mitt kjøp...Mine erfaringer var antakelig ikke noe særlig mye verdt uten grundig forklaring ?
Hvilket bruksområde hadde jeg ?...tja,etter å ha tenkt meg om fant jeg vel ut at det hovedsakelig var for å beskytte topplokket...
Hadde jeg trynet med den ?
Nei langtifra.......så heller ikke der hadde jeg vel egentlig ikke noe vettugt å bidra med..

Nlå har det kommet en ny hjelm på markedet... KLIM Krios Pro..
Siden den er ny er det vel heller ikke noen som har særlige erfaringer angående tryning ihvertfall...
Men rost opp i skyene er den allerede i en annen tråd her på berget.. :-k

Mitt spørsmål er da...hvilke begrunnelser ligger til grunn for denne spontane begeistring på et heller tynt grunnlag ?
Er det noen som har trynet med den tro ?
Så her sitter du på gutterommet å synser, legger meninger i munnen på andre å tar alt ut av kontekst. Så om du kan være så vennlig å gjenfortelle sannheten og ikke drive med tåkeprat, så hadde det vært helt strålende :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by intruder »

Kontekst og kontekst....
les deg opp på "Schubertnovellen" om du gidder...
men fall ikke ut av hengekøya....

og deretter gjør jeg som indianerhøvding Sitting Tull ....tenner fredspipa og slenger meg nedpå soffaen..

\:D/

mer strålende makter jeg ikke å gjøre det serru...
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by kvase »

:-#
Last edited by kvase on 17 Feb 2020 16:44, edited 1 time in total.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by intruder »

kvase wrote:[youtube][/youtube]

Tenkte på Kardemommeby je å.... :shock:

og litt Hakkebakkeskogen.... :smt116

heiser fredsflagget og trekker meg tilbake som den kjøtthungrige Mikkel rev, med halen mellom beina forlater jeg Hakkebakkeskogen og vegetarianerne der ...
men hvor jeg har tenkt å gjemme meg nå...gjett :roll:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by jhn »

tshansen wrote:
@jhn - at intruder ble stilt litt til veggs kan nok være og på høy tid! Han har en tendens til å kaste ut tåkeprat til høyre og venstre og gjemmer seg bak en diagnose eller feilmedisinering når han blir spurt om hva han egentlig mener!
Dette var jo en forholdsvis usympatisk uttalelse. I mine øyne representerer dere to hvert sitt ytterpunkt ... du har et ekstremt fokus på små detaljer når du skaffer deg nye dingser. Du prøver ofte å ha slags "faglig" tilnærming.
Intruder ser ut til å ha et annet fokus. Han hørte noen anbefale en hjelm, kjøpte den og fant ut at den funket helt utmerket til hans bruk. Veldig enkelt og veldig greit. Og så dere har jo veldig forskjellig bruksmønster.
Jeg tror det finnes flere med hans måte å tilnærme seg dette på enn din måte.
Dere begge har vært åpne på at dere har en diagnose ... kanskje måten dere ordlegger dere på er et resultat av det, eller kanskje ikke ... i alle fall synes du skulle ha større respekt for at follk rett og slett er forskjellige.
Så ... nei, det er ikke på høy tid at han blir satt veggs ... aller minst i fra en helt annen verden enn den han lever i.
Du er en "wannabe globetrotter" ... han ser ut til å være relativt fornøyd med å "trotte" rundt omkring på indre østland

Om jeg får lov til å tippe litt vilt, så tror jeg den slags selvhøytidlig tøv er noe av forklaringen på aktivitetsnivået, og bredden av temaer som blir diskutert her inne.
Personlig er jeg veldig glad for at vi folk som intruder her inne ... og der ute. Ei ærlig og godhjerta sjel som evner å holde motorpsyklismen ned på landjorda
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by tshansen »

Jeg forstår at det kan framstå som en usympatisk uttalelse, men etter et ti talls PM'er og en ganske ufin tone har fått begeret mitt til å renne godt over og vel så det.
Jeg har full respekt for at andre har sine syn på ting, framgangsmåter og væremåter. Men å kamuflere idioti med å ta monopol på diagnoser syntes jeg ikke noe om.
Hva jeg er eller ikke er får være opp til hvert enkelt å definere.

Så du mener at jeg og mitt selvhøytidlige tøv er grunn eller påvirker aktivitetsnivået? forstår jeg deg riktig da? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by jhn »

tshansen wrote:Jeg forstår at det kan framstå som en usympatisk uttalelse, men etter et ti talls PM'er og en ganske ufin tone har fått begeret mitt til å renne godt over og vel så det.
Jeg har full respekt for at andre har sine syn på ting, framgangsmåter og væremåter. Men å kamuflere idioti med å ta monopol på diagnoser syntes jeg ikke noe om.
Hva jeg er eller ikke er får være opp til hvert enkelt å definere.

