Jo, takk. Blir sannsynligvis rett over Påske jeg kan hente den.
Evt hvis Skatteetaten er veldig treg til å behandle engangsavgift for fabrikknytt kjøretøy (behandlingstid opptil 2 uker nå, kontra 1 dag som det var hos Toll&Avgift) så kan det ta lenger tid...
Ikke allverdens videoklipp, men lyden var bra her og for meg som liker sånn lyd mer enn høye hvin fra turtallsjagere, tror jeg dette fort kan bli vanedannende. Zoom H1 mikrofon bruker han visst. Ellers litt interessant å se på giringen til DCT'n
[youtube][/youtube]
Her en som sammenligner CRF1000L med KTM 1290 SA og nevner at den ikke er et moment-monster som 1290'n men at den har nok brukbar kraft.
@5:02 "So you can go anywhere else to look for the specs on this bike... but...what I can give you is how I feel riding it... ahh.... and I feel good..."
@7:19 "OK, my final verdict on this bike is that it is an amazing bike. It is not as mad bonkers as the 1290 Super Adventure KTM. But it has the usable power that you need. And everything feels right. Everything feels right on this bike but it's not bonkers mad as the 1290. F.ckin' hell, good bike! ... Gooood bike."
[youtube][/youtube]
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Må si jeg liker AT spesielt til pendling. Karakterfull lyd, gode bremser (for biler som plutselig spretter inn i kollektivfeltet) og godt lys på vei innover om morgenen. På vei hjemover føles den smal og stødig ved lanesplitting og igjen gode bremser i kombo med godd vektfordeling gjør det enkelt å holde seg på den stiplede hvitstripen selv om det skulle bli en og annen kraftig brems. G-knappen (på DCT modellen) er også flott da den gjør nedgiring mykere og det er gunstig både for grusvei og lanesplitting.
Grusveier generelt er stort pluss - men snakker jo da om grusveier og ikke offroad/terrengkjøring i den forstand. Der er vekten for høy - dvs spesielt på vått/gjørmete underlag. Til stående kjøring er den også veldig fin og det bringer tankene/følelsene tilbake til de flotte markedsførings-videoene Hona laget - pluss for å gi en følelse av Dakar når man cruiser langs en snill grusvei
Der det virkelig skorter (for meg på 185) er på vindbeskyttelsen ved fart 100+ - dvs hvis man skal ligge lenge på motorvei så er dette ikke ideelt pga all vindstøyen. Felger som krever slanger har også sine store ulemper, men det kan nok fikses med Outex tapen - med forbehold om 21" forhjulet og hvor lurt det er å gjøre det der (?)
En annnen test av nyere dato. Ikke enig i delen der det sies at Africa Twin er dårlig på svingete vei - synes den er veldig svingvillig og fin.
[youtube][/youtube]
Last edited by RuneMC on 15 Jan 2017 21:21, edited 1 time in total.
Danne tråden må jeg følge litt med på -- siden jeg har denne knallerten i tankene mine.
ø
Det har jo kommet en som er noe mere utprega for off-pist kjøring i skauen
men den skal vel ikke inn her http://www.bike.no/nyheter/hondas-ultimate-konsepter