Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9165
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Jeanette sin blogg - MC-lappen 10 år!
Hærregud!! Jeg husker da kjærringa blei 40
Jeg fant a på morran på soffan i stua med tårer i aua mens a mumla, "jeg har blitt 40...,,, ÅR
det ærra fryktelig gammalt synsdereikkeA
Jeg fant a på morran på soffan i stua med tårer i aua mens a mumla, "jeg har blitt 40...,,, ÅR
det ærra fryktelig gammalt synsdereikkeA
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9165
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Jeanette sin blogg - MC-lappen 10 år!
Forresten. Gratulerer ed dan
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Jeanette sin blogg - MC-lappen 10 år!
LordShaft wrote:Dæven du er blitt gammel frøken [emoji23] gratulere
Mulig dere tolket svaret mitt litt feil der dere satt med nesa nedi glassene utpå natta - jeg har ikke bikket mer enn 30ojda wrote:Hærregud!! Jeg husker da kjærringa blei 40
Jeg fant a på morran på soffan i stua med tårer i aua mens a mumla, "jeg har blitt 40...,,, ÅR
det ærra fryktelig gammalt synsdereikkeA
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9165
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Jeanette sin blogg - MC-lappen 10 år!
Sorry jenta, det var ikke enkelt å plassere bokstavene riktig etter 4 sorter whisky
Men grattis med 30 årsdagen som var
Nå har jeg akkurat sluppet avgårde Thomas fra Sandefjord, å gjort venzereis med båten
Men grattis med 30 årsdagen som var
Nå har jeg akkurat sluppet avgårde Thomas fra Sandefjord, å gjort venzereis med båten
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Jeanette sin blogg - MC-lappen 10 år!
Hehe, null stress Jeg rundet i oktober, men tar imot forsinket gratulasjon enten den var myntet på bursdagen eller lappenojda wrote:Sorry jenta, det var ikke enkelt å plassere bokstavene riktig etter 4 sorter whisky
Men grattis med 30 årsdagen som var
Nå har jeg akkurat sluppet avgårde Thomas fra Sandefjord, å gjort venzereis med båten
Thomas har vel atter en gang unngått meg, med mindre han drar tilbake til Oslo fra Sandefjord, så vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det..LordShaft wrote:.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9165
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Jeanette sin blogg - MC-lappen 10 år!
Du skulle ha bevilget deg en dag fri, å blitt med oss på tur i snøværet da vettu
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Jeanette sin blogg - MC-lappen 10 år!
Nja, kan ikke si det fristet.. Får heller prøve igjen når jeg skal vestover ila. sesongen!ojda wrote:Du skulle ha bevilget deg en dag fri, å blitt med oss på tur i snøværet da vettu
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Jeanette sin blogg - MC-lappen 10 år!
Det har gått noen uker, men bedre sent enn aldri - her er et lite referat fra turen ned til Alf Graarud der jeg fikk prøvekjørt 6 sykler. Jeg kjørte nedover med Rune, og hadde en super dag.
Det var mulig å booke prøvekjøring på et par sykler på forhånd, så for min del ble den første turen på den nye Firebladen. Førsteinntrykket var at den føltes litt liten, og displayet var temmelig rotete med mye informasjon. Når det er sagt, så var dette ren, skjær moro!! Utrolig lettkjørt, smooth sykkel.
På Høk byttet jeg til Z1000SX. Dette har vært en sykkel jeg har hatt i tankene som en mulig MC ved neste bytte, ettersom jeg liker det sportslige, men samtidig elsker å kjøre langtur. Etter å ha prøvekjørt den kan jeg dessverre si at den ikke er aktuell. Veldig lettkjørt, svinger kjempelett og alt føles greit slikt sett, men jeg ble ikke venn med sittestillingen. Denne var altfor rett for meg, jeg følte jeg ikke fikk så god kontakt med sykkelen som jeg burde ha. Så ja, komfortabel, men nei - ikke helt meg.
Litt i bakgrunnen, men vi sitter da og venter på første prøvekjøringsrunde.
Neste runde hadde jeg booket meg inn på MT-10. En helt grei sykkel, hadde sett for meg litt mer morofaktor. Den hadde også en del mere vibrasjoner enn forventet.
Tilbaketuren fra Høk ble på Z1000. Morsom sykkel, lettkjørt, men faktisk litt mer tungstyrt enn SX-en.
Siste runde startet på VFR800X. Her kjente jeg igjen mye fra min egen sykkel, men den gir likevel en annen kjøreopplevelse pga. sittestillingen. Lettkjørt som bare det.
