Monstr wrote:Jeg vet at det gir dårligere kjøling ja, og det kom kanskje ikke klart nok frem i innlegget mitt.
Poenget var at i mange sørlige land, med høye temperaturer, så er mange desperate etter å få ned tempen. Da blir det til at folk prøver all verdens løsninger (sånn som den i denne posten) etter å ha lest på nettet. Sånn som i dette tilfellet hvor vondt kun blir verre.
Som jeg nevnte i min post er det mange som fjerner den nederste oljekjøleren fordi de mener den sitter for utsatt til og er redd for at den skal bli ødelagt. Jeg har ikke ofret det en tanke.
Jeg har selv eid og kjørt en Vstrom.
Den har samme motor, samme oljekjøler og den sitter like utsatt.
Kjørte både dårlige asfaltveier, grusveier og skogsveier uten å slå hull i kjøleren eller hatt andre problemer med den.
At folk bruker argumentet at den sitter for utsatt på en vei sykkel TL/SV synes jeg er helt merkelig.
Og enda mer merkelig at folk mener at ved å fjerne oljekjøleren og flytte den over til vannkjøling uten å bytte til større radiator er den god løsning?? er enda mer merkelig.
Er jo en grunn til at Suzuki satte den der i utgangspunktet.
Har enda ikke hørt om en produsent som legger til kostnader på en vare bare for moro skyld
Jeg personlig ville ha gått for 2 andre løsninger som er mye enklere.
enten:
1. radiator grill /beskyttelse
2. forskjerm forlenger.
Begge kan få kjøpt billig på ebay.
Eneste argumentet jeg personlig har for å å fjerne denne oljekjøleren er at det blir mer ryddig når den er borte. Den ser litt feilplassert ut der den står.