trimming av rs50

Prat om moped & scooter.
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

er det bare jeg som vil heller ha en aks enn toppfart? :?
Image
thesimpsons
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005 17:56

Post by thesimpsons »

Enig med Winalot der asså! trenger ikke den villeste toppfarten så lenge aksen er bra;O
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Sammen med toppfart får man aks, men det er ikke serlig gøyt å måtte ligge i 10k for å kunne kjøre i 100, derav litt tung dreving

Toppfart er bare måten man måler hvor mye trim man har, eller vil ha
- Skyt her -
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Eike_Oak wrote:Sammen med toppfart får man aks, men det er ikke serlig gøyt å måtte ligge i 10k for å kunne kjøre i 100, derav litt tung dreving

Toppfart er bare måten man måler hvor mye trim man har, eller vil ha
Sammen med høy toppfart på moped får du ikke bra aks. Den kan du ikke vri deg unna...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

TDK wrote:
Eike_Oak wrote:Sammen med toppfart får man aks, men det er ikke serlig gøyt å måtte ligge i 10k for å kunne kjøre i 100, derav litt tung dreving

Toppfart er bare måten man måler hvor mye trim man har, eller vil ha
Sammen med høy toppfart på moped får du ikke bra aks. Den kan du ikke vri deg unna...
Hvis man får mer motorytelse så får man mer aks, med _litt_ tyngre dreving får man også toppfart, men på bekostning av aks

Ville likt å se en uplomba RS 50 ta min RS 50 i aksen opp til f. eks. 50
- Skyt her -
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Eike_Oak wrote:
TDK wrote:
Eike_Oak wrote:Sammen med toppfart får man aks, men det er ikke serlig gøyt å måtte ligge i 10k for å kunne kjøre i 100, derav litt tung dreving

Toppfart er bare måten man måler hvor mye trim man har, eller vil ha
Sammen med høy toppfart på moped får du ikke bra aks. Den kan du ikke vri deg unna...
Hvis man får mer motorytelse så får man mer aks, med _litt_ tyngre dreving får man også toppfart, men på bekostning av aks

Ville likt å se en uplomba RS 50 ta min RS 50 i aksen opp til f. eks. 50
Du tok poenget mitt? Det er ikke snakk om moppe med effektanlegg mot blodtrimma moppe. Det skjønner alle. Du klarer ikke å ha god toppfart og god aks på en gang med en moppe, etter min mening. Du kan ha en helt annen oppfatning av hva som er god aks enn meg...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
RS*Ebbang
Posts: 19
Joined: 24 Sep 2005 20:30

Post by RS*Ebbang »

Har en kamerat som "har" RS 50, han hadde så og si alt av trim, politiet fulgte han hjem, han reiste seg opp på sykkelen, tok hendene på hodet mens han kjørte.

Idet han satt sykelen fra seg hjemme, kom "de", han ble avskiltet, mistet lappen, og 7000 i bot :shock: :shock: ..,,.,.ble helt forfjamsa når jeg hørte det....

Han har nå solgt sykkelen, som gikk i 115, uten skilter.
RS 125 05 mod!!!! :D

Tatt CDI sperra!
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Det finnes ikke mopeder som har god aks og toppfart enkelt å greit :roll:
Jeg syns Nsr`en min har "grei" aks og jeg har ennå ikke sett en moped som tar den :lol: En moped som går i 120 har ikke bra toppfart men bra for en moped :wink:
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Tore^NSR wrote:Det finnes ikke mopeder som har god aks og toppfart enkelt å greit :roll:
Jeg syns Nsr`en min har "grei" aks og jeg har ennå ikke sett en moped som tar den :lol: En moped som går i 120 har ikke bra toppfart men bra for en moped :wink:
Nå tenkte ikke jeg for kjøretøy generelt, men for mopeder. En moped som går i 130 har vanligvis bedre aks enn en som går i 95
- Skyt her -
Post Reply