Siste sykkel var nok en lekesykkel, ZX-10RR. Denne føltes noe mindre enn Firebladen, og ga en temmelig skarp knevinkel for langbeinte meg. Sterk og fin motor og lekende lett å kjøre. Moro for unga!
Iom. at vi tok kjappeste vei ned til AGM ble det koseveier tilbake. Vi tok en liten stopp ved avkjøringa til Rudskogen for å sende noen snaper, og kjørte deretter videre mot Askim og Solbergfoss. Dette er veier jeg har kjørt mange ganger, så det var på tide å få vist de til Rune.
Vi fikk litt hagl på veien, men for det meste var det flott vær. Dramatiske skyer måtte foreviges!
Herrrrrlig!
Solbergfoss
Solbergfoss
Solbergfoss
Siste biten hjem byttet Rune og jeg sykkel, slik at vi fikk sammenlignet enda mer. 8 ulike sykler på en dag er ikke dumt
Vel hjemme hadde det blitt ca. 20 mil, pluss det jeg hadde kjørt på demosyklene. Det er alltid moro å prøve sykler, og jeg håper å få prøvd enda flere ila. sesongen. Selv om jeg ikke har noen konkrete planer om å bytte er det alltid greit å få bekreftet at viffern er riktig sykkel for meg (per nå)!
Det var mulig å booke prøvekjøring på et par sykler på forhånd, så for min del ble den første turen på den nye Firebladen. Førsteinntrykket var at den føltes litt liten, og displayet var temmelig rotete med mye informasjon. Når det er sagt, så var dette ren, skjær moro!! Utrolig lettkjørt, smooth sykkel.
På Høk byttet jeg til Z1000SX. Dette har vært en sykkel jeg har hatt i tankene som en mulig MC ved neste bytte, ettersom jeg liker det sportslige, men samtidig elsker å kjøre langtur. Etter å ha prøvekjørt den kan jeg dessverre si at den ikke er aktuell. Veldig lettkjørt, svinger kjempelett og alt føles greit slikt sett, men jeg ble ikke venn med sittestillingen. Denne var altfor rett for meg, jeg følte jeg ikke fikk så god kontakt med sykkelen som jeg burde ha. Så ja, komfortabel, men nei - ikke helt meg.
Litt i bakgrunnen, men vi sitter da og venter på første prøvekjøringsrunde.
Neste runde hadde jeg booket meg inn på MT-10. En helt grei sykkel, hadde sett for meg litt mer morofaktor. Den hadde også en del mere vibrasjoner enn forventet.
Tilbaketuren fra Høk ble på Z1000. Morsom sykkel, lettkjørt, men faktisk litt mer tungstyrt enn SX-en.
Siste runde startet på VFR800X. Her kjente jeg igjen mye fra min egen sykkel, men den gir likevel en annen kjøreopplevelse pga. sittestillingen. Lettkjørt som bare det.
Siste sykkel var nok en lekesykkel, ZX-10RR. Denne føltes noe mindre enn Firebladen, og ga en temmelig skarp knevinkel for langbeinte meg. Sterk og fin motor og lekende lett å kjøre. Moro for unga!
Iom. at vi tok kjappeste vei ned til AGM ble det koseveier tilbake. Vi tok en liten stopp ved avkjøringa til Rudskogen for å sende noen snaper, og kjørte deretter videre mot Askim og Solbergfoss. Dette er veier jeg har kjørt mange ganger, så det var på tide å få vist de til Rune.
Vi fikk litt hagl på veien, men for det meste var det flott vær. Dramatiske skyer måtte foreviges!
Herrrrrlig!
Solbergfoss
Solbergfoss
Solbergfoss
Siste biten hjem byttet Rune og jeg sykkel, slik at vi fikk sammenlignet enda mer. 8 ulike sykler på en dag er ikke dumt
Vel hjemme hadde det blitt ca. 20 mil, pluss det jeg hadde kjørt på demosyklene. Det er alltid moro å prøve sykler, og jeg håper å få prøvd enda flere ila. sesongen. Selv om jeg ikke har noen konkrete planer om å bytte er det alltid greit å få bekreftet at viffern er riktig sykkel for meg (per nå)!
Re: Jeanette sin blogg - prøvekjøring s. 263 :)
Takk for en kjempefin tur, og at du viste meg noen av de fine veiene mellom Sarpsborg og Oslo. Alltid artig med prøvekjøringer. Jeg har tatt en runde i dag jeg. Og jeg måtte kontrollkjøre Z-1000sx i dag også. Og opplevelsen fra Sarpsborg stemte. Fant meg heller ikke til rette denne gangen.
