Kul lettsykkel for en 16 åring?

Prat om lett MC.
Post Reply
HeggelundPower
Posts: 3
Joined: 18 Feb 2013 21:29
MC: Yamaha blaster 200cc 2003

Kul lettsykkel for en 16 åring?

Post by HeggelundPower »

Hei!
Jeg leter etter en lettsykkel som er driftsikker og ser bra ut 8) . Vil helst ikke gi mer enn 30000kr for den. Har dere noen tips?
Takk på forhånd!
duffy
Posts: 2
Joined: 16 Feb 2013 20:56
MC: honda nsr super sprint 125 med GIANELLI silencer effektanlegg

Re: Kul lettsykkel for en 16 åring?

Post by duffy »

jeg har selv en Honda Nsr 125, den går veldig bra og tiltrekker seg mye oppmerksomhet.
å det er en sykkel du nesten aldri med skru på eller bytte deler grunnet de er ødelagt.
de ligger for eksempel på finn til rundt 19 000.-
HeggelundPower
Posts: 3
Joined: 18 Feb 2013 21:29
MC: Yamaha blaster 200cc 2003

Re: Kul lettsykkel for en 16 åring?

Post by HeggelundPower »

duffy wrote:jeg har selv en Honda Nsr 125, den går veldig bra og tiltrekker seg mye oppmerksomhet.
å det er en sykkel du nesten aldri med skru på eller bytte deler grunnet de er ødelagt.
de ligger for eksempel på finn til rundt 19 000.-
Takk :D
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Kul lettsykkel for en 16 åring?

Post by supermons »

Jeg synes KTM Duke 125 er en kul sykkel, og da får du nok en sykkel som er nyere og har gått mindre. Ligger ingen brukte på finn nå, men om du følger med litt burde du kunne finne en i din prisklasse.

Eller ser du bare etter R?
HeggelundPower
Posts: 3
Joined: 18 Feb 2013 21:29
MC: Yamaha blaster 200cc 2003

Re: Kul lettsykkel for en 16 åring?

Post by HeggelundPower »

supermons wrote:Jeg synes KTM Duke 125 er en kul sykkel, og da får du nok en sykkel som er nyere og har gått mindre. Ligger ingen brukte på finn nå, men om du følger med litt burde du kunne finne en i din prisklasse.

Eller ser du bare etter R?
Takk! Er mest hypp på en R sykkel, men jeg er åpen for alt. :D
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Kul lettsykkel for en 16 åring?

Post by supermons »

Anbefaler deg også å prøvesitte et par aktuelle sykler, for å se hvordan de passer deg. Kan fort skje at en som ser bra ut på bilder ikke passer noe særlig til din høyde eller lignende. Bor du i nærheten er det MC-messe på Lillestrøm første helga i mars, der får du iallefall prøvd de som er til salgs av nye modeller.
Italybikes143
Posts: 4
Joined: 28 Apr 2012 10:33

Re: Kul lettsykkel for en 16 åring?

Post by Italybikes143 »

Anbefaler Cagiva mito eller Rs 125. Det er de lettsyklene (R) som sitter best på vei og går best. Mange kommer nok til å si at de ikke er, men jeg har aldri hatt noe problem med noen av dem. Vis ikke har du jo herjesyklene ktm exc, gasgas, og huskyene som er fine
Gammelgutt
Posts: 152
Joined: 24 May 2009 20:29

Re: Kul lettsykkel for en 16 åring?

Post by Gammelgutt »

Jeg startet med en Daelim Roadwin naken, kjørte 36000 km på et år uten problemer. Den leveres også som R-sykkel, da med en vannkjølt motor. Hyosung har en 125 R med luft/oljekjølt V-tvin. Det er samme motoren som de bruker i 250ien. 125 har muligens forgassere men 250 har innsprøytning. Kjørte en naken 250 i to år, 59000 km uten at den trengte ventiljustering eller problemer med motor. Er nøye med olje/filterskift og da går en moderne 4takter stort sett uten motorproblemer, dersom en ikke kjører med huet under armen.

Gå for en firetakter dersom du er mer interresert i å kjøre enn å skru.
Post Reply