Jalmar *titter innom*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Desmo »

Så-så deres skinnhellighet. Husk på at nissen følger ekstra godt med nå!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

I Japan tror jeg han heter Nissan.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Desmo »

Det kan nok stemme.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Jeg vet ikke hva han heter i Bangladesh, men hvis noen vet det vil jeg gjerne høre det. Pollti vet det sikkert.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Jalmar *titter innom*

Post by mekkern »

Jalmar wrote:Jeg vet ikke hva han heter i Bangladesh, men hvis noen vet det vil jeg gjerne høre det. Pollti vet det sikkert.


Sent from my iPad using Tapatalk
Baba Christmas (Urdu) in Bangladesh....


Santa Kurohsu, Hoteisho, Santa no ojisan in Japan...
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Jalmar *titter innom*

Post by pollti »

Jeg vet ikke noe om julenisser i Bangladesh. Men nisser er de ihvertfall ! 1ste gangen jeg var der losset vi soya til kommunist Kina. Gave fra Amerika. Da vi var lettet nok kom vi i havn og losset der. Rottene var svære som kalver så jeg gikk ikke på dekket uten 2 m 6X6 toms boks i handa full spikret sådan. Den hadde jeg bruk for rett som det var faktisk. Og var det en satakkars utsultet jævel som prøvde å stjele en tomboks med korn så var de militære mere enn glade for å fylle brystkassa til tyven med bly. Ikke pent !
Den andre gangen jeg var der så skulle jeg losse slop. Det varte og rakk og terminalen gav aldri beskjed om at de var klare til å motta. Så etter mange timer så gikk jeg i land og fant en sjef for "noe". Han skjønte ikke problemet i det hele tatt han. Du har jo fått kvittering for leveranse ? Joa, det hadde jeg i mine klamme hender måtte jeg innrømme. Ja, da er det bare å pumpe. Hvor da spurte jeg, det er jo ingen slanger koblet opp. Da kikket "sjefen" for "noe" rart på meg og gryntet-Er du helt tett i hodet,pump hvor du vil. Midt i havna ville han ha 3500 ton med søppel. Vi gikk fra havn med all søppla vår ombord.
Men nå har vi fått klima avtale og el biler så nå blir det nok bra !
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Jeg har trua på at ting blir veldig bra i miljøsaken nå. De tykke damer og høye herrer har jo undertegnet avtale i Paris, må vite. Kjekt å få på det rene hvor i den fattige verden vi skal forsøple med vår produksjon.

Forresten heter nissen i Bangladesh Baba Christmas. Det visste Mekkern. Så han vinner 10 minutter i sarkofagen til kong Haakon. Gratulerer.



Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Forresten har jeg begynt å svare i telefonen på japansk når noen ringer. Det er noe som anbefales. Kanskje vi kan få til en verdensomspennende bevegelse for japansk respons på telefonoppringninger.

Så neste gang telefonen ringer svarer man: moshi moshi (navnet ditt) desu.

Jeg svarer da: moshi moshi Jalmar desu.

Det Er veldig effektivt helt til det er en japaner som ringer.


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Desmo »

Hvorfor svare i det hele tatt når det er noen med ukjente eller skjulte nummer som ringer?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Jalmar *titter innom*

Post by tshansen »

Det er merkelig hvor vanskelig folk har for å bare legge på om det skulle vise seg å være noen de ikke ønsker å snakke med? :-k Er "vi" redd for at de skal tro eller syns negativt om oss basert på den handlingen? :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Jalmar »

Nå trekker dere for raske slutninger her [emoji1]. Det er jo ikke sikkert japaneren som ringer har ukjent eller skjult nummer?


Sent from my iPad using Tapatalk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Desmo »

Skulle ikke forundre meg om du kjente noen i Japan.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Jalmar *titter innom*

Post by pollti »

Nå har verden blitt riktig sammensatt ifølge barnebarnet for i dag dukket endelig nissen opp. Han hadde ikke husket bursdagen hennes men i dag fikk hun appelsin som het clementin og den er hard utenpå og god inni. Nissen er vel grei for en 2 åring ? Var bedre uttelling på 2års kontrollen. Doktoren måtte ut med en pepperkakemann for å få lov til å lyse i ørene. Også ble det en pose med sukkermenn som belønning fra bestefaj siden hun var så flink. Alle 44 sukkermennene ble slikket på hodet. Så var beskjeden fra barnesetet, nå kan du kaste de. Så da gjorde jeg det siden supplerende spørsmål bare utløste brøl om at nå var hun fædig. Bestemora kan kose seg med baksetevasking for det gidder ihvertfall ikke jeg :shock:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Desmo »

Er visst arvelig belasta den jentungen. :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Jalmar *titter innom*

Post by Elolz »

LordShaft wrote:Det er merkelig hvor vanskelig folk har for å bare legge på om det skulle vise seg å være noen de ikke ønsker å snakke med? :-k Er "vi" redd for at de skal tro eller syns negativt om oss basert på den handlingen? :roll:
Enig der, er det utenlandsk nr eller et tapt anrop jeg søker opp først og det er salg/markedsføring/spørreundersøkelser, så går nummeret rett på svartelisten på mobilen, så slipper jeg å noen gang høre mer fra de. Og de som er så uheldige å komme gjennom bare avbryter jeg så fort jeg skjønner tegninga og sier: Jeg er ikke interessert, hadet. Og så legger jeg på før de får sagt noe mer. Og så går nummeret på svartelisten.

Var en selger en gang som var så ufattelig pågående og irriterende, han holdt jeg på tråden mens jeg så på tv og svarte litt innimellom. Etter et kvarters tid sa jeg at jeg måtte gå og la på før han fikk sagt noe mer. :twisted:
Post Reply