Baotian fusker

Prat om moped & scooter.
Post Reply
R4min
Posts: 7
Joined: 27 Aug 2016 13:58
MC: Baotian bt139qma

Baotian fusker

Post by R4min »

Hei

Har fått i oppdrag i å fikse en moped som fusker ved 25 / 30 kmt, først trodde vi at det er den elektriske sjoken som er årsaken, men etter å ha byttet den ut så fusker den fortsatt, vi har skrudd fra hverandre hele forgasseren og har renset den for alle bevegelige deler og skrudd den sammen uten at det hjalp, mopeden har gått under 900 km så den er nesten helt ny, ble kjøpt hos Rema 1000 for noen år tilbake, under er det det mulig å se på video når den går og midt på videoen er det filmet den sjok dingsen som har blitt byttet, noen som har noen ideer om hva som kan være årsaken? takk på fohånd

Sykkelen er en Baotian sporto

Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Baotian fusker

Post by Lasse Liten »

Er det ren og ny bensin på tanken ? Fart har lite med dette å gjøre, fusker den like mye om den står i ro på midtstøtten? Hvis den har stått i ro er det første som slår meg at det kan være heng i bremsene...


Sent from my iPhone using Tapatalk
R4min
Posts: 7
Joined: 27 Aug 2016 13:58
MC: Baotian bt139qma

Re: Baotian fusker

Post by R4min »

[quote="Lasse Liten"]Er det ren og ny bensin på tanken ? Fart har lite med dette å gjøre, fusker den like mye om den står i ro på midtstøtten? Hvis den har stått i ro er det første som slår meg at det kan være heng i bremsene...


Ja tanken har vi tømt og fyllt på nytt bensin, bakhjulet går fritt når man snurrer den men er litt tungt pga gir systemet, det er det at den fusker når den kommer opp i 25kmt, det ser ut som det går litt mer når den står på midtstøtten men fusker fortsat og kommer ikke opp i full fart, det høres ut som det er noe med forgasseren å gjøre, var ute å prøvde den nå og da gikk den 40 km t og fusket ved 40, lurer på om det er fordi det er kaldere nå en tidligere på dagen..

Ramin
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Baotian fusker

Post by Lasse Liten »

Har du sett på tennpluggen? Den er en fin indikasjon på om den får for lite eller for mye bensin. Rent luftfilter er viktig før du prøver videre, hvis det er filter av skumgummi kan du vaske dette i såpevann og gni lett inn med olje når det er helt tørt.
Image


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Baotian fusker

Post by Tob »

Super ikke falsk luft noe sted?
Sikker på at bensintilførsel er ok?
R4min
Posts: 7
Joined: 27 Aug 2016 13:58
MC: Baotian bt139qma

Re: Baotian fusker

Post by R4min »

[quote="Lasse Liten"]Har du sett på tennpluggen? Den er en fin indikasjon på om den får for lite eller for mye bensin. Rent luftfilter er viktig før du prøver videre, hvis det er filter av skumgummi kan du vaske dette i såpevann og gni lett inn med olje når det er helt tørt.

skal sjekke den i morgen, takk for hjelpen så langt

Ramin
R4min
Posts: 7
Joined: 27 Aug 2016 13:58
MC: Baotian bt139qma

Re: Baotian fusker

Post by R4min »

Tob wrote:Super ikke falsk luft noe sted?
Sikker på at bensintilførsel er ok?
Har sjekket rundt innsugsmanifolden og det ser tett ut, og har koblet fra bensintilførsel fra tanken og da går den i ca 30 sec før den stopper, da er det vel nok drivstoff tenker jeg
Ramin
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Baotian fusker

Post by Tob »

Hadde en påhenger som oppførte seg litt som denne. Den gikk fint på tomgang og ved lett belastning, men med en gang det ble litt turtall og belastning så ville den ikke. Ned på tomgang/mid gass, helt ok. Plagdes leenge med den (utallige tankrenser og forgasserrenser osv) før jeg til slutt fant ut at bensinslangen sugde luft.
R4min
Posts: 7
Joined: 27 Aug 2016 13:58
MC: Baotian bt139qma

Re: Baotian fusker

Post by R4min »

Da har jeg sjekket tennpluggen og den ser ikke ut som noen av de som er avbildet, men er lett sotette og lukter litt bensin..

Ramin
R4min
Posts: 7
Joined: 27 Aug 2016 13:58
MC: Baotian bt139qma

Re: Baotian fusker

Post by R4min »

Tob wrote:Hadde en påhenger som oppførte seg litt som denne. Den gikk fint på tomgang og ved lett belastning, men med en gang det ble litt turtall og belastning så ville den ikke. Ned på tomgang/mid gass, helt ok. Plagdes leenge med den (utallige tankrenser og forgasserrenser osv) før jeg til slutt fant ut at bensinslangen sugde luft.
Skal sjekke den for hull i bensinslangen, takk for tipset

Ramin
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Baotian fusker

Post by mekkern »

Selv om pluggen ser ok ut så prøv en fersk
Den kan gi mye rare feil.
R4min
Posts: 7
Joined: 27 Aug 2016 13:58
MC: Baotian bt139qma

Re: Baotian fusker

Post by R4min »

mekkern wrote:Selv om pluggen ser ok ut så prøv en fersk
Den kan gi mye rare feil.
Ja skal prøve et nytt tennplugg, det koster ikke så mye så det er verdt et forsøk
MarkusBaotainProb
Posts: 5
Joined: 29 Mar 2019 07:52
MC: Baotain Ecobike Viking(Classic) BT49QT-9

Re: Baotian fusker

Post by MarkusBaotainProb »

Hei, sliter med et identisk problem selv. Lurte på om du/dere fikset dette?


Så min Baotain fusker på samme måte jeg får 25-30 km/t på flatmark(fusker på 25-30) og etter jeg var ute med forgasseren bare for å stramme alle slanger så per nå har jeg et mellomproblem (aner ikke hvorfor)får ikke start på den, den dreier aldri over.

Liste over hva som er gjort:

-Kjøpt ny forgasser
-Kjøpt ny tennplug
-Kjøpt ny CDI
-Kjøpt nytt batteri
-Fersk bensin
-Alle luft veier sjekke/teipet for hull
-Luftfilter-svamp vasket/små oljet
-All elektroniske komponenter sjekket for dårlig kobling
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Baotian fusker

Post by supermons »

MarkusBaotainProb wrote:Hei, sliter med et identisk problem selv. Lurte på om du/dere fikset dette?
Han har nok ikke vært innom her siden 2016, men får håpe du finner ut av problemet alikevel :)
Post Reply