JLafton's Blogg
Re: JLafton's Blogg
Grunnen til at jeg bruker laken er for å forhindre det forbanna støvet som ikke er til å unngå når garasjen er i daglig bruk. Kjøring inn og ut av andre biler osv. Det er døden for alle blanke overflater
Note4
Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: JLafton's Blogg
Legge et godt lag med voks så går det greit det da når våren kommer bare vaske av støvet
Men var bare fleip selvfølgelig jeg hadde nok dratt noe over visst den hadde stått i fellesgarasje jeg også
Dere bergensere får jo sikkert tatt ut i starten av mars uansett dere så blir jo ikke lange vinterlagringa på deg tenker jeg
Men var bare fleip selvfølgelig jeg hadde nok dratt noe over visst den hadde stått i fellesgarasje jeg også
Dere bergensere får jo sikkert tatt ut i starten av mars uansett dere så blir jo ikke lange vinterlagringa på deg tenker jeg
Re: JLafton's Blogg
Ja den pleier å komme på veien tidlig mars. Det eneste som er synd er at det ofte går litt ut i mai før de fleste fjell overgangene er fri for snø. Så håper på lite snø i høyfjellet dette året
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2930
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: JLafton's Blogg
LordShaft wrote:Ja den pleier å komme på veien tidlig mars. Det eneste som er synd er at det ofte går litt ut i mai før de fleste fjell overgangene er fri for snø. Så håper på lite snø i høyfjellet dette året
Men det er vel ett super adventure å kjøre over fjellpassene i snø
Re: JLafton's Blogg
Tankene om ny sykkel har kommet mer og mer den siste tiden.
Da fruen har lyst til å være med på tur, må jeg bytte til noe mer behagelig for to personer
Så må bli noe prøvekjøringer til våren.
Det heller mest mot Ktm 1190 Adventure R, ktm 1290 Super Adventure og bmw GS1200
Så vil holde meg i adventure segmentet.
Da fruen har lyst til å være med på tur, må jeg bytte til noe mer behagelig for to personer
Så må bli noe prøvekjøringer til våren.
Det heller mest mot Ktm 1190 Adventure R, ktm 1290 Super Adventure og bmw GS1200
Så vil holde meg i adventure segmentet.
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: JLafton's Blogg
Jeg også lurer på å gi gass og slå til med en adv neste år , ikke fordi de dem er så innmari pene men de er veldige praktiske da
Skulle helst hatt en ducati som jeg kunne brukt på småturer her hjemme og en skikkelig tursykkel, jeg lurer også litt på å en eldre africatwin 750 litt småsexy de også
Virker jo som du er glad i litt offroadkjøring da du vurderer ikke triumph tiger 800 og f800gs da som er noe letter og sikkert lettere og kose seg med på grus ?
Skulle helst hatt en ducati som jeg kunne brukt på småturer her hjemme og en skikkelig tursykkel, jeg lurer også litt på å en eldre africatwin 750 litt småsexy de også
Virker jo som du er glad i litt offroadkjøring da du vurderer ikke triumph tiger 800 og f800gs da som er noe letter og sikkert lettere og kose seg med på grus ?
Re: JLafton's Blogg
Nå har jeg ikke prøvd gs'en, men denne er jo litt stivere priset. Men bør prøves. Står valget mellom 1290 og 1190 så er det ikke tvil om hva du bør gå for. 1290 har så sinnsykt mye mer utstyr til en hyggelig penge. Alt er inkludert
Note4
Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: JLafton's Blogg
Etter at du nevnte Gs 800 har jeg tittet litt mer på Adventure versjonen, å tror helt klart jeg legger med denne i alternativene. Faktisk har denne 5kg mer nyttelast enn Gs 1200 adventure.freddy123 wrote:Jeg også lurer på å gi gass og slå til med en adv neste år , ikke fordi de dem er så innmari pene men de er veldige praktiske da
Skulle helst hatt en ducati som jeg kunne brukt på småturer her hjemme og en skikkelig tursykkel, jeg lurer også litt på å en eldre africatwin 750 litt småsexy de også
Virker jo som du er glad i litt offroadkjøring da du vurderer ikke triumph tiger 800 og f800gs da som er noe letter og sikkert lettere og kose seg med på grus ?
Re: JLafton's Blogg
Si fra når du skal selge da, jeg har lyst på en gruskompis i garasjen
Re: JLafton's Blogg
Jeg har alltid sett for meg deg på en adventure sykkel, med tanke på at du liker å utforske litt på egenhånd med tanke på kveldsturer/dagsturer etc. Men det forandrer vel uansett ikke det faktum at du kommer til å lengte etter noe annet på sikt. Du får jo nå endelig lov til å kjøre tung skyts for første gang og da åpner det seg plutselig en del muligheter.freddy123 wrote:Jeg også lurer på å gi gass og slå til med en adv neste år , ikke fordi de dem er så innmari pene men de er veldige praktiske da
Skulle helst hatt en ducati som jeg kunne brukt på småturer her hjemme og en skikkelig tursykkel, jeg lurer også litt på å en eldre africatwin 750 litt småsexy de også
Virker jo som du er glad i litt offroadkjøring da du vurderer ikke triumph tiger 800 og f800gs da som er noe letter og sikkert lettere og kose seg med på grus ?
