Veien videre 2019

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Veien videre 2019

Post by tshansen »

God dagen godtfolk :-)

2018 er snart bak oss, det har vært et innholdsrikt år for mange av oss. Det har vært turer i inn og utland, verdensproblemer har vært diskutert, løst og muligens funnet opp nye. Det har vært tøffe tak, livet slår skruballer eller lissepasninger som er vanskelig å forutse, men det gode miljøet og viljen til å hjelpe eller dele her inne er unikt. Tusen takk for alle bidrag, all hjelp og alt som bidrar til den buketten med rariteter som vi er ;-)

Hva skal man ta fatt på i 2019? For min del, skal man fortsette å tilby et forum, må vi tilby en ålreit måte å dele bilder på! Et forum uten blir rimelig dødt. Hvordan forholder vi oss til lagring? rettigheter? osv
Vi som driver forumet må ha full tilgang til å drifte/vedlikeholde og serve serverene. Har vi ikke kunnskapen må vi søke hjelp utenfra (innad i forumet?)

Hvordan kostnadene rundt dette blir eller hva det blir av arbeid er jeg usikker på, men det må gjøres et løft på denne fronten, jeg må bare beklage at jeg ikke har tatt fatt på dette tidligere.


Personlig, så opplever jeg at interessen for forum daler og de få ildsjlene som kunne vært trekkplaster er enten her eller der. Det er forbanna synd at vi har 2 såpass store forum i lille Norge. Jeg tror alle hadde vært tjent med å samle alt og alle på en plass og jobbet for å gi/dele mest mulig til "folket". Men noe slikt blir vel aldri aktuelt :plystre
Behovet for respons, trafikk, likes, annerkjennelse rundt arbeidet sitt blir større og større, så vi finner mer personlige kanaler å dele kunnskapen/arbeidet vårt, eller vi unngår å dele noe av det i det hele tatt om ikke interessen er stor nok. Noe som igjen er forferdelig synd! Dette er bare mine selvutnevnte verdensmester whisky slurpende synsing på ting ;-) (ikke bli fornærmet, føler noen seg truffet er det kanskje noe i det)

Er det noe jeg kan gjøre for å opprettholde og øke aktiviteten her inne? Er det noe vi kan gjøre? Jeg prøver å tenke høyt og oppfordrer dere til å komme med innspill.
Mitt motorsykkel liv hadde ikke vært like rikt om det ikke var for alle dere, forum og den unike gleden vi har av gi av oss selv. Vennskap, opplevelser og diskusjoner har bidratt til eventyr jeg er evig takknemlig for. Å jeg håper så mange som mulig kan få samme mulighetene som jeg fått.

Så hva blir veien videre?

Mvh
Thomas
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Veien videre 2019

Post by Bikeridr »

Ja, takk for det gamle og velkommen 2019.

Personlig vil jeg synes det er en katastrofe på det mc-sosiale plan hvis forumet skal forsvinne ut i grusen og bli borte.
Hvem av dere "eier" forumet og hvem betaler, egentlig. Såvidt jeg husker er det du, Supermons og Jeanette som er admins og har "all makt".

Hvis dere skal åpne for bildelagring, så regner jeg også med det vil komme en ekstra utgift på dette mhp serverplass. I såfall, dette må jo dekkes inn, og da er det jo kanskje spørsmål om en ev. må begynne å ta "medlemsavgift". Det vil alltid være noen som vil betale, og så har vi andre igjen som mener "alt" skal være gratis. Kanskje da en avgift "forbeholdt" de som trenger en bildeopplastingstjeneste i forumregi.
Selv kunne jeg nok greit betalt en årsavgift, typ kr 50,- (som på GC-info f.eks), men igjen, jeg har ikke bruk for bildelagring i forumet, da jeg hoster flere egne domener, og som jeg jo også har anbefalt varmt her inne.
Ja, så var det det her med rettigheter, viderebruk og videresalg av bilder. Lovgivingen (i Norge) rundt opphavsretten er ganske klar. Det er bildetaker som både eier bildet og opphavsretten. Opphavsretten *kan* faktisk ikke overdras. Ditt bilde = Din opphavsrett. Sånn er det med den saken! Men, man har lov å gi ut rettigheter og man kan bruke Creative Commons sine lisenstyper på sine bilder. Forumet må nødvendigvis ha "exclusive, non-withdrawal rights" til bildet for å kunne vise del ovlig offentlig, dvs i postene. Videre, denne retten må gis til alle forumbrukere, siden de ofte siterer hverandre, eller, som enkelte (inkl meg), "retter på" bilder lagt ut. Å gi rettigheter til forumet og forumfolket gir ikke nødvendigvis rett til videresalg av bilder, men det kan ofte, og bør få lov til, å bli brukt i reklame for forumet selv.
Dette kan og bør selvsagt diskuteres av forummedlemmer. Jeg kan med dette si at alle bilder jeg har lagt ut her, kan brukes av alle forumister, lastes ned til egetbruk hvis interessant og gjerne redigeres for hva jeg bryr meg, humoristisk eller forbedringsforslag. Jeg setter grensen ved salg/videresalg.

