I know he braked. That's why he crashed.
Situations like this u gotta commit and trust the bike and tires will get u through. He was an experienced rider but came in a little too hot into the corner and panicked. He knew what he did wrong and took complete responsibility.
He locked up his rear brake for just a millisecond while trying to slow down which cause the rear tire to skid. After the brief skid, he freaked out and panicked and rode off.
Jepp, er enig i det. Iallefall før man har fått "lære" å bruke den på et førerutviklingskurs.
Var selv på "skogstur" etter bakbrems/panikk/stivne-kombo. Knekt tommel, to ribben og sykkelskade for kr 40.000,-
Men bakbrems er faktisk greit på vått gress i nedoverbakke har jeg funnet ut..
Uansett, nå har jeg kombibrems og ABS, så det er litt "vanskeligere" å få bakhjulslås.
Jeg bruker bakbremsen en hel del jeg , liker ikke at sykkelen stuper forover og gjør det helt umulig å svinge rett før en sving... Jeg bruker alltid forbrems og bakbremsen ved vanlig nedbremsing og skal jeg bare slakke ned litt bruker jeg også bakbremsen, men jeg har abs da
Men det at han stivnet til i videoen skjønner jeg ikke for den svingen så jo alt annet en skarp ut ... Godt mulig det er verre en det videoen skulle ha det til da men
Å ikke bruke bakbrems, samt mangelen på kunnskap om hvordan og når en skal bruke det går på deg som sjåfør og ikke bremsen i seg selv [emoji106] nå skal det også sies at bakbremsens effektivitet avhenger ekstremt av hvilken sykkel du kjører
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Slapp helt av, Bjerknez bruker bakbrems - det er bare sykkelen som doserer for ham
S1000R har sammenkoblede bremser, så du får full effekt av begge to ved bremsing
(kjenner det om du hviler foten på bremsepedalen, og deretter bremser hardt med hånda - da synker pedalen ned en del)
"Alle" kompisene mine som kjører cruiser bruker mye bakbrems, men det skyldes at forhjulet mye letter glipper inn mot sving ved hard bremsing og aktiv kjøring (har jeg blitt fortalt) enn på en sportsligere sykkel.
Nå tenkte jeg også helt generelt Hva og hvordan folk velger å kjøre får være opp til de, men en skal ikke undervurdere bruken av bakbrems... på godt og vondt! Noen ganger passer det veldig dårlig å trykke inn bakbremsen, men noen noen ganger er ofte bakbremsen det eneste du kan bruke... Å da nytter det ikke å ha vendt seg til å ikke bruke den. For du blir ikke å presse foten din mot pedalen i en panikk situasjon
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
LordShaft wrote:Nå tenkte jeg også helt generelt Hva og hvordan folk velger å kjøre får være opp til de, men en skal ikke undervurdere bruken av bakbrems... på godt og vondt! Noen ganger passer det veldig dårlig å trykke inn bakbremsen, men noen noen ganger er ofte bakbremsen det eneste du kan bruke... Å da nytter det ikke å ha vendt seg til å ikke bruke den. For du blir ikke å presse foten din mot pedalen i en panikk situasjon
Guy martin har en film hvor han sitter i bil, å forteller han bruker bakbrems under full akselerering for stoppe vekten flyttes til bakjhjulet
Last edited by hakhap on 04 Apr 2016 18:35, edited 1 time in total.
Tommas wrote:Slapp helt av, Bjerknez bruker bakbrems - det er bare sykkelen som doserer for ham
S1000R har sammenkoblede bremser, så du får full effekt av begge to ved bremsing
(kjenner det om du hviler foten på bremsepedalen, og deretter bremser hardt med hånda - da synker pedalen ned en del)
"Alle" kompisene mine som kjører cruiser bruker mye bakbrems, men det skyldes at forhjulet mye letter glipper inn mot sving ved hard bremsing og aktiv kjøring (har jeg blitt fortalt) enn på en sportsligere sykkel.