Ådalsbruk motormuseum...Klevfos industrimuseseren-..Kattehuset...vel i havn

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Ådalsbruk motormuseum...Klevfos industrimuseseren-..Kattehuset...vel i havn

Post by intruder »

Kunne kanskje være en ide om noen av oss helt uformelt kunne møtes en søndag på Ådalsbruk Motorsenter i Løten for en kaffedråpa og beskuelse av gamle biler,MCer og haugevis av annet motorrelatert ?
Videre har vi jo den gamle papirfabrikken Klevfos der,et museum som viser utstyr og fasiliteter i fabrikken.
---I tillegg kan vi jo besøke huset der "kattekjerringa" med flere titalls katter bodde sammen med mora si..hele trygden gikk jo til kattemat.Da mora døde og det naturlige ville vært å kutte ut noen katter grunnet mindre trygdeinntekter ..................... [-X :mrgreen: :mrgreen:
Så fikk dattera den glupe ideen å slepe mora bort til fryseren,hvorpå hun stappet gamla nedi.Så var inntekta sikret i i lang tid...
Gud veit hvor lenge hu låg der før naboer varslet myndighetene og de grep inn og lette og til slutt fant de gamla....i fryseren... :-k :roll:

Så:Kunne det være interesse for et søndagstreff der ? :D :thumleft
Last edited by intruder on 19 May 2019 16:42, edited 4 times in total.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ådalsbruk motorsenter...Klevfos industrimuseum...Kattehuset med gamla i fryseren--litt sosialt innimellom

Post by mekkern »

Årdalsbruk Museet er åpent mellom 12:00 og 17:00 søndag tror jeg..
Og Klevfoss industrimuseum mellom 12:00-16:00 søndag.

tja..
ikke umulig..Kjøretur i MAI er alltid artig..selv om jeg står over en runde med "kattedamer"... :shock:
Hva med 19 Mai hvis været samarbeider? :-k

Litt varierte veier finnes jo også...
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ådalsbruk motorsenter...Klevfos industrimuseum...Kattehuset med gamla i fryseren--litt sosialt innimellom

Post by intruder »

Takk for svar,og 19 mai passer nok bra for meg...ikke lenger herfra enn at jeg kjører dit på en halvtime.Og i mangel av sykkel kunne jo Desmo gjøre seg en tur i bil.
Skulle vært artig å treffe ham da.
Og Pollti , men bruker`n Hysa...eller er det en bil ? og kanskje noen fra Sjusjøentreffa..og................................ =D>
og du kan vel få med deg noen MC-frelste!!?
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ådalsbruk motormuseum...Klevfos industrimuseum...Kattehuset med gamla i fryseren--litt sosialt innimellom

Post by intruder »

Var innom Monsbakken i dag,og han var veldig klar for karer med mer eller mindre innsikt i gamle kjøretøyer ..slike kara liker han å snakke med!!

:mrgreen:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ådalsbruk motormuseum...Klevfos industrimuseum...Kattehuset med gamla i fryseren--litt sosialt innimellom

Post by intruder »

Når Monsbakken og mekkern treffes og begynner å prate motor og desslike,vil jeg nok føle meg litt uttafor,for slikt noe skjønner jeg fint lite av.....
Det er derfor Intruder`n er det rette for meg... =D>
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Ådalsbruk motormuseum...Klevfos industrimuseum...Kattehuset med gamla i fryseren--litt sosialt innimellom

Post by pollti »

Kommer hvis jeg er i Kongeriket. Mitt slappe legme vil nok ankomme i delvis sprayboks lakkert men ånkli stilfull Mini. Den er vasket en gang på 1,5 år så den er ånkli flott vedlikeholdt. :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ådalsbruk motormuseum...Klevfos industrimuseum...Kattehuset med gamla i fryseren--litt sosialt innimellom

Post by mekkern »

pollti wrote:Kommer hvis jeg er i Kongeriket. Mitt slappe legme vil nok ankomme i delvis sprayboks lakkert men ånkli stilfull Mini. Den er vasket en gang på 1,5 år så den er ånkli flott vedlikeholdt. :thumleft
Håper å ankomme med "Indianeren"... men får se om jeg har fått den levert ennå.. :roll:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ådalsbruk motormuseum...Klevfos industrimuseseren-..Kattehuset...19 mai 2019

Post by intruder »

Vi kan vel treffes på Ådalsbruk motormuseum ved ellevetida på morgenen 19 mai og utover dagen... :thumleft :smt008
Etter mimring og en stor opplevelse blir det vel middag på Myklagård gjestegård ved totida..
Selvsagt !
Velkommen på to eller fire...To er MC,ikke til fots !
Last edited by intruder on 16 Apr 2019 19:42, edited 1 time in total.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ådalsbruk motormuseum...Klevfos industrimuseseren-..Kattehuset...19 mai 2019

Post by intruder »

=D> I dag gjorde jeg en MC-tur til GMS på Gjøvik.
Der traff jeg Tormod Amlien fra Kapp,som for noen år siden kjørte Dumb Way Round sammen med Klaus Ulvestad.
De kjørte denne langturen på hver sin Nimbus Motorsykkel fra tidlig 1900-tall...med sidevogner..
Skal prøve å lure ham en tur til Ådalsbruk med en av Nimbusene...det kunne vært noe det... :thumleft

..time vill sjåvv--- \:D/
Last edited by intruder on 16 Apr 2019 17:23, edited 1 time in total.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ådalsbruk motormuseum...Klevfos industrimuseseren-..Kattehuset...19 mai 2019

Post by mekkern »

DET hadde vært gull.. :shock: :shock: :thumleft :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ådalsbruk motormuseum...Klevfos industrimuseseren-..Kattehuset...19 mai 2019

Post by intruder »

mekkern wrote:DET hadde vært gull.. :shock: :shock: :thumleft :thumleft

Ja,håper på gull...ikke bare tull... \:D/
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Ådalsbruk motormuseum...Klevfos industrimuseseren-..Kattehuset...19 mai 2019

Post by Epylypzon »

09 var da tidlig på en søndag [emoji23][emoji23]

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Ådalsbruk motormuseum...Klevfos industrimuseseren-..Kattehuset...19 mai 2019

Post by mekkern »

Tror nok 11-12 er mer sannsynlig for "utenbys folk"....

Jeg har et par timer å kjøre før jeg er der....minst... må jo ikke kjøre E veier...
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Ådalsbruk motormuseum...Klevfos industrimuseseren-..Kattehuset...19 mai 2019

Post by intruder »

Absolutt,skal forandre tidspunktet til 1100..
Håper du kommer !!
God påske !!
Forresten innmari mange grusveier i Ringsaker også...om noen er stengt med bom kan de sikkert benyttes!!

Tror jeg så deg og BMW med stor oppakning uttafor pizzaen på Stange en gang !! :D
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: RE: Re: Ådalsbruk motormuseum...Klevfos industrimuseseren-..Kattehuset...19 mai 2019

Post by Epylypzon »

intruder wrote:Absolutt,skal forandre tidspunktet til 1100..
Håper du kommer !!
God påske !!
Forresten innmari mange grusveier i Ringsaker også...om noen er stengt med bom kan de sikkert benyttes!!

Tror jeg så deg og BMW med stor oppakning uttafor pizzaen på Stange en gang !! :D
Jeg kjørte om Ådalsbruk på søndag som var jeg [emoji106] Øvelseskjøre med bror min, så det gikk ikke så fort. Er på Brumundkampen på hytta til svigers nå, 1200'n fikk spruta litt rullegrus fra Gåsbu og innover. Videre til Budor i morgen. Det er ikke umulig du har sett.

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Post Reply