Hva du kan gjøre? Først og fremst; ikke legg ned forumet :thumleft
Du (dere) gjorde en fantastisk jobb med å få dette forumet opp og gå under siste "kalde krig", og det blir dumt om det forsvinner igjen. Det er en ganske grei kjerne her inne, og de nye som kommer ser ut til å bli godt tatt vare på. De ytterst få som har følt seg så krenka at de mener de måtte forlate, fikk gjøre det uten mye hets eller dikkedarer. Forresten, synd at enkelte forlot.. "Tullinger" klarer jo selv å forlate, noen med dramaqueenfakter, men dog. Takhøyden her er såpass stor og, som jeg forstår, det er svært lite moderering her da medlemmene selv modererer hverandre ganske greit.

Hva fellesskapet kan gjøre? Den er vel egentlig enkel; alle bidrar litt og kommer med egne (røver)historier i ny og né, så holder forumet seg godt oppe. Så skal iallefall jeg prøve å bidra mer med både bilder, videoer og kommentarer.
Personlig trives jeg godt her inne og jeg har hatt gleden av å møte mange av dere personlig. Noe jeg gjerne gjør igjen ute på veien. Diskusjonene, både "live" og her inne har vært en kjempetrivelig erfaring for meg og jeg vil, som sagt, gjerne videreføre den. Eller, som jeg sa da jeg møtte Snikkeren og Spiritofwinter her i sommer; var jo nesten "takk for sist", selv om jeg teknisk sett aldri hadde møtt dem før.

Jeg har sikkert flere innspill, jeg bare kommer ikke på de i farta. Må vel få slurpet i meg litt årgangssinglemalt på tampen av året før jeg kommer med flere mer eller mindre fornuftige synspunkt.

Men nuh; en Lagavulin 16 med en Winston Churchill sigar.
Slainté
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Veien videre 2019

Post by ojda »

Stiller meg helt på samme siden som bikeridr når det gjelder forumets være eller ikke være gjelder. KATASTROFE!!!
Innbiller meg at klikkprosenten min her ligger "helt i tet", noe som vel speiler interessen min for at forumet skal bestå.
Det som er viktigst for å bevare ett levende forum er jo at vi skriver, å husk det er ikke bare digre reisebrev som bidrar til liv.
Men også de mindre spennende kommentarene/bildene/meningene om alt og ingenting.
Jeg ser jo daglig mange som er pålogget, men som svært skjelden trykker på tastaturet.
Folk som tidligere var svert så aktive i dagligpraten her.
Det bidrar jo ikke akurat til liv på siden?

Illustrerer til slutt med ett bilde at interesse for forumet fortsatt kan spores fra enkelte nykommere :-)Image

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Veien videre 2019

Post by JK95 »

Jeg er så enkel at jeg sier LA FORUMET LEVE!
Det er så høy takhøyde, alle er velkomne, og om vi diskuterer alkohol, nyeste traktor eller sikler på Onkels siste fortellinger er meg rakende likegyldig, her trives vi! :lol: Skulle det bli behov for økonomisk stønad så er ikke det noe jeg ser mørkt på, da dette forumet faktisk er verdt både tiden og pengene =D>
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Veien videre 2019

Post by Palma »

Åhh, nå har jeg mange tanker i hue på en gang, hvertfall to..