Suzuki GSX-R 1000 K5
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Jeanette sin blogg - prøvekjøring s. 263 :)
Som noen allerede har sett i bloggen til Rune, hadde vi en suveren tur i Telemark på fredag. Jeg tok meg fri fra jobb siden værmeldingen var så flott og klokka 9 var vi klare for avreise.
Fra Oslo ville vi spise noen mil kjedelig vei, så første stopp ble i Sande. Planen var å kjøre Hanekleiva og videre mot Hvittingfoss og Skien på 40 og 32.
Et lite pitstop i Skien der vi handlet rundstykker og pålegg, og også en kjapp matbit i sola. Det var ingen tvil om at dette ville bli en varm dag!
353/356/358 tok oss til Drangedal der vi tanket opp, og deretter bar det videre over Gautefall mot Treungen. Jeg hadde fortalt Rune om denne lange bakken, så vi måtte ta et stopp på toppen.
Fra Treungen skulle vi kjøre nordover langs Fyresvatn på 355. Da vi plutselig passerte en gammel bru ble det fotostopp her. Rauaa bru viste seg å være fra 1919
Det var virkelig helt nydelig å kjøre langs Fyresvatn!
Helt grei utsikt til lunsjen!
Neste delmål var Dalen, der det var tid for å kjøle seg ned. Innkjøpene var planlagt til å bestå av drikke og is.
På vei ned til Dalen.
Bandak
Nam!!
38 tok oss til Åmot, og 37 videre over Rauland og Møsvatn til Rjukan.
På Rjukan trengte vi påfyll av energi, og valget falt på biffsnadder. Uten mat og drikke..
Etter å ha fått opp energinivået var klokka uansett blitt såpass mye at vi droppet de store krumspringene på vei hjem. Vi holdt god fart på 37 videre langs Tinnsjøen, og fra sørenden av sjøen kjørte vi over Bolkesjø mot Kongsberg.
Bolkesjø
Fra Kongsberg ble det strake veien hjem. Vi parkerte i Oslo ca. 2230 og hadde da 60 herlige mil bak oss. Jeg kan ikke se for meg en bedre måte å bruke en fridag på, og gleder meg ikke akkurat mindre til langturen vi skal på i pinsen!
Fra Oslo ville vi spise noen mil kjedelig vei, så første stopp ble i Sande. Planen var å kjøre Hanekleiva og videre mot Hvittingfoss og Skien på 40 og 32.
Et lite pitstop i Skien der vi handlet rundstykker og pålegg, og også en kjapp matbit i sola. Det var ingen tvil om at dette ville bli en varm dag!
353/356/358 tok oss til Drangedal der vi tanket opp, og deretter bar det videre over Gautefall mot Treungen. Jeg hadde fortalt Rune om denne lange bakken, så vi måtte ta et stopp på toppen.
Fra Treungen skulle vi kjøre nordover langs Fyresvatn på 355. Da vi plutselig passerte en gammel bru ble det fotostopp her. Rauaa bru viste seg å være fra 1919
Det var virkelig helt nydelig å kjøre langs Fyresvatn!
Helt grei utsikt til lunsjen!
Neste delmål var Dalen, der det var tid for å kjøle seg ned. Innkjøpene var planlagt til å bestå av drikke og is.
På vei ned til Dalen.
Bandak
Nam!!
38 tok oss til Åmot, og 37 videre over Rauland og Møsvatn til Rjukan.
På Rjukan trengte vi påfyll av energi, og valget falt på biffsnadder. Uten mat og drikke..
Etter å ha fått opp energinivået var klokka uansett blitt såpass mye at vi droppet de store krumspringene på vei hjem. Vi holdt god fart på 37 videre langs Tinnsjøen, og fra sørenden av sjøen kjørte vi over Bolkesjø mot Kongsberg.
Bolkesjø
Fra Kongsberg ble det strake veien hjem. Vi parkerte i Oslo ca. 2230 og hadde da 60 herlige mil bak oss. Jeg kan ikke se for meg en bedre måte å bruke en fridag på, og gleder meg ikke akkurat mindre til langturen vi skal på i pinsen!
