Kode nøkkel Goldwing

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Kojak
Posts: 3
Joined: 10 Jun 2012 10:19
MC: Goldwing 1800

Kode nøkkel Goldwing

Post by Kojak »

Jeg har bare en nøkkel!

Er det noen som vet prosedyren for å kode ny nøkkel til Goldwing 1800 2003 mod.? Den har jo startsperre.. 8)

Jeg var med på det på min forrige sykkel, men noterte ikke opp prosedyren :(
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Kode nøkkel Goldwing

Post by RockeRolf »

På den sykkelen er det formodentlig HISS. For å kode en ny nøkkel må du ha den boksen med en motstand som skal kobles opp gudene vet hvor på en GW (og selvfølgelig en nøkkel som allerede er programmert). Boksen koster 200 nkr. pluss frakt hos f.eks. David Silver. Ellers så kan du lage den selv for noen få kroner. Oppskrifta finnes på mange nettforum.
Google f.eks. Honda HISS code eller noe sånt.
Det er vel verdt det, for forhandlerne har ikke skamvett når de skal ta betalt for en sånn jobb.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Kode nøkkel Goldwing

Post by KiM »

MC Marine i Bergen tar ca 1700,- for en helt ny nøkkel med HISS. Skomakeren "på hjørnet" tar 1000,- for en helt ny nøkkel med HISS.
ingen KiM, ingen kos
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Kode nøkkel Goldwing

Post by RockeRolf »

De fleste nøkkelslipere kan slipe en ny "HISS-nøkkel". Problemet er å få HISS til å akseptere chipen inni den. Chipen i den nye nøkkelen må "pares" med HISS systemet på sykkelen. For å få dette gjort må man ha tilgang til det utstyret jeg nevner i mitt forrige innlegg, vite hvordan man skal koble den opp (finnes i bøker fra Haynes og på nett) samt en kode (finnes også på nett). Om koden er modellavhengig vet jeg ikke, men det er ikke individuelle koder for hver sykkel.
Kojak
Posts: 3
Joined: 10 Jun 2012 10:19
MC: Goldwing 1800

Re: Kode nøkkel Goldwing

Post by Kojak »

Hondabutikken skal ha kr. 648 for nøkkelen med HISS. Jeg må da slipe den selv. dernest så må den programmeres. Det vet jeg ikke hva koster enda..
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Kode nøkkel Goldwing

Post by 1352cc »

No veit ikkje eg korleis det er med Goldwing men på min kawasaki så har eg en styk rød master key, mister eg andre nøkler så leverer eg den inn og det blir lagd en nyen, mister eg den rød er eg fu... og må ut med $$$$ for å skifte heile driten, så den her eg lagt en tryg plass (som eg sikkert glømer kor er)

Er
Post Reply