For det første vil jeg si at på forumet så føler jeg meg "hjemme". Det er ikke alltid man sier så mye "hjemme" men det er en trygghet og en tilhørighet som er så bra. Litt skyldes det nok den enkeltes engasjement og følelse av tilhørighet. For min del har jeg fått så mange venner her inne som jeg setter stor pris på.
Jeg synes at forumet her er så mye mer personlig og bra enn all verdens sosiale medier hvor det slenges ut bilder og fraser i hytt og pine for gud og hvermann for å få tom respons iform av likerklikk. Her får man gode råd om alt fra dekktrykk, valg av primus og til privatøkonomi og kjøreteknikk.

Jeg tenker at det med bilder og lagring av bilder er noe som kanskje kan være den enkeltes ansvar. Vi må finne en måte å oppbevare våre egne greier som vi er bekvem med. Forumet og de som driver det skal ikke trenge å være ansvarlige for min back-up. Det jeg deler gjør jeg på eget ansvar. De fleste har en passe stor harddisk og innsikt nok til å spørre om råd. Og svar får man alltid her inne.

Hvis det er behov for en medlemsavgift så melder jeg meg ikke ut. De aller fleste av oss har sykler til mer enn 250 kroner og vi klarer å avse en sum tilvarende en halv tank som vi får så mye igjen for. Og det er opp til den enklete å være med, hente ut kunnskap, vennskap og andre skap herfra. Kjøregleden kommer når man setter seg på sykkelen og drar ut på veien, ikke når den står i garasjen.

Ønsker samtidig alle gode venner her inne et veldig godt nytt forum-år. VI KAN IKKE VÆRE FORUTEN! [-X
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Veien videre 2019

Post by mekkern »

En liten tanke fra en bygdetulling slik på tampen av 2018 :redface

Nå har jo ikke jeg en "høy terskel" for å skrive innlegg... eller drite meg ut...
MEN:
Når et gjelder reiseskildringer-omtaler-utstyr-sykler og verkstedarbeid så føler jeg at jeg likså godt kan skrive det på et ark for meg selv..
Nå skal ikke jeg påstå at det jeg sier er ubestridte fakta.... men følelsen JEG får etter at jeg har postet et innlegg og at det ikke kommer en kommentar -enten god eller dårlig, det ansporer ikke til masse skrivning.
Skal heller ikke påstå at det jeg kommer med er så voldsomt interessant eller bra skrevet for "den gemene hop".
Men dette er en ting å tenke over litt i generelle vendinger for det kan hende dette gjelder flere enn meg, og skal man ha opp aktiviteten så er respons viktig.

Sikre vinnere på respons på dette forumet er:
BMW GS
Kjøring i skauen
Flotte "reisebrev"
Utstyr til BMW GS
Utstyr til "adventure segmentet"
Øl og Brunt brennevin.

Ikke noe feil i dette, men dette blir etter en stund muligens litt snevert for "Den generelle Motorsykkelist" og for å tiltrekke forumet mer bredde og aktivitet..
Nå er det jo 4 til 8/10 stk som skriver stort sett alle innlegg og da blir det ofte litt sånn "Kosegjeng"-og for nye/ikke så aktive lesere/brukere en liten terskel for å bryte inn..

Hvordan dette skal/kan/bør/må løses eller ignoreres det har ikke jeg noe godt eller umiddelbart svar på.

Ha en god kveld og en riktig god start på det nye MC-Forum året 2019.