Re: Jeanette sin blogg - herlige Telemark s. 263 :)
Flotte bilder
Det ser definitivt mye bedre ut enn å ligge hjemme og knaske paracet og antibiotika om hverandre
Det ser definitivt mye bedre ut enn å ligge hjemme og knaske paracet og antibiotika om hverandre
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Jeanette sin blogg - herlige Telemark s. 263 :)
Flotte bilder fra det som ser ut som en flott tur
Re: Jeanette sin blogg - herlige Telemark s. 263 :)
Dere har hatt en fantastisk tur ser jeg. Deler av ruten har jeg knabbet fra RuneS... Ser det er deler av den ruten jeg aldri har kjørt før
Flotte bilder, bare å komme seg på tur oftere jeanette
Flotte bilder, bare å komme seg på tur oftere jeanette
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Jeanette sin blogg - herlige Telemark s. 263 :)
Helt greit at du knabber deler av ruta. Telemark var rett og slett genialtLordShaft wrote:Dere har hatt en fantastisk tur ser jeg. Deler av ruten har jeg knabbet fra RuneS... Ser det er deler av den ruten jeg aldri har kjørt før
Flotte bilder, bare å komme seg på tur oftere jeanette
Suzuki GSX-R 1000 K5
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Jeanette sin blogg - herlige Telemark s. 263 :)
I dag tok jeg turen til Smia MC og deres minimesse sammen med RuneS og Supermons. Grått og vått vær var ikke helt som ønsket, men vi stod over den verste skuren med en pitstop på Slependen på vei nedover.
Det var tydelig at været gjorde sitt med oppmøtet i dag, synd for Smia når de drar i gang et så bra arrangement, men bra for oss som ville prøvekjøre. Mens vi tittet på syklene Løvaas hadde med seg kom RuneMC bort og hilste på, hyggelig å få et ansikt til nicket! Rune og jeg dro rett ut på Ducati Multistrada 1200 og Supersport S.
Jeg startet på Multistradaen, og det er alltid like uvant å sette seg på sykler med såpass høyt tyngdepunkt. Det er uansett godt å kjenne at mye kjøreerfaring gjør at jeg fort finner meg til rette på ulike sykler. Multistradaen hadde en supergod motor, smooth og fin, og tok svinger som en lek. Jeg blir likevel aldri helt vant med å sitte såpass høyt, jeg føler at jeg ikke er i ett med sykkelen. Antakelig en vanesak. Kan også nevne at nøkkelen til denne sykkelen putter man i lomma
Vi byttet halvveis og jeg fant meg godt tilrette på Supersporten. Det som virket som lang avstand fra sete til display idet jeg satte meg på sykkelen føltes helt greit da jeg kjørte. God motor, godt drag, men likevel ikke like lettkjørt som f.eks. GSX-R.
Mons måtte vente på ledig prøveskilt før han fikk kjørt Scrambler, og dro ut på denne da vi kom tilbake.
De neste for Rune og meg ble sykkelen Rune hadde gledet seg mest til, nye GSX-R 1000, og CBR 1000 RR SP1. Jeg startet på sistnevnte, og hadde en like god opplevelse med denne nå som da jeg prøvekjørte den hos AGM i Sarpsborg. Utrolig lettkjørt, herlig giroverføring og krefter i massevis. Jeg finner meg godt tilrette på denne, men merker at den føles mindre enn f.eks. Suzukien. Og så har man jo den teite endringen de har gjort med at bryteren til blinklyset er under tuta. Ble litt tuting på oss begge gitt..
Etter å ha kjørt en del med Rune sin K5 og broren hans sin K8, var det spennende å se hvordan 17-modellen ville kjennes ut. Det føltes kjent å sette seg på årets GSX-R, og det fløt som det skulle. Sterk, god motor og velkjent glede i svinger. Jeg merket likevel at motoren i denne virket litt mer "nøkkete" enn i Rune sin. Det var ikke mye slakk på gassen som skulle til før den kom med et lite nøkk, noe jeg ikke ble helt venn med. Mulig dette har å gjøre med hvordan K5en hans er satt opp, for dette ødela litt av moroa på akkurat denne prøvekjøringen. Oppsummert om disse syklene ville jeg nok hatt motoren og utseendet til Firebladen, og proporsjoner/størrelsen til Gixxeren.
Fra to lekne R-sykler gikk vi over til to andre lekne sykler. Jeg startet på Kawasaki Z900 etter at Rune anbefalte denne, mens han tok GSX-S 750. Z900 var utrolig lettkjørt, og begge syklene tar jo svinger til frokost. Sykkelen har en sterk, smidig motor og det er høy morofaktor å kjøre denne Kawasakien.
