Ja, det er også ett godt poeng som jeg passer på med båtmotoren (41 VP). Men nå kjører han så lenge at motoren blir varm. Clutchen blir nok utslitt også før vi kommer på veien, hehe. Da han bare har 8*6 meter å kjøre på:) Vel, god trening i balanse!DrGreve wrote:Står den i en garasje hvor temperaturen følger utetemperatur så er det ikke bra å bare starte og starte. Det dannes kondens i motoren som legger seg i olja. Skal man først starte så må motoren få gå seg gjennomvarm slik at kondensen får sjans til å fordampe.Bjoris wrote:Voldsom iver hos poden også, han er nærmest daglig i garasjen og fyrer opp Duken som ikke har skilt pt. Jeg har måttet sette en liten stopper for dette da jeg er redd det ikke er bra for en helt ny sykkel og ikke få noe belastning. Det står ikke noe spesifikt om det i boka, bare at en ikke skal ha full pinne og ikke gå over 8000 o/min, 2000 lavere enn etter innkjøringen.
Jeg mener uansett at det med belastning er viktig?
Uansett, gratulerer med sykkel
MEN er det ikke slik at motoren også skal ha motstand?