SKÅÅÅÅÅÅÅll.. :smt030
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Veien videre 2019

Post by Palma »

Du har som alltid(nesten) rett i det du skriver Mekkern. Ingen skriver eller poster her for å få respons og likes, men er det noe vi ønsker så er det positiv respons. Og det er ikke feil.
Det som ofte er en stopper for meg i å kommentere ting som blir skrevet er at emnet og det som presenteres ligger så laaaangt utenfor mitt kunnskapsnivå. Eksempelvis når du Mekkern skirver om tekniske ting, du er jo en kunnskapsbank som er enorm, eller når KnutK utrykker seg om elektronikk og duppeditter, Baikraider om sigarer og det er masse andre eksempler. Jeg føler det ofte litt platt at jeg da skriver noe. Ikke at jeg har noe behov for å overgå noen med det jeg skriver, men det bør jo være noe å lese. Men selv om jeg ikke skriver noe/responderer så lærer jeg noe hver gang jeg leser noe her, om ikke annet flirer lenge og vel av humoren til Tommas i humortråden.
Men jeg er enig, vi trenger å gi hverandre respons. Var litt morsom den her da:
mekkern wrote:
Sikre vinnere på respons på dette forumet er:
BMW GS
Kjøring i skauen
Flotte "reisebrev"
Utstyr til BMW GS
Utstyr til "adventure segmentet"
Øl og Brunt brennevin.
:lol:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Veien videre 2019

Post by jhn »

mekkern wrote:En liten tanke fra en bygdetulling slik på tampen av 2018 :redface

Nå har jo ikke jeg en "høy terskel" for å skrive innlegg... eller drite meg ut...
MEN:
Når et gjelder reiseskildringer-omtaler-utstyr-sykler og verkstedarbeid så føler jeg at jeg likså godt kan skrive det på et ark for meg selv..
Nå skal ikke jeg påstå at det jeg sier er ubestridte fakta.... men følelsen JEG får etter at jeg har postet et innlegg og at det ikke kommer en kommentar -enten god eller dårlig, det ansporer ikke til masse skrivning.
Skal heller ikke påstå at det jeg kommer med er så voldsomt interessant eller bra skrevet for "den gemene hop".
Men dette er en ting å tenke over litt i generelle vendinger for det kan hende dette gjelder flere enn meg, og skal man ha opp aktiviteten så er respons viktig.

Sikre vinnere på respons på dette forumet er:
BMW GS
Kjøring i skauen
Flotte "reisebrev"
Utstyr til BMW GS
Utstyr til "adventure segmentet"
Øl og Brunt brennevin.

Ikke noe feil i dette, men dette blir etter en stund muligens litt snevert for "Den generelle Motorsykkelist" og for å tiltrekke forumet mer bredde og aktivitet..
Nå er det jo 4 til 8/10 stk som skriver stort sett alle innlegg og da blir det ofte litt sånn "Kosegjeng"-og for nye/ikke så aktive lesere/brukere en liten terskel for å bryte inn..

Hvordan dette skal/kan/bør/må løses eller ignoreres det har ikke jeg noe godt eller umiddelbart svar på.

Ha en god kveld og en riktig god start på det nye MC-Forum året 2019.

SKÅÅÅÅÅÅÅll.. :smt030
Du er klok mann du mekkern. Jeg satt her og prøvde å formulere et innlegg, hvor jeg skulle gjøre mitt ytterste for å ikke tråkke på ei eneste tå ... det har jo til tider vært vanskelig nok.
Men du har jo formulert mine meninger helt perfekt ... mye bedre enn jeg kunne gjort sjøl. Takker.
Det kan av og til bli et litt vel"internt" preg over forumet, på en måte. ... man føler man at bryter inn i en privat samtale elns
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Veien videre 2019

Post by tshansen »

Takk for tilbakemeldinger. Men la meg skyte inn, så lenge det lar seg gjøre så skal det ikke tigges penger, innføres medlemsavgift eller andre ting for å få dette til å gå rundt. Dette skal være en lekekasse for alle :thumleft Det er ingen planer om å legge noe ned, men det er ikke helt umulig at det må omstruktureres litt i toppen, muligens slippe andre til ;-)

Å Vidar kan være irriterende på kornet noen ganger :lol: :erte men det er mye sannhet i det han skriver. Vi er blitt en liten traktor bande og det er en del interne ting. Selv om det er slik, opplever jeg at nye folk kommer raskt inn i varmen og blir inkludert som gamle kjente i rekordfart. Men vi er noen som skriver mer enn andre, og for oss er det gjerne naturlig å søke info om de interessene man selv har. Jeg sitter ikke timesvis å søker på bling bling rundt R sykkel når jeg aller helst vil ut å kjøre på traktorstier :lol: :redface

En liten kikk til Facebook og hvordan noen grupper der opptrer, trådene som startes og kvaliteten på innholdet gir en relativt grei pekepinn på hvorfor jeg personlig er så mye mer for Forum vs Facebook.

