Jalmar *titter innom*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Prøv å svare på japansk neste gang. Reaksjonene fra disse superselgerne er morsom. De blir helt stille og noen av de slår over på engelsk. Da er det bare å skravle noe japansk klingende. Wakarimasu desu san, sa ho. Men man får et problem hvis den i andre enden faktisk KAN japansk.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

pollti wrote:Nå har verden blitt riktig sammensatt ifølge barnebarnet for i dag dukket endelig nissen opp. Han hadde ikke husket bursdagen hennes men i dag fikk hun appelsin som het clementin og den er hard utenpå og god inni. Nissen er vel grei for en 2 åring ? Var bedre uttelling på 2års kontrollen. Doktoren måtte ut med en pepperkakemann for å få lov til å lyse i ørene. Også ble det en pose med sukkermenn som belønning fra bestefaj siden hun var så flink. Alle 44 sukkermennene ble slikket på hodet. Så var beskjeden fra barnesetet, nå kan du kaste de. Så da gjorde jeg det siden supplerende spørsmål bare utløste brøl om at nå var hun fædig. Bestemora kan kose seg med baksetevasking for det gidder ihvertfall ikke jeg :shock:
Vasking er kvinnfolkarbeid, så la baksetet være. Du sitter jo ikke der uansett.

Men 2 års kontroll? Må barnebarn inn til eu-kontroll oftere enn gamle biler?


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Jalmar *titter innom*

Post by mekkern »

Vi mennesker er litt rare...
jo eldre bilen blir jo oftere må den til "legen" mens vi mennesker her i landet er oftest hos legen når vi er "ferske og ubeskadiget",
-og sjeldnere når det faktisk er behov for eldre røtne skrotter..

men vi får jo ikke pepperkakemenn hos legen heller da. :lol:
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jompa »

mekkern wrote:Vi mennesker er litt rare...
jo eldre bilen blir jo oftere må den til "legen" mens vi mennesker her i landet er oftest hos legen når vi er "ferske og ubeskadiget",
-og sjeldnere når det faktisk er behov for eldre røtne skrotter..

men vi får jo ikke pepperkakemenn hos legen heller da. :lol:

Men bilverkstedene har ofte pepperkaker, særlig på denne tida.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Det er jo egentlig litt rart at ikke legene deler ut noen premier til voksne pasienter også. Pepperkaker er kanskje litt skummelt p.g.a alt som folk er så allergiske mot og sånt. Men de kunne f.eks gi oss en refleks hvis det var i den mørke årstiden. Jeg ville sette veldig pris på å få en refleks. Men legen ville kanskje få færre pasienter? Refleks redder liv, og det er jo ikke akkurat good news for en lege.

Så hva bør en lege gi til sine voksne pasienter for å belønne?


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Jalmar *titter innom*

Post by mekkern »

Jalmar wrote:Det er jo egentlig litt rart at ikke legene deler ut noen premier til voksne pasienter også. Pepperkaker er kanskje litt skummelt p.g.a alt som folk er så allergiske mot og sånt. Men de kunne f.eks gi oss en refleks hvis det var i den mørke årstiden. Jeg ville sette veldig pris på å få en refleks. Men legen ville kanskje få færre pasienter? Refleks redder liv, og det er jo ikke akkurat good news for en lege.

Så hva bør en lege gi til sine voksne pasienter for å belønne?


Sent from my iPad using Tapatalk
Det er jeg ikke helt sikker på...
men har lest at noen "belønninger" gitt til kvinnelige pasienter ikke har falt i smak...
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Okda »

mekkern wrote:
Jalmar wrote:Det er jo egentlig litt rart at ikke legene deler ut noen premier til voksne pasienter også. Pepperkaker er kanskje litt skummelt p.g.a alt som folk er så allergiske mot og sånt. Men de kunne f.eks gi oss en refleks hvis det var i den mørke årstiden. Jeg ville sette veldig pris på å få en refleks. Men legen ville kanskje få færre pasienter? Refleks redder liv, og det er jo ikke akkurat good news for en lege.

Så hva bør en lege gi til sine voksne pasienter for å belønne?


Sent from my iPad using Tapatalk
Det er jeg ikke helt sikker på...
men har lest at noen "belønninger" gitt til kvinnelige pasienter ikke har falt i smak...

Det finnes så mange gode løsninger på den, nevner i fleng - liten konjakk å styrke seg på, en contrø å kose seg litt med før man reiser videre ut i vinterkulda, ja det er bare fantasien som setter grenser
OkDa
Fjr 1300
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Det at de gir spesielle belønninger til kvinnelige pasienter bryter vel med likestillingsloven? Om det faller i smak hos pasienten er underordnet. Kvinnfolk er jo bare hos legen for å klage uansett.

Jeg syns kanskje et sånt gåstativ som er til å henge opp intravenøst i, men med konjakk i posen, hadde vært en god ide.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Jalmar *titter innom*

Post by pollti »

Det tiltaket støtter jeg ! Intravenøs cognac er tingen. Faren er at du kan miste 2 ting i livet men det er til å leve med. Hvem trenger vel lever og førerkort ?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Desmo »

Evnen til å kjøre bil eller motorsykkel sitter ikke i førerkortet. Det blir vel grundig bevist daglig. Mange med førerkort som slett ikke burde hatt det.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Av en eller annen grunn føler jeg At den polititjenestemannen/kvinnen som eventuelt hadde stoppet deg, ville fokusert mer på den intravenøse løsningen enn på førerkort. I hvert fall for en stund.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Jalmar *titter innom*

Post by ArcticTiger »

Jalmar wrote:Av en eller annen grunn føler jeg At den polititjenestemannen/kvinnen som eventuelt hadde stoppet deg, ville fokusert mer på den intravenøse løsningen enn på førerkort. I hvert fall for en stund.


Sent from my iPad using Tapatalk
Kammeraderiet er sterkt innad i poletiet, så det tror jeg nok ikke ville bli noe probblem for Polti :-#
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Han hadde nok tilbydt henne en smak fra slangen, så hadde alt ordnet seg..


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Desmo »

Og jeg som trodde at folk drakk kånjakk fordi dem syns det var godt. Med intravenøst blir jo hensikten med det borte.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Ikke veit jeg hvorfor folk drikker konjakk. Som tørstedrikke er Braastad ganske greit. Ellers syns jeg den polske hvitvinen Dworek er ganske grei. Intravenøst ville jeg kanskje valgt Jack Daniels.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Post Reply