Regndress med god kvalitet?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Bergen

Regndress med god kvalitet?

Post by Bergen »

Har tenkt meg til ACR i midten av august og dropper Rukkadressen. Kjører heller Halvarsson skinndressen. Den holder tett et par timer i pissregn, men tar med en regndress for sikkerhetskyld. (satser på sol hele veien selvsagt :D )
Noen her som vet hvilken jeg bør velge?
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Regndress med god kvalitet?

Post by Toven »

Anbefaler settet jeg bruker, Scott Ergonomic DP Pro.
https://komplettfritid.no/product/scott ... jakke-sort
https://komplettfritid.no/product/scott ... bukse-sort

Utrolig godt sett. Som det står, pustende til en viss grad og stretch. 100% vanntett, og man blir ikke klam i skinndressen.
Innsiden er glatt uten netting, ermer og bukseben har store åpninger slik at det er veldig enkelt å slenge på seg tøyet.
Buksa er høy i livet og strammes ved å dra i en strikk som låses. Jakke kan strammes i nakke med strikk.
Passformen er stram slik at det ikke blir som et fallskjerm. Stretchen gjør det behagelig over knær og albuer :)

Kjørt en del i regnvær nå med dette settet og skinndress, og er som sagt utrolig fornøyd med det. Vell verdt pengene.

Minuset er at det er ingen lommer. Savner èn lomme på utsiden, men men.. :P
Bergen

Re: Regndress med god kvalitet?

Post by Bergen »

Så meget bra ut det der Toven :thumleft
Selges dette hos mc forhandlere? Greit at det var to delt med jakke og bukse
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Regndress med god kvalitet?

Post by Bikeridr »

Hysterisk selvlysende regnsett fra Biltema til kr 499,-
Vi var 3 stykker på NN-turen i fjor som hadde en slik. Holder fint tett og er meget liten nedpakket.
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Regndress med god kvalitet?

Post by pelsen »

Bikeridr wrote:Hysterisk selvlysende regnsett fra Biltema til kr 499,-
Vi var 3 stykker på NN-turen i fjor som hadde en slik. Holder fint tett og er meget liten nedpakket.
Jeg kjøpte en slik i fjor og har hatt den på noen dager med regn uten å bli våt. Den tåler også kjøring på Autobahn.
Lett å ta på over skinndressen, og lett å få plass til i bagasjen. Selv med R-sykkel på Europaferie.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Regndress med god kvalitet?

Post by Toven »

Bergen wrote:Så meget bra ut det der Toven :thumleft
Selges dette hos mc forhandlere? Greit at det var to delt med jakke og bukse
Mulig noen forhandler har det. Jeg kjøpte på nett :) Gikk for størrelse medium i regndressen. Alpinestars dressen er størrelse EU50.
Hadde selv en onepiece biltema dress i starten. Brukte den én gang og aldri siden...
Veldig veldig greit med to-delt syntes jeg :)
Bergen

Re: Regndress med god kvalitet?

Post by Bergen »

Takk for alle tips folkens.
Har Biltema rett borti gaten, så stikker og prøver den med kjøreutstyret på :thumleft Blir kun brukt på sånne banekjøringsturer allikevel.
Da jeg hadde GSA kunne jeg pakke ned en ekstra kjøredress uten at det syntes i bagasjen. Er litt mindre plass nå på sportstoureren..

Har ikke kjørt med regndress siden midt på 90 tallet da jeg kjøpte min første Rukka. Har dårlige minner fra løse tøyfiller og slintrede overtrekk sko :D Men det funket på et vis den gang, og sikkert bedre kvalitet idag.
Godt vi har fått Gore Tex til både kjøredress, hansker og sko!
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Regndress med god kvalitet?

Post by Flattop »

Biltema sin heldress: 599,-
Biltema sin delte dress: 499,-

F.eks BMW sin heldress som jeg har hørt my skryt om: 1260,-
Delt BMW regndress: 930,- jakke og 700 for bukse.

Det blir jo en del dyrere med f.eks de sistnevnte produktene, men dersom det innledende valget skulle feile så har du jo sølt vekk noen kroner.

Og når først det var god kvalitet som ble etterlyst så vet jeg ikke helt om at det er alt fra Biltema, som jeg for all del benytter mye forskjellig i fra, som holder helt i mål.

Og hvis Nicket Bergen skulle bety noe om ditt tilholdssted så vet jo du vel ekstra godt at skikkelige regnklær er å sette pris på... :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Regndress med god kvalitet?

Post by tshansen »

Jeg ville tilstrebet å gått for delt dress Bergen! Du er såpass stor at selv 5xl blir lite! Trust me, vet dette av erfaring selv! Biltema sin har jeg ikke prøvd selv, men held sin monsun dress som jeg fikk kjøpt med mcklær Bergen er helt suveren
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bergen

Re: Regndress med god kvalitet?