Mange søker til forum eller google når de har spørsmål rundt ting de er veldig nyskjerrig på. Som førstegangskjøpere av sykkel, ta lappen, eller et produkt man ønsker å lese om. Jeg husker tilbake til den tiden at 125ccm forumet flommet over av spørsmål rundt trim eller hvilken av disse 2 bør jeg velge. Folk ble raskt sliten av å svare på slike tråder, så et alt for stort forum kommer ikke uten bakdeler det heller.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Veien videre 2019

Post by hakhap »

Er en del arbeid men en måte å få inn litt kronasjer er vel å lage kalender etc, hvis det finnes resurser, alt går det nok å få skrudd sammen en lösning som kan tilbys de som trenger enkel lagring for bruk på forumet for en sum (blir noe administrasjon kring dette :( ).

Ellers tror jeg nok det kan være litt vanskelig å komme inn i varmen som ny på forumet mtp på akkurat det som mekkern er inne på, mangel på tilbakemelding på ting som skrives hvis det ikke er de spesifikke evnene.
Ser den at siden mange kjører omtrent samme sykkel blir det mest kring disse tingene som skaper litt engasjemang.

Når det er rent tenknisker og økonomiske ting kring drift av forumet kan det kanskje finnes nok med løsninger og billigere hosting?

Ellers er det nok som du sagt noen gang før en vennegjeng og det drives ikke alt for mye med rekruttering, men det kan nok ordnes mtp en del av oss (hrm Snikkers) som er veldig populære om dagen? Doktoren var og god med å dele Nord Norge filmen (ikke at jeg vet om det gav noen nye medlemmer) og som har potensiale å få inn noen nye eller nye med på noen tur / "treff"?

Ellers godt 2019 må vi håpe.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Veien videre 2019

Post by kvase »

I et tilsvarende forum med så si samme oppsett med innleggs muligheter å andre ting som dette forumet bruker har man møtt på samme spørsmålet http://www.padleforumet.com/ Der har noen ildkjeler som håller stand det er abselutt ikke alt for mye aktivitet der heller tvert i mot labert- Men innholdet som forumet har er soppas verdifullt for mange syns vi å det sier enkeltbesøkende å (Kajakk leksikon) at vi har betalt inn ca 1000 kr på deling pr år for å oppretholde det forumet så det gjør vi.- Ja jeg veit jeg er nykommer på dette forumet men jeg støtter den med at dette stedet er mere verdt en mye av det du finner på Tryneboka eller andre hurtig sosialsteder - Høyt medlemstall er flott det at det svinger ang innlegg og aktivitet det må vi akseptere å kunne leve med - Ja jeg støtter gjerne opp med litt kroner her å for å opprettholde dette forumet.
Ja hva gjør ikke man for andre skal nyte selv med minste satsen som ufør.- Skulle ønske jeg tjente 3 ganger så mye altså ca. 550 000 som er rundt normalen for en lavtlønna i dag
Nei oppretthold dette stedet mye av det jeg leser over her er jeg dønn enig i å ang type mc merke så er jeg veldig flyktig i det jeg liker :thumleft :D God nytt mc forum år
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Veien videre 2019

Post by JRO »

Er veldig enig i at forumet må bestå og at mye av gleden ved MC kjøringen hadde blitt borte uten forumet. Jeg bor og lever slik at det er få kjørekompiser i nærmiljøet og blant slekta. Og mitt mc liv hadde vært veldig mye fattigere uten alle de felles sammenkomster / turer som forumbrukerne på dette forumet inviterer til. I min oppsummering av mc livet i 2018 har jeg i år vært med på alle felles sammenkomster i regi av MC-Forumet for første gang, bare nevner pølsetreff, HPR, Europa tur, Prehøst og Grustur i Øst alle flotte turer med mc forum medlemmer.
Hvis en sammenligner med det andre store mc forumet er i alle fall dette med fellesarrangementer den store forskjellen, det er ikke ofte en leser om felles turer / arrangementer på det andre forumet.
Jeg er heller ikke så flink til å skrive, men hiver meg på sånn innimellom. Jeg har tydeligvis tråkket tshansen litt på tærne i noen innlegg, beklager det Thomas.
Er også veldig enig i at det bør finnes en bedre måte å laste opp bilder på til forumet. Det oppfattes tror jeg litt vanskelig og tidkrevende å måtte laste opp bildene på en bilde hosting side før en limer adressen inn i innlegget. Så håper at dere kan løse dette på en tilfredsstillende måte for brukerne, og vil det koste brukerne noen kroner så skal jeg være med å bidra.

Og til mekkern, det er flere som opplever at innlegg ikke blir besvart eller får liten eller ingen respons på, sånn er det vel bare. Men så er vi jo så heldige at vi har noen av de beste mc skribentene som en del av forumet, som kan både i bilder og tekst gi skildringer som er helt magiske. Og håper at problemene Kant1 har hatt med forumet også er tatt tak i og ordnet opp i.

Ønsker samtidig alle forummedlemmer et Godt Nytt År og håper forumet får mye aktivitet også i 2019. :D :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Veien videre 2019

Post by tshansen »

JRO wrote:Jeg har tydeligvis tråkket tshansen litt på tærne i noen innlegg, beklager det Thomas.
På ingen måte JRO :lol: :lol: Såpass vennskapelig munnhuggeri og morsomheter tåler de fleste her, det er hvertfall min erfaring :thumleft Grunnen til jeg skrev det på den måten var at jeg ikke verken bedre eller verre enn noen av dere andre her (føler jeg hvertfall selv) Skulle jeg føle på noe overtramp er jeg ganske flink å gi beskjed på egne vegner :plystre Jeg er vanskelig å misforstå slik :lol: :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Veien videre 2019

Post by jhn »

Jeg glemte å si at jeg har trivdes veldig godt her inne, og truffet mye trivelig folk pga forumet, men må også si at jeg opplever det som mindre humørfylt og færre deltagende i tullpraten ... men det kan fort snu. :thumleft
Det er jo også like mye min skyld som alle andres
Ang bildedeling ... jeg hadde gjerne spøtta inn et par kroner om vi hadde sluppet den mellomlagringen.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Veien videre 2019

Post by Kant1 »

Et nytt år, gir rom for undring og ettertanke..

Neida, jeg bare tuller.
Men MYE sant har allerede blitt sagt her.
Det aller sanneste er at MC livet mitt (også) hadde vært betydelig mindre spennende uten dere. Takk for besøk, og takk for turer i året som har gått.

At vi har to forum her på berget er bare tullete, det er etter min ringe mening ikke rom for to aktører som prøver å være "store" (der den ene, har lykkest noe bedre enn den andre) Men noen løsning på dette finnes neppe per tid..

Min største "verkebyll" er bilde-deling og den jevla utlogginga om man glemmer seg vekk en liten stund, mens man holder på med et innlegg.
Min egen hjemmeside er vel et direkte resultat av dette helvete.

Hva angår bildedeling så synes jeg dere skal gjøre en innsats i å finne ut hva det vil koste.... hadde vært SÅ mye enklere og kjekkere å dele materiale mens man f.eks er på tur. (jadda jeg kan gjøre det via Tæppatalk, men da legger alle bildene seg i en klump nederst i posten - me not like)

Jeg vet iallefall om et rørleggerfirma som er inne på sponsorsida på enkelte hjemmesider, og det kan sikkert forhandles for MC-forumet også.

Min egen aktivitet går litt opp og ned, når jeg har det travelt på jobb, eller om jeg ikke har noen nevneverdig MC aktivitet å fortelle om, blir det gjerne litt stille.
Skal prøve å kommer mer på banen i det nye året, og jeg kan iallefall love at det kommer noen eventyr.
Jeg har flere påbegynte, både vårtur til Stadtlandet, PokerRun, Seinsommertur i Øst (aka Grustur i øst) og Adventure Days i Sãfsen

GODT nytt år, alle sammen =D> =D> =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply