Eksos Virago 125

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
User avatar
Taggen
Posts: 58
Joined: 19 Aug 2016 22:51
MC: Virago Bobber
Location: Tomter
Contact:

Eksos Virago 125

Post by Taggen »

Jeg lurer på en ting, noen som vet.
Holder på og lager meg eksos til sykkelen, og hører den bakerste sylindren har mye dårligere lyd og utblås enn den sylinderen foran. Det er en simpel lyd og den popper litt innimellom.
Er dette normalt, eller er det noe galt?
Har justert ventilene, så de skulle være i orden
Det er en Virago 125 forresten
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Eksos Virago 125

Post by Tekumseh »

Leste noe om at det kunne bli sånn pga forgasserproblemer på en side - dog gjaldt det en større Virago.
Ellers er det vel viktig på V-twinmotorer at begge eksosrørene er like lange, dvs den bakre må ha en "ekstra sving" for å få like langt rør som den foran. Ellers blir det feil med blandingsforhold pga mindre motstand, annen temp osv..
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Eksos Virago 125

Post by mekkern »

Siden det er samme forgasser på begge sylinderne får den like mye suppe/luft-innsuget er en opp-ned Y med gassern oppå.
så jeg ville sjekket kompressjonen for å se om du har en brent ventil eller noe...
men tror det er litt forskjell på tomgang på disse v motorene da den ene sylindren "trekker" den andre litt. :-k
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Eksos Virago 125

Post by pollti »

At den ene sylinderen #trekker# den andre er ikke min erfaring. Har heller ikke stor tro på brent ventil. Livets store mysterium er forgasseren...
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Eksos Virago 125

Post by mekkern »

pollti wrote:At den ene sylinderen #trekker# den andre er ikke min erfaring. Har heller ikke stor tro på brent ventil. Livets store mysterium er forgasseren...
Tja... på hysa var det også forskjell på eksoslyden på de 2 sylinderne på tomgang.
Lurer på om de tenner med 60 grader differanse og da er det mest lyd i den første i rekken... minst "last" på den siste og dermed mindre lyd..når en kjører derimot så blir det annerledes for da er det mer pang og belastning.. :-k
Post Reply