Honda CBR 125 Styling

Prat om lett MC.
Post Reply
tårmåd
Posts: 7
Joined: 14 Oct 2012 23:11
MC: Honda Cbr 125 2009 tricolor
Yamaha dt50x 2006 Jägermeister

Honda CBR 125 Styling

Post by tårmåd »

Heisann! Har akkurat kjøpt meg en tricolor honda cbr 125 2009 mod. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan kjøre den kulerer?

Har allerede fjernet speilene fra styret og kjøpt cbr 900 speil som jeg har festet foran på kåpen. Kom gjerne med linker og forslag. Bilder og! :)

Vurderer litt breiere dekk. 130 eller 120 bakdekk og 110 framdekk. Hva er det breieste som går på den? Både framme og bak.
Hvilket anlegg vil dere anbefefale for gromest lyd? Helst komplett anlegg.
Noen som har en formening om drev kombinasjoner som passer bra sammen? Aksen er bra slik den er, men skulle gjerne hatt høyere toppfart. :)
Har sotet vindskjerm og undertray skiltfeste vil bli bestillt i løpet av uka. Samt mini blinklys.

Kom med innspill! :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Honda CBR 125 Styling

Post by supermons »

Breie dekk vil påvirke kjøreegenskapene, og ikke nødvendigvis positivt. Anbefaler å kjøre standardstørrelse. Endrer du drevingen for mer toppfart vil du miste aks.

Et annet tips kan være felgtape?

Sleng gjerne ut bilder av syklen, så kan vi se hva vi tror passer på :)
tårmåd
Posts: 7
Joined: 14 Oct 2012 23:11
MC: Honda Cbr 125 2009 tricolor
Yamaha dt50x 2006 Jägermeister

Re: Honda CBR 125 Styling

Post by tårmåd »

Hvordna legger jeg ut bilder? Prøver å gjøre det på vedlegg, men kommer ikke opp når jeg poster den.. Tips?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Honda CBR 125 Styling

Post by supermons »

Du får ikke lagt til vedlegg, du må linke til ett bilde som ligger synlig på nett. Du kan bruke bildr.no eller en lignende tjeneste for å dele bildet, og så kopiere linken inn her med IMG-klammer rundt.
tårmåd
Posts: 7
Joined: 14 Oct 2012 23:11
MC: Honda Cbr 125 2009 tricolor
Yamaha dt50x 2006 Jägermeister

Re: Honda CBR 125 Styling

Post by tårmåd »

Image


Image
Ådne95
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2011 18:24
MC: '98 Honda NSR 125
'01 Honda NSR 125
Location: Akkerhaugen, Telemark

Re: Honda CBR 125 Styling

Post by Ådne95 »

enorme bilder du ! :)
men noen tips er:
-diverse bolter og skruer som matcher fargene på sykkeln (kåpeskruer, "top yoke" muttern, bremsevæskebeholder i farge, osv..) mye sånt dilldall fåes på http://www.pitstopmcimport.no eller ebay :P
-farga styrelodd
-bytt ut parklysa med noen i en farge, KAN bli fint, om du velger rett farge. jeg har klare hvite led-pærer som parklys på nsr'n min, ser mye finere ut enn de orginale gulaktige :)
-bytte blinklys kanskje? veit ikke åssen de er på sykkeln din? klare glass gjør seg jo
-annet skiltoppheng, evt. undertray om det fåes til sykkeln din
-lakke litt diverse smådeler, i passende farge (som f. eks. braketter til fothvilere, den bøyla bak salen, osv :) )
-hugger/innerskjerm, fåes og på pitstopmcimport for eksempel, evt lakke den som står på ;)
kommer ikke på mer i farta :P
kan være endel jobb, men var jeg deg ville jeg lakka felgane svarte eller hvite, kanskje til og med blå, siden du har mye blått på kåoene :P pluss rimtape såklart :) usikker på om rimtape blir bra på den fargen du har på felgane :P
Nåværende kjøretøy:
'98 Honda NSR 125 - pusset opp - skjært - på'n igjen.. http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... -pn-igjen/
'01 Honda NSR 125 - brukssykkel. Fulleffekt + gianelli eksos
'00 BMW 523i
tårmåd
Posts: 7
Joined: 14 Oct 2012 23:11
MC: Honda Cbr 125 2009 tricolor
Yamaha dt50x 2006 Jägermeister

Re: Honda CBR 125 Styling

Post by tårmåd »

Takk for svar!:)
Mange muligheter skjønner jeg :) Får se om jeg lakker felger, tror det hadde gjort seg! :)
Hvilke pærer er praklys? Nærlys eller fjernlys? :)
Ådne95
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2011 18:24
MC: '98 Honda NSR 125
'01 Honda NSR 125
Location: Akkerhaugen, Telemark

Re: Honda CBR 125 Styling

Post by Ådne95 »

parklys er parklys... :P er stort sett ikke så mange andre måter å få beskrivd det på :) det er ikke nær/fjern, så da står du igjen med 1 alternativ. på mc-er så er det ofte to små pærer som står opp i bunnen av reflektorene ;)
Nåværende kjøretøy:
'98 Honda NSR 125 - pusset opp - skjært - på'n igjen.. http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... -pn-igjen/
'01 Honda NSR 125 - brukssykkel. Fulleffekt + gianelli eksos
'00 BMW 523i
tårmåd
Posts: 7
Joined: 14 Oct 2012 23:11
MC: Honda Cbr 125 2009 tricolor
Yamaha dt50x 2006 Jägermeister

Re: Honda CBR 125 Styling

Post by tårmåd »

Da skal jeg se på saken! :) Noen som er flinke i photoshop? Skulle hatt noen til å redigere bilde med sykelen med, røde felger, blå felger og hvite felger. Vil se hvordan det blir. SKulle og likt å sett hvordan sykelen blir med 9mm rimtape i rød på disse gullfelgene. :) takk! :)
Post Reply