Så du mener at jeg og mitt selvhøytidlige tøv er grunn eller påvirker aktivitetsnivået? forstår jeg deg riktig da? :-k
Ikke en bastant påstand, og heller ikke bare du og ditt, men jeg tror at det kan ha en sammenheng ja.
Den nest siste setningen din hjelper vel heller ikke, vil jeg tro
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by tshansen »

jhn wrote: Ikke en bastant påstand, og heller ikke bare du og ditt, men jeg tror at det kan ha en sammenheng ja.
Den nest siste setningen din hjelper vel heller ikke, vil jeg tro
Ja, men det er jo flott at du gir beskjed om slik nå og ikke før :-) Vanskelig å korrigere seg i ettertid :lol: Men nå har jeg jo trukket meg fra ledelsen, jeg har også gitt over roret til "dere" så mulighetene for å løfte dette videre er jo tilstede :thumleft

Nei, hva som hjelper i mer eller mindre grad er jeg selv usikker på, men å tie hjelper ikke en drit! Å snakke til eller bli snakket til er alltid veien å gå, tror jeg! Men å stikke halen mellom bena og skylde på alle andre når noen taler deg imot... ja, morna! [-X
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by ojda »

Jeg har en godt over snittet god tone med Intruder, men at det kommer 70% svada utav det tastaturet hans skal jeg være den første til å skrive under på :roll: Men vi spøker å tuller ikke alle på samme nivå :-s
Jeg har også full forståelse for at det av og til kan bli noe over streken for noen, å da må det da være greit å si ifra :-k

Å legge del-ansvar på Thomas for lav aktivitet på forumet hører ingensteds hjemme, heller stikk imot [-X
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by jhn »

tshansen wrote:
jhn wrote: Ikke en bastant påstand, og heller ikke bare du og ditt, men jeg tror at det kan ha en sammenheng ja.
Den nest siste setningen din hjelper vel heller ikke, vil jeg tro
Ja, men det er jo flott at du gir beskjed om slik nå og ikke før :-) Vanskelig å korrigere seg i ettertid :lol: Men nå har jeg jo trukket meg fra ledelsen, jeg har også gitt over roret til "dere" så mulighetene for å løfte dette videre er jo tilstede :thumleft

Nei, hva som hjelper i mer eller mindre grad er jeg selv usikker på, men å tie hjelper ikke en drit! Å snakke til eller bli snakket til er alltid veien å gå, tror jeg! Men å stikke halen mellom bena og skylde på alle andre når noen taler deg imot... ja, morna! [-X
Det er jo vanskelig å si hva man mener om ting og tang før de oppstår. Hvem som er i ledelsen eller ikke, har jeg ikke ofret en tanke. Jeg bare sier hva jeg tenker om div ... som du sier "å tie hjelper ikke en dritt"
Akkurat hva du mener med å stikke halen mellom beina vet jeg ikke ... men å skylde på andre når jeg taler deg midt i mot for så å si "morna" er kanskje et hint?
Mitt poeng i denne diskusjonen var at du, som en "dreven tester" av div dingser forlanger en dyptpløyende forbrukerrapport av en nyinnkjøpt hjelm, fra en som åpenbart ikke er så interessert i den slags, er en ganske kjip ting å gjøre.
Kanskje spesielt siden du sier du ikke liker hans måte å kommunisere på ... du er neppe særlig interessert hva han egentlig mener om hjelmen.
Alt dette er mine personlige meninger, og du får ta det som du vil.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvor fornøyde er "vi" med KLIM Krios Pro

Post by tshansen »

jhn wrote: Det er jo vanskelig å si hva man mener om ting og tang før de oppstår. Hvem som er i ledelsen eller ikke, har jeg ikke ofret en tanke. Jeg bare sier hva jeg tenker om div ... som du sier "å tie hjelper ikke en dritt"
Akkurat hva du mener med å stikke halen mellom beina vet jeg ikke ... men å skylde på andre når jeg taler deg midt i mot for så å si "morna" er kanskje et hint?
Her tenker jeg på intruder, dette er typisk måte å "stikke av" på når man blir konfrontert om noe. Jeg har ingen planer om å stikke av, med halen i hånden eller mellom bena.
jhn wrote:Mitt poeng i denne diskusjonen var at du, som en "dreven tester" av div dingser forlanger en dyptpløyende forbrukerrapport av en nyinnkjøpt hjelm, fra en som åpenbart ikke er så interessert i den slags, er en ganske kjip ting å gjøre.
Kanskje spesielt siden du sier du ikke liker hans måte å kommunisere på ... du er neppe særlig interessert hva han egentlig mener om hjelmen.
Alt dette er mine personlige meninger, og du får ta det som du vil.
Du har ikke skjønt sammenhengen. Jeg forlanger ikke noe dyptpløyende forbrukerrapport av en nyinnkjøpt hjelm. Men jeg kom i møte på de 100 vis av innlegg som intruder kastet rundt seg i stort sett det meste av tråder her inne uten å komme med noe utfyllende rundt det. Også forventer man at det skal bli noe engasjement rundt diskusjonen eller blir skuffa for at noen ikke svarer på innlegget hans KAN det ha med at det bare kommer "jeg er fornøyd" Hva faen skal man svare på slikt da?

At det er blitt tatt opp som en sammenheng her er noe forbanna tull og tåkeprat fra intruder. Jeg er blitt dratt inn i en dialog som er full av huller og helt uten sammenheng. Jeg har ikke kommet med noe review av ny hjelm. Jeg kom med et innlegg hvor jeg kom med hint om at jeg kanskje ble å teste ny hjelm denne sesongen. ikke noe annet.
Å at jeg fyrer litt på pluggene kan jo ha noe å si med at det har foregått ting i kulissene som ikke alle har greie på. Men det har jeg ingen planer om å utbrodere her, det blir mellom meg og intruder.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply