JK's Svenskeblogg
JK's Svenskeblogg
Heihei folkens! Tar en sjanse på å ordne en aldri så liten blogg her, selv om det kan bli lenge mellom oppdateringene
Er altså Fosning og 95modell, lærling i automatisering i Trondheim, og ivrig engasjert i det meste av motor Startet min motoriserte karriere på en hjemmesveiset olabil/crosskart med snøfresmotor hos en kompis i 10årsalder, og har siden hatt et brennende engasjement for forbrenningsmotorer. Mitt første kjøretøy var Klossen, ei feit dundre til lettmc å være, nemlig en Hyosung GT 125
img host
Hun var av de mer voksne lettvekterne, med sine 150kg tørr og 150/70/17 bak To lange sesonger, kun avbrutt av snø og is, og 18000km senere, ble hun byttet ut med Thea, min nye kjærlighet
upload a picture Hun mystiske svarte i forgrunnen <3
Fikk noen mil med henne i fjor høst, og en fin start på årets sesong, før en svart BMW stasj bestemte seg for at jeg var litt for ivrig gjennom Østerdalen på vei mot Top Gear Live. 2km/t overbeslag gav 3mnd PMS, samt ny oppkjøring, og høsten ble dermed ivrig utnyttet for å ta igjen noen tapte mil.
Min PMS-periode er atter igang, da Thea ble parkert for ca fire uker siden Men før det fikk jeg tatt dette bildet sammen med noen vennerpå en liten kveldstur utenfor Trondheim:
upload an image
Dette ble tatt med noen venner jeg kjører mye med, alle medlemmer av facebookgruppa Bikes & Burgers Trondheim, som har en liten likhet med Cars & Coffee, men vi er litt mer opptatt av kjøring enn å drikke kaffe Dog er vi ofte representert på Cars & Coffee sine treff også
Foreløpige planer for Thea denne PMS-sesongen kan jo også nevnes, bytte av kåpedeler(hel kåpe?) grunnet riper, nye dekk, bremseskiver, klosser og slanger, luftfilter, oljefilter og oljeskift, muligens hjullager og ventilsjekk, og ikke minst, en runde detailing av en venn og motorsykkelist
Vil avslutte med å si at jeg er mektig imponert over aktiviteten på dette forumet, godt å se så mye liv! Hold dette gående folkens!
Er altså Fosning og 95modell, lærling i automatisering i Trondheim, og ivrig engasjert i det meste av motor Startet min motoriserte karriere på en hjemmesveiset olabil/crosskart med snøfresmotor hos en kompis i 10årsalder, og har siden hatt et brennende engasjement for forbrenningsmotorer. Mitt første kjøretøy var Klossen, ei feit dundre til lettmc å være, nemlig en Hyosung GT 125
img host
Hun var av de mer voksne lettvekterne, med sine 150kg tørr og 150/70/17 bak To lange sesonger, kun avbrutt av snø og is, og 18000km senere, ble hun byttet ut med Thea, min nye kjærlighet
upload a picture Hun mystiske svarte i forgrunnen <3
Fikk noen mil med henne i fjor høst, og en fin start på årets sesong, før en svart BMW stasj bestemte seg for at jeg var litt for ivrig gjennom Østerdalen på vei mot Top Gear Live. 2km/t overbeslag gav 3mnd PMS, samt ny oppkjøring, og høsten ble dermed ivrig utnyttet for å ta igjen noen tapte mil.
Min PMS-periode er atter igang, da Thea ble parkert for ca fire uker siden Men før det fikk jeg tatt dette bildet sammen med noen vennerpå en liten kveldstur utenfor Trondheim:
upload an image
Dette ble tatt med noen venner jeg kjører mye med, alle medlemmer av facebookgruppa Bikes & Burgers Trondheim, som har en liten likhet med Cars & Coffee, men vi er litt mer opptatt av kjøring enn å drikke kaffe Dog er vi ofte representert på Cars & Coffee sine treff også
Foreløpige planer for Thea denne PMS-sesongen kan jo også nevnes, bytte av kåpedeler(hel kåpe?) grunnet riper, nye dekk, bremseskiver, klosser og slanger, luftfilter, oljefilter og oljeskift, muligens hjullager og ventilsjekk, og ikke minst, en runde detailing av en venn og motorsykkelist
Vil avslutte med å si at jeg er mektig imponert over aktiviteten på dette forumet, godt å se så mye liv! Hold dette gående folkens!
Last edited by JK95 on 27 Jan 2021 20:02, edited 52 times in total.
Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"
Grattis med ny blogg.
Østerdalen kan være lurt å ta det litt med ro i ja. Er vel ikke sjeldent det er kontroll der.
Østerdalen kan være lurt å ta det litt med ro i ja. Er vel ikke sjeldent det er kontroll der.
Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"
TakkerSnikkeren wrote:Grattis med ny blogg.
Østerdalen kan være lurt å ta det litt med ro i ja. Er vel ikke sjeldent det er kontroll der.
Ja, det å oppleve "god flyt" den fredagen Styrkeprøven startet var ikke så lurt Men, velger å tro jeg lærte ei lekse
Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"
Velkommen over her og grattis med ny blogg.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"
Velkommen hit! Virker som du steller godt med Thea
Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"
Strålende... blir å følge ivrig her også. Flere av oss har vært i samme ufrivillige pms situasjon skal jeg bare fortelle deg
Selv hadde jeg 0.3 over, samt 2 aktive prikker fra fotoboks og en fartsbot. 6 måneder takk. Men slapp heldigvis noe ny oppkjøring osv.
I dag er jeg glad jeg måtte gjennom det. Det gjorde at jeg ble litt voksen, respekterte fart og litt andre ting i ettertid. Å miste lappen igjen er ikke noe alternativ
Note4
Selv hadde jeg 0.3 over, samt 2 aktive prikker fra fotoboks og en fartsbot. 6 måneder takk. Men slapp heldigvis noe ny oppkjøring osv.
I dag er jeg glad jeg måtte gjennom det. Det gjorde at jeg ble litt voksen, respekterte fart og litt andre ting i ettertid. Å miste lappen igjen er ikke noe alternativ
Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"
Dere er nok mange som har erfart slikt før meg, og noen kommer nok dessverre etter også Samme her, var en vesentlig roligere sjåfør som satte seg på Thea etter ny oppkjøring.LordShaft wrote:Strålende... blir å følge ivrig her også. Flere av oss har vært i samme ufrivillige pms situasjon skal jeg bare fortelle deg
Selv hadde jeg 0.3 over, samt 2 aktive prikker fra fotoboks og en fartsbot. 6 måneder takk. Men slapp heldigvis noe ny oppkjøring osv.
I dag er jeg glad jeg måtte gjennom det. Det gjorde at jeg ble litt voksen, respekterte fart og litt andre ting i ettertid. Å miste lappen igjen er ikke noe alternativ
Note4
Takker, må jo prøve? Har en drøm om å en gang eie en blodrød Ducati, men må først føle meg verdig som eierJeanette wrote:Velkommen hit! Virker som du steller godt med Thea
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"
Det kommer vet du! Merker selv at sykkelen blir som et barn, må passes godt på. Da jeg hadde et uhell med den forrige sykkelen min lurte jeg på hvordan det gikk med den, og merket ikke først at ankelen var brukket..
Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"
Våren nærmer seg vistnok med stormskritt, noe som merkes på pungen, når PMS-sesongen går mot slutten skal biken dulles med, noe paypal gladelig hjelper til med Med nye bremser inkl. slanger og klosser, ny gummi bak, nye kåpeskruer og masse "hud"-produkter må det vel bli bra? Nye hjullager er også på vei, så ligger ann til mange fine timer i Motorkjelleren
Så var det de videre innkjøp, her trenger jeg litt råd
Er Tutoro kjedesmører verdt penga? Eller har noen en suuuuper kjedespray å anbefale?
Noen spesielle kjede/drev-kit som er bedre enn andre?
Var Windstopper klær å anbefale innenfor dressen?
Så var det de videre innkjøp, her trenger jeg litt råd
Er Tutoro kjedesmører verdt penga? Eller har noen en suuuuper kjedespray å anbefale?
Noen spesielle kjede/drev-kit som er bedre enn andre?
Var Windstopper klær å anbefale innenfor dressen?
Re: JK's Gixxerblogg PMS og Ebay...
Motul Road kjedespray er god som gull. D.I.D-kjede er det jeg ble anbefalt når jeg skulle ha nytt, kjøpte ZVM X-ring som jeg mener er det kraftigste de har. Drev endte jeg opp med JT ståldrev etter å ha lest meg opp og ned og fått anbefalinger.
Har lest mye negativt om varigheten på aludrev, så det tok jeg ikke sjansen på, men kanskje noen innpå her har personlige erfaringer med dette?
Husk at hvis du har gummiert framdrev og ønsker dette på det nye også, så må du kjøpe originalt.
Har lest mye negativt om varigheten på aludrev, så det tok jeg ikke sjansen på, men kanskje noen innpå her har personlige erfaringer med dette?
Husk at hvis du har gummiert framdrev og ønsker dette på det nye også, så må du kjøpe originalt.
Re: JK's Gixxerblogg PMS og Ebay...
Stikk innom Tore's i Trolla før du bestiller noe på eBay Han har godt utvalg av kjeder og drev. Prismessig så kan han faktisk være billigere enn hva man finner på det store nettet.
Hvor på Fosen kommer du fra? Jeg kommer opprinnelig fra Vanvikan
Hvor på Fosen kommer du fra? Jeg kommer opprinnelig fra Vanvikan
Re: JK's Gixxerblogg PMS og Ebay...
Takker for tips! Har en på jobb som anbefaler Supersprox bakdrev, har vist nok slitt ut tre framdrev uten synlig slitasje på bakdrevElolz wrote:Motul Road kjedespray er god som gull. D.I.D-kjede er det jeg ble anbefalt når jeg skulle ha nytt, kjøpte ZVM X-ring som jeg mener er det kraftigste de har. Drev endte jeg opp med JT ståldrev etter å ha lest meg opp og ned og fått anbefalinger.
Har lest mye negativt om varigheten på aludrev, så det tok jeg ikke sjansen på, men kanskje noen innpå her har personlige erfaringer med dette?
Husk at hvis du har gummiert framdrev og ønsker dette på det nye også, så må du kjøpe originalt.
Skal huske detAndreas wrote:Stikk innom Tore's i Trolla før du bestiller noe på eBay Han har godt utvalg av kjeder og drev. Prismessig så kan han faktisk være billigere enn hva man finner på det store nettet.
Hvor på Fosen kommer du fra? Jeg kommer opprinnelig fra Vanvikan
Er fra Stokkøya i Åfjord
Re: JK's Gixxerblogg PMS og Ebay...
Hvilke Supersprox er det snakk om da? De er vel mest kjent for Stealth versjonen som er en genial hybrid mellom stål og alu. Selve tennene er i stål, mens innerste delen er av alu. Så du har styrken fra stål kombinert med lav vekt, men tror de koster en god del. Men de har også rene alu og ståldrev.
Dette med drevslitasje kommer mye an på forholdet mellom antall tenner på bakdrev og framdrev i forhold til antall kjedeledd. Det finnes noen ganske uheldige kombinasjoner der et av drevene slites unødig fort fordi samme kjedelink treffer samme tann hele tiden istedenfor at en får variert det. Dette kan du sjekke på http://www.gearingcommander.com Kompisen din burde sjekke dette, for det virker veldig rart at 3 fremdrev slites ut per bakdrev.
Dette med drevslitasje kommer mye an på forholdet mellom antall tenner på bakdrev og framdrev i forhold til antall kjedeledd. Det finnes noen ganske uheldige kombinasjoner der et av drevene slites unødig fort fordi samme kjedelink treffer samme tann hele tiden istedenfor at en får variert det. Dette kan du sjekke på http://www.gearingcommander.com Kompisen din burde sjekke dette, for det virker veldig rart at 3 fremdrev slites ut per bakdrev.
Re: JK's Gixxerblogg PMS og Ebay...
Tenker Stealth ja, de kompisen har. Det er ikke noe å sjekke, rett å slett ekstrem styrke på Stealth-drevet, da han får god lengde ut av framdrevet også
- Stiga
- Posts: 304
- Joined: 04 May 2009 21:16
- MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD - Location: Ringsaker
Re: JK's Gixxerblogg PMS og Ebay...
Pen sykkel !
Er det 600? 750?
Sliter selv med pms, og ebay er rett og slett farlig å titte på
Er det 600? 750?
Sliter selv med pms, og ebay er rett og slett farlig å titte på
just cruising