Når det er sagt så gjelder vel ikke mine personlige meninger stort i denne sammenheng da det er DU som skal ha sykkelen, men skulle jeg hatt en 800cc Adventure sykkel i dag så ville jeg nok tatt Triumphen før BMW'en. Begge er helt sikkert gode sykler, men jeg liker utseendet på Triumphen best. BMW'en blir liksom så "vanlig" og kjedelig.
Men hvorfor ikke satse på både og pose og sekk og se om du finner en Yamaha Tracer? Morsom sykkel med mer gamp og selv om den ikke har de samme offroad egenskapene som BMW'en og Triumohen som er omtalt her, så mener jeg denne kanskje fungerer mer som en hybrid.
Ligger ingen brukte på finn.no, men klin ny koster den 132.000,- Prisene går litt opp til neste år så kanskje får du solgt den igjen uten det helt store tapet også...
Re: JLafton's Blogg
Etter en runde i Oslo med prøvesitting av sykler i dag, har jeg nok havnet på en helt annen sykkel enn hva jeg trodde som ligger an til å bli valget mitt. Triumph Tiger 800 XCA på første og BMW GS 800 adventure på andre. Det større syklene blir for klumpete og tunge ved gruskjøring.
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: JLafton's Blogg
De som hsr adventure i navnet sitt eneste fordelen her er større tank sant ?
Liker godt begge modellene jeg også og følte litt sv det samme som du nevner ved prøvesitting på mc messa og nede i Tyskland i sommer
De gutta som kommer fra kraftige maskinisten syntes sikkert at disse 800cc er for slappe men for deg og ihvertfall meg så tror jeg de går greit nok egentlig
Og bjerknez mt09 er fin og tror nok den er mye bedre på veien en de adv modellene , men den har ikke like god lastekapasitet mener jeg ... Du får vesker til den lenket tror ikke man vil få med seg like mye på den . Og av en merkelig grunn liker jeg litt det røffe upolerte utseendet på adv syklene.
Jlafton : det ser ut som du fikk med deg en del på ktm din så på solo turer på grusveier så må den jo ha vært skikkelig leken kan jeg tenke meg ... Du mister nok litt sv det ved valg av 800cc også mht til økt vekt ...
Skal uansett bli spennende å se hva du måtte ende opp med
Sent from my iPhone using Tapatalk
Liker godt begge modellene jeg også og følte litt sv det samme som du nevner ved prøvesitting på mc messa og nede i Tyskland i sommer
De gutta som kommer fra kraftige maskinisten syntes sikkert at disse 800cc er for slappe men for deg og ihvertfall meg så tror jeg de går greit nok egentlig
Og bjerknez mt09 er fin og tror nok den er mye bedre på veien en de adv modellene , men den har ikke like god lastekapasitet mener jeg ... Du får vesker til den lenket tror ikke man vil få med seg like mye på den . Og av en merkelig grunn liker jeg litt det røffe upolerte utseendet på adv syklene.
Jlafton : det ser ut som du fikk med deg en del på ktm din så på solo turer på grusveier så må den jo ha vært skikkelig leken kan jeg tenke meg ... Du mister nok litt sv det ved valg av 800cc også mht til økt vekt ...
Skal uansett bli spennende å se hva du måtte ende opp med
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: JLafton's Blogg
Som nevnt tidligere så vil "behovet" av kraft komme krypende gradvis opp til et visst punkt. Jeg tipper en 800cc Tiger vil virke veldig artig og muskuløs i starten i forhold til hva du er vent til, men jeg tipper en 800cc Tiger har krafter man fort blir vant til. Uten at det bør sees på som negativt dog.freddy123 wrote:De som hsr adventure i navnet sitt eneste fordelen her er større tank sant ?
De gutta som kommer fra kraftige maskinisten syntes sikkert at disse 800cc er for slappe men for deg og ihvertfall meg så tror jeg de går greit nok egentlig
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har ikke kjørt en Tiger 800, men en Tiger Explorer 1200 og den går greit. Ikke noe råskinn, men en veldig fin motor med muskler i bøtter og spann.
Uansett... blir spennende å se hva du til slutt ender opp med freddy123
PS! Beklager hvis jeg kapret tråden din litt JLafton. Jeg tok sjansen siden vi snakker om de samme tingene...mer eller mindre..
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: JLafton's Blogg
Hvis du liker 690 en tror jeg du hadde funnet deg godt tilrette på en 1190 adventure
Sendt fra min Z3 Compact
Sendt fra min Z3 Compact
Re: JLafton's Blogg
Jeg ville ikke vært redd for å gå for en av de større Adventure-syklene hvis det bare er snakk om grusveier og enkelte traktorveier. Men hvis du har ambisjoner om enda mer offroadkjøring, så er nok en 800 et bedre valg.
KTM 1190 Adventure R takler ganske greit litt røffere terreng. Men til grusveier og turkjøring, så ville jeg (som jeg har gjort) valgt 1290 SA'en.
Ellers er Tiger Explorer 1200 en knall sykkel også.
Jeg tror nok at uansett om man går for Triumph, KTM, eller BMW, så gjør man ikke feil. Greie sykler alle sammen.
KTM 1190 Adventure R takler ganske greit litt røffere terreng. Men til grusveier og turkjøring, så ville jeg (som jeg har gjort) valgt 1290 SA'en.
Ellers er Tiger Explorer 1200 en knall sykkel også.
Jeg tror nok at uansett om man går for Triumph, KTM, eller BMW, så gjør man ikke feil. Greie sykler alle sammen.