Post by Bergen »

5XL Lordshaft :D :D Det har de vel på Dressmann XXL - hehe
Klarte å trøkke skinnet inn i en 2XL på Biltema idag. Men tror nok at jeg tar turen innom MC Klær Bergen. Vil også ha 2 delt av praktiske hensyn (når en skal spise, stoppe eller bare tømme ryggen eller lense forpiggen feks)

Og ja Flattopp, bor i solskinnsbyen Bergen :smt007 Derfor har jeg kjørt Rukka i over 20 år. Men på bane blir det litt "pløsete". Så bruker skinndressen der.
Så lenge regndressen holder noen hundre mil, så er det greit nok. Bare den er tett!! Alle andre turer foregår i Rukka froskemannsdrakt :thumleft
User avatar
cevillan
Posts: 48
Joined: 08 Oct 2015 10:31
MC: KTM Duke690R

Re: RE: Re: Regndress med god kvalitet?

Post by cevillan »

Toven wrote:Anbefaler settet jeg bruker, Scott Ergonomic DP Pro.
https://komplettfritid.no/produ ... jakke-sort
https://komplettfritid.no/produ ... bukse-sort

Utrolig godt sett. Som det står, pustende til en viss grad og stretch. 100% vanntett, og man blir ikke klam i skinndressen.
Innsiden er glatt uten netting, ermer og bukseben har store åpninger slik at det er veldig enkelt å slenge på seg tøyet.
Buksa er høy i livet og strammes ved å dra i en strikk som låses. Jakke kan strammes i nakke med strikk.
Passformen er stram slik at det ikke blir som et fallskjerm. Stretchen gjør det behagelig over knær og albuer :)

Kjørt en del i regnvær nå med dette settet og skinndress, og er som sagt utrolig fornøyd med det. Vell verdt pengene.

Minuset er at det er ingen lommer. Savner èn lomme på utsiden, men men.. :P
Da har jeg bestilt denne på grunn av din rosende omtale. Du får be om provisjon fra butikken. Har hatt en 2-delt KTM-dress med det irriterende nettingfôret som i tillegg blåser seg opp som en ballong. Vil holde deg personlig ansvarlig hvis dette ikke funker [emoji12] Bestilte sort bukse og gul (!) jakke. Begynner nok å bli gammel og engstelig [emoji15]

Vil fraråde heldresser på generelt knotegrunnlag.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: RE: Re: Regndress med god kvalitet?

Post by Toven »

cevillan wrote:
Toven wrote:Anbefaler settet jeg bruker, Scott Ergonomic DP Pro.
https://komplettfritid.no/produ ... jakke-sort
https://komplettfritid.no/produ ... bukse-sort

Utrolig godt sett. Som det står, pustende til en viss grad og stretch. 100% vanntett, og man blir ikke klam i skinndressen.
Innsiden er glatt uten netting, ermer og bukseben har store åpninger slik at det er veldig enkelt å slenge på seg tøyet.
Buksa er høy i livet og strammes ved å dra i en strikk som låses. Jakke kan strammes i nakke med strikk.
Passformen er stram slik at det ikke blir som et fallskjerm. Stretchen gjør det behagelig over knær og albuer :)

Kjørt en del i regnvær nå med dette settet og skinndress, og er som sagt utrolig fornøyd med det. Vell verdt pengene.

Minuset er at det er ingen lommer. Savner èn lomme på utsiden, men men.. :P
Da har jeg bestilt denne på grunn av din rosende omtale. Du får be om provisjon fra butikken. Har hatt en 2-delt KTM-dress med det irriterende nettingfôret som i tillegg blåser seg opp som en ballong. Vil holde deg personlig ansvarlig hvis dette ikke funker [emoji12] Bestilte sort bukse og gul (!) jakke. Begynner nok å bli gammel og engstelig [emoji15]

Vil fraråde heldresser på generelt knotegrunnlag.
Haha =D>
Godt valg! Kan ikke fordra dårlig utstyr, spesielt når det høljer ned.
Ser nå at sømmen har løsna litt på den kanten ytters på ermet, men easy fix med noe tråd. Vært litt uforsiktig å dratt hardt i 'kroken' når jakka har satt seg fast i hansken.

Skal sende en mail og legge dette som vedlegg, burde være mulig med noe provisjon her altså :-k
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Regndress med god kvalitet?

Post by Toven »

Hepp, ser det sneik seg med noe som ikke helt stemmer.
Det var buksa jeg tenkte på da jeg skrev at det er store åpninger for ermer og bukse. Er lett å dra den over støvelen når man står langs veikanten å styrer.. :)
Ermene har ikke noe unormale åpninger.. håndledd har strikk og en justering med borrerlås, ingen glidlåsåpning som buksebeina. Men jakka er som nevnt lett å slenge på seg.

Så ber jeg om nåde om dette ble forstått uriktig, kanskje jeg får nattesøvn [-o<
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Regndress med god kvalitet?

Post by Flattop »

Største problemet med regndresser generelt, og heldress spesielt er jo å få den forbi over støvlene. Trikset her er å trekke en plastpose over støvelen og så trekke dressen/buksa på seg.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Regndress med god kvalitet?

Post by ojda »

=D> =D> =D>

Nå har jeg regnbukse med hel glidelås, og forøvrig en vanntett Klim-bukse jeg har vokst inn i :-k
Men tipset er jammen værd å notere seg :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply