Noe mangler til min nye sylinder!?

Prat om moped & scooter.
Post Reply
User avatar
Andy03
Posts: 35
Joined: 02 May 2005 19:45
Location: Oslo

Noe mangler til min nye sylinder!?

Post by Andy03 »

Alt var montert og alt var greit helt til jeg kom til sylinderlokket. Der er det 3 "hull"/åpninger, en til tennplugg, en til noe greier jeg ikke helt vet hva er, og en svær slange som er til kjølesystemet. Og i det sylinderformet røret som stikker ca 5 cm opp fra lokket, som den svære slangen er festet i var det en liten fjæring og en slags mutter med hulrom som skulle skrus igjen over den fjæringen ( i dette røret på sylinder lokket). Dette var da altså i min gamle sylinder. Og når jeg skal ta i fjæren og skru på mutteren så ser jeg at det ikke er noen gjenger i det røret, på bruksanvisningen står det ikke noe om det, men på en tegning ser jeg at det er en slags fjærins greie med en ring rundt eller no som skal oppi det sylinderformete røret.
For de som ikke har skjønt problemet er det; på tegningen på bruksanvisningen står vises det at det skal være en form for en fjær nedi, men det er ingen gjenger i det røret på den nye sylinderlokket, og derfor kan jeg tydligvis ikke bruke fjæren som sto i det gamle lokket. Og jeg har da ikke fått noen annen eller ny fjæring.
Hva i huleste skal jeg gjøre?
-Derbi SM X-Treme 2003-
Viper9
Posts: 2
Joined: 16 Oct 2005 05:14

Post by Viper9 »

du skal drite i hele fjæra, den åpner seg når mopeden blir varm og vann begynner å flyte, tar du den vekk.. vil det resultere i at du får kjøling hele tida :D
Post Reply