The Tob - Madda video

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: The Tob - Motoroiler og nye hester

Post by Tob »

Ser ut til å funke. Skal montere en slange istedet for det metall tuten så tenker jeg det blir bra :thumleft

Image

Var ute å luftet beiste i ettermiddag. Lenge siden busaen har vært ute nå. Går stadig skremmende godt :twisted:

Politiet forsøkte å lure meg tror jeg. Tok igjen en politibil på e39 som ganske straks svinget av. Heldigvis akkurat den veien jeg skulle av. Da jeg svinget etter kjørte dem tilbake ut på veien og fortsatte samme vei som før. Misstenker at de hadde tenkt å vente litt og så legge seg på hjul =D>
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: The Tob - Motoroiler og nye hester

Post by Tob »

Om dere ikke hører noe mer - så styr unna :lol:
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: The Tob - Motoroiler og nye hester

Post by Tob »

This is my church ..

Image

Etter å ha ventet 4 uker uker på deler fra ktm bestemte jeg meg for å undersøke frobt drev lekkasjen min litt mer selv. I uke 30 skulle de komme 'neste veke'..

Hamret låseskiva sånn passe på plass. Egentlig ingenting å samle på da den er totalt maltraktert, men hva kan man gjøre når man ikke har ny? Henger på et par tenner i alle fall. Strammet muttra til 80 nm med plenty loctite og merket mutter, skive og drev med maling for å kunne kontrollere at ting ikke rører på seg. Dette hadde ikke ktm gjort sist og da jeg sendte dem bilde av drev så var jo 'alt ok' pga at låsemutter var jo der .. (begynte å stramme allerede på 35 nm så IKKE ok ...).

Etter 30 mil nå (20 av dem harde) har ikke mutra rørt seg en mm og det ser ut til at drevet holder er tett. Fikk bekreftet fra Ride bergen at drevet kan lekke om mutra løsner (måtte til slutt ringe Bergen da Stord ikke tar telefonene sine når jeg ringer. Prøvd å nå dem en hel uke nå).

Anywho, god gais! No more motor oiler her nå \:D/
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: The Tob - Motoroiler og nye hester

Post by Trondgv »

Ingen respons fra Stord hos deg eller nei? Hipp hurra [emoji1]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The Tob - no more motoroiler

Post by tshansen »

Å bestille deler fra ktm er jo Lotto! Uansett hvilken butikk du bruker! Helt noldus at de ikke tar den biten mer seriøst
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: The Tob - no more motoroiler

Post by Tob »

Ride kunne bekrefte det. Men er jo god kundebehandling å ta telefonen og INFORMERE om det. Så vanskelig er det ikke..
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The Tob - no more motoroiler

Post by tshansen »

Ja ja, for all del, misforstå meg rett! Ride gjør en kjempejobb, mener jeg! Men ktm gjør en skandale jobb! De har ikke litt kontroll på systemet sitt! Bestilte litt deler til sa1290 og hva som kom når gikk det sport i å tippe!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: The Tob - no more motoroiler

Post by Trondgv »

Tiden på levering av deler skal det være stell på nå, sånn var det sist jeg bestilte. Men Stord Sperdshop svarer ingen plass, der problemet ligger... Min neste service blir tatt hos Ride, der kan de service.
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: The Tob - no more motoroiler

Post by ole m. »

LordShaft wrote:Ja ja, for all del, misforstå meg rett! Ride gjør en kjempejobb, mener jeg! Men ktm gjør en skandale jobb! De har ikke litt kontroll på systemet sitt! Bestilte litt deler til sa1290 og hva som kom når gikk det sport i å tippe!
Jeg har hatt KTM i noen år, og kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt. Mulig dere har noen forhandlere på Vestlandet som surrer det til, har i alle fall ikke opplevd dette her på Østlandet.

Synes vel du snakker med litt vel store ord etter å ha hatt KTM noen måneder.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: The Tob - no more motoroiler

Post by Trondgv »

ole m. wrote:
LordShaft wrote:Ja ja, for all del, misforstå meg rett! Ride gjør en kjempejobb, mener jeg! Men ktm gjør en skandale jobb! De har ikke litt kontroll på systemet sitt! Bestilte litt deler til sa1290 og hva som kom når gikk det sport i å tippe!
Jeg har hatt KTM i noen år, og kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt. Mulig dere har noen forhandlere på Vestlandet som surrer det til, har i alle fall ikke opplevd dette her på Østlandet.

Synes vel du snakker med litt vel store ord etter å ha hatt KTM noen måneder.
KTM hadde problemer med delebestilling tidligere da systemet dered klikka, dette er fikset opp i nå. Med andre ord vanlige bestillingstider. Men servicen på Stord Speedshop forblir den samme.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: The Tob - no more motoroiler

Post by tshansen »

Jeg trenger ikke å ha kjørt i åresvis med ktm for å konstatere at leveringen av deler, samt bestillingssystemet deres er søppel! At du har andre erfaringer er flott, men det er jo ikke bare jeg som opplever dette? Jeg hadde KTM et år, men det gir meg kanskje ikke like godt grunnlag til å mene noe om hvor forbanna tregt det gikk når en bestilte deler fra ktm [emoji849]

Hvor mye har du bestilt fra ktm i de årene du har kjørt da? Har du bestilt noe derfra siste året etter de la om på bestillings systemet sitt?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: The Tob - no more motoroiler

Post by Tob »

Har ikke hatt så mye trøbbel før, men er jo litt 'som vanlig' med norske forhandlere som er avhengig av utlandet - kanskje like greit å bestille selv. Fra UK elle DE feks.. :thumleft

Men men .. hovedproblemet her var å få forhand i tale..

En runde til på småveiene her så hadde framdekket vært sånn passe slitt. Kanskje?

Image
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: The Tob - no more motoroiler

Post by ole m. »

LordShaft wrote:Jeg trenger ikke å ha kjørt i åresvis med ktm for å konstatere at leveringen av deler, samt bestillingssystemet deres er søppel! At du har andre erfaringer er flott, men det er jo ikke bare jeg som opplever dette? Jeg hadde KTM et år, men det gir meg kanskje ikke like godt grunnlag til å mene noe om hvor forbanna tregt det gikk når en bestilte deler fra ktm [emoji849]

Hvor mye har du bestilt fra ktm i de årene du har kjørt da? Har du bestilt noe derfra siste året etter de la om på bestillings systemet sitt?
Bestillingssystemet er søppel ja, ikke mindre enn det. Med utropstegn. :?

Jeg har aldri hatt problemer med delebestilling, og heller ikke hørt noen andre klage på dette her, så jeg vil tro det er du som har vært uheldig, eller at forhandlerne på Vestlandet er dårligere på KTM enn her øst. Og du har selvfølgelig rett til å mene hva du vil, uavhengig av hvor lenge du har hatt en KTM, men jeg tror ikke din opplevelse er representativ, derfor kommer jeg med tilsvar.

Jeg bestiller service- og slitedeler jevnlig, i tillegg til annet som måtte dukke opp. Har også bestilt flere ting det siste året ja, uten problemer. Har for tiden tre forskjellige KTM-er.
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: The Tob - no more motoroiler

Post by Tob »

Nå har det gått 1 mnd siden ktm delene 'kommer neste uke'. Jaggu godt at delene ikke behøves. 50 mil og potte tett ..

Ser ut til at det blir Bergen med GSXS'en på førsteservice. Her i byen er det visst ca 1 mnd ventetid på verkstedstime. Liker forøvrig ikke at Sigma nå er blitt merkeverksted for Suzuki her ..
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: The Tob - no more motoroiler

Post by Trondgv »

Hvordan målte de at sykkelen din bytta olja slik at stempelringer og slikt kunne byttes på garanti? Fikk tak i dem på telefon denne uka. Jeg sa at den brukte ekstremt mye, men jeg måtte komme opp til Stord slik at de kunne fylle på olje, deretter kjøre 1000km eller til den var på minimum og så skulle de måle forbruket.. Og KTM godkjente 1 LITER på 1000 KILOMETER. Det er over halvparten av olja på sykkelen og jeg kjører fort 1000km på en helg.. Det er rett og slett ikke godt nok spør du meg.
Post Reply