Det var merkbart at GSX-Sen har mindre motor, men det var likevel ikke noe problem å kose seg på denne. Lettkjørt og fin, men muligens noe mer nervøs enn Z900. Savnet uansett "det lille ekstra" i denne.
Mons har jo nettopp kjøpt seg 05 Fireblade, så da Rune og jeg kjørte de to siste syklene prøvde han 17-modellen. Han så passe fornøyd ut
Vi pratet litt med forhandlerne, fikk oss en god vaffel inne i klubbhuset og takket deretter for oss.
Veien hjem ble via Drammen og Oslofjordtunnelen til Langhus, man takker jo ikke nei til middagsinvitasjon hos mamma
Det var tydelig at været gjorde sitt med oppmøtet i dag, synd for Smia når de drar i gang et så bra arrangement, men bra for oss som ville prøvekjøre. Mens vi tittet på syklene Løvaas hadde med seg kom RuneMC bort og hilste på, hyggelig å få et ansikt til nicket! Rune og jeg dro rett ut på Ducati Multistrada 1200 og Supersport S.
Jeg startet på Multistradaen, og det er alltid like uvant å sette seg på sykler med såpass høyt tyngdepunkt. Det er uansett godt å kjenne at mye kjøreerfaring gjør at jeg fort finner meg til rette på ulike sykler. Multistradaen hadde en supergod motor, smooth og fin, og tok svinger som en lek. Jeg blir likevel aldri helt vant med å sitte såpass høyt, jeg føler at jeg ikke er i ett med sykkelen. Antakelig en vanesak. Kan også nevne at nøkkelen til denne sykkelen putter man i lomma
Vi byttet halvveis og jeg fant meg godt tilrette på Supersporten. Det som virket som lang avstand fra sete til display idet jeg satte meg på sykkelen føltes helt greit da jeg kjørte. God motor, godt drag, men likevel ikke like lettkjørt som f.eks. GSX-R.
Mons måtte vente på ledig prøveskilt før han fikk kjørt Scrambler, og dro ut på denne da vi kom tilbake.
De neste for Rune og meg ble sykkelen Rune hadde gledet seg mest til, nye GSX-R 1000, og CBR 1000 RR SP1. Jeg startet på sistnevnte, og hadde en like god opplevelse med denne nå som da jeg prøvekjørte den hos AGM i Sarpsborg. Utrolig lettkjørt, herlig giroverføring og krefter i massevis. Jeg finner meg godt tilrette på denne, men merker at den føles mindre enn f.eks. Suzukien. Og så har man jo den teite endringen de har gjort med at bryteren til blinklyset er under tuta. Ble litt tuting på oss begge gitt..
Etter å ha kjørt en del med Rune sin K5 og broren hans sin K8, var det spennende å se hvordan 17-modellen ville kjennes ut. Det føltes kjent å sette seg på årets GSX-R, og det fløt som det skulle. Sterk, god motor og velkjent glede i svinger. Jeg merket likevel at motoren i denne virket litt mer "nøkkete" enn i Rune sin. Det var ikke mye slakk på gassen som skulle til før den kom med et lite nøkk, noe jeg ikke ble helt venn med. Mulig dette har å gjøre med hvordan K5en hans er satt opp, for dette ødela litt av moroa på akkurat denne prøvekjøringen. Oppsummert om disse syklene ville jeg nok hatt motoren og utseendet til Firebladen, og proporsjoner/størrelsen til Gixxeren.
Fra to lekne R-sykler gikk vi over til to andre lekne sykler. Jeg startet på Kawasaki Z900 etter at Rune anbefalte denne, mens han tok GSX-S 750. Z900 var utrolig lettkjørt, og begge syklene tar jo svinger til frokost. Sykkelen har en sterk, smidig motor og det er høy morofaktor å kjøre denne Kawasakien.
Det var merkbart at GSX-Sen har mindre motor, men det var likevel ikke noe problem å kose seg på denne. Lettkjørt og fin, men muligens noe mer nervøs enn Z900. Savnet uansett "det lille ekstra" i denne.
Mons har jo nettopp kjøpt seg 05 Fireblade, så da Rune og jeg kjørte de to siste syklene prøvde han 17-modellen. Han så passe fornøyd ut
Vi pratet litt med forhandlerne, fikk oss en god vaffel inne i klubbhuset og takket deretter for oss.
Veien hjem ble via Drammen og Oslofjordtunnelen til Langhus, man takker jo ikke nei til middagsinvitasjon hos mamma