Kjøp av lett mc

Prat om lett MC.
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3

Re: Kjøp av lett mc

Post by QuantyxZ »

Jeg tror faktisk at jeg må tilføye noe til den hyggelige herren her. Jeg tror jeg ville forsikret meg litt om at det bullfighter utstyret holder mål. Holder deg tørr og varm + behagelig å ha på seg. Jeg har no kjørt med bullfighter i snart 2 år og må si meg veldig ufornøyd med dette. Det trekker gjennom det, ser det en dråpe i luften blir jeg våt + at jeg har imprignert utstyret mitt så mange ganger at jeg e gått lei. Så solgte fetteren min 125 en sin i vinter og da har jeg lånt utstyret hannes fra april - ut mai. Dette var et utstyr som faktisk piffet opp gleden min med å kjøre sykkel igjen. Bruker du et utstyr som ikke holder deg varm, tørr og lignende så mister du mest sansynelig gleden med å kjøre. Og jeg vet at jeg ska ha skinn + et ordenlig god-tex utstyr til litt kjipere dager når jeg går over på større cc.[/quote]

Etter som det jeg tror så leverer ikke biltema bullfighter men selve bullfighter butikken... tror det er litt smak og behag med klær osv. mangen jeg kjenner kjører med biltema sine bukser og sier at det er en av de beste buksene de har kjørt i og de har kjørt i andre bukser som koster ørten tusen! Men som sagt smak og behag! hør litt forskjellige meninger.. gå og prøv litt klær osv, søk etter tester osv før du bestemmer eg! det er min anbefaling[/quote]

Men du snakket om bullfighter.. du kan ikke sammenligne biltema sitt og bullfighter og si at biltema sitt ikke holder deg tørr.. men med mine og andre jeg kjenner sin erfaring holder biltema sitt utstyr deeg både varm og tørr. så ikke sammenlign bullfighter sitt med biltema sitt når du ikke har prøvd det og så sier at du bør kjøpe et utstyr som holder deg tør og varm. Tror på deg at det er verdt og spante på seg ett utstyr som holder de gtørr og varm og ja det gjør biltema sitt;) og det er billig. win win situasjon :P

Det jeg mente var at du bør heller kjøpe klær som holder deg tørr, varm og e konfortabel å ha på. Blir du våt e det ikke så gøy lengre ![/quote]
Don't kill or die tryin;)
QuantyxZ
Posts: 63
Joined: 02 May 2011 22:44
MC: Daelim Roadwin 125 Naked Version
Location: Åsane is the shit <3 Bergen by stolt og kry<3

Re: Kjøp av lett mc

Post by QuantyxZ »

sorry for at ting klikket ovenfor men noe galt skjedde når jeg publiserte det :S
Don't kill or die tryin;)
stigandre
Posts: 2
Joined: 30 Jun 2011 22:50
MC: Aprilia Rs125

Re: Kjøp av lett mc

Post by stigandre »

uten å ha lest alle svarene, vil jeg tilføye litt ang. sykkel.

Når du er på jakt etter en Lett-mc, gå for all del bare ikke etter hvordan den ser ut.
Liker du å skru ?

Ja: Aprilia er en sykkel som du har et stort valg innen dette for. trimmer du den godt, må du regne med en god del skruing. Men kjører du den orginal eller kun lettere trimmet, vil ikke dette bli noe problem i det hele tatt. Bare det vanlige vedlike hold som bytting av bremseklosser osv..

Men på en annen side, så er også alle R sykler et problem med kåpene. Velter du, må du faktisk regne med å enten kjøre som den er, pusse opp kåpene, eller regne med veldig mye penger i. Personlig så elsker jeg Rsen min, og har byttet 1 kåpe allerede.

liker du IKKE å skru, så kjøp deg en firtakt. Det er så og si ingen skruing, og økonomisk gennerelt å kjøpe. Men du vil også få samme problemet med kåper.

håper det kom til noe nytte. er det noe du lurer på mer om Rs, er det bare og spør. Personlig liker jeg godt kjørestil osv. på den..

Stig-Andre Urke
joggi96
Posts: 2
Joined: 01 Sep 2011 16:04

Re: Kjøp av lett mc

Post by joggi96 »

Biltema sine kjøre klær er konge!! Har kjørt og sittet på med pappa, pappakjører dyre alpinestar gore tex klær å jeg har brukt biltema sine klær, og jeg er både varmere, tørrere å mer komfortabel ibiltema klærne enn alpinestar klærne ( har prøvt pappa sitt utstyr) så etter min mening får man EKSTREMT mye for pengene i biltema kjøre klærne!;)
Gøran
Posts: 8
Joined: 30 Aug 2011 12:47
MC: Yamaha dt 125 re

Re: Kjøp av lett mc

Post by Gøran »

Skal du kjøpe helt ny sykkel så må du tenke på at de aller fleste nå er 4 taktere. De er jo mye latere, så derfor ville jeg gått for en Ktm duke 125 når du først skal ha en ny 125, De skal vist ha 20hk uplombert har jeg hørt, vet ikke hvilke plomberinger som er i dem. Men om det med 20 hk uplombert er sant så burde den være den desidert sprekeste 4 takteren.

Men om du kan å skru så ville jeg heller gått for en brukt 2 takter, Sprekere og morsommere, Kan få noen problemer, Men om du har 53 tusen å bruke så får du en bra 2 takter som har gått lite også, for 30-40 tusen får du sikkert en bra 2 takter som bare har gått 10-20 000 km, jeg har en Yamaha dt 125 som snart har gått 40 000 km, og da begynner problemene å flomme på, men den kostet bare 14 tusen også da, Man får det man betaler for. Så om du kjøper en helt ny ktm duke får du jo sikkert ingen problemer med den, Men den er jo ikke like sprek å gøy som en Honda nsr,Aprillia Rs,Cagiva mito. og alle andre 2 taktere..
User avatar
RkM2
Posts: 300
Joined: 05 Jan 2009 09:58
MC: Daelim Roadwin 125 2007.
09= 2930 - 15062
10= 15062 16953 (15 april)

Re: Kjøp av lett mc

Post by RkM2 »

Det med at det er 20 hk i motoren er vel egentlig bare et rykte, Daelim Roadwin R125 skulle vis også ha 20 hk, men ingen vet hvor plomben er så om dette er sant vet vi ikke, men det eg har lest av anmeldelser av denne sykkelen er den god, og 4-t er mye slappere en 2-t ja :P
JohanLFevang
Posts: 7
Joined: 20 Sep 2011 16:07
MC: Keeway speed 125 2007

Re: Kjøp av lett mc

Post by JohanLFevang »

Jeg kjøpte mitt kjøre utstyr på hof mc, jeg betalte 5 tusen for alt sammen, hanskene og også halvorsen og det er et bra merke, jeg vill sterkt anbefale å kjøpe utstyr der. http://www.hof-mc.no billig og bra.
det sies at han har de billigeste erke klærne som er på salg. se litt rundt. :)
JohanLFevang
Posts: 7
Joined: 20 Sep 2011 16:07
MC: Keeway speed 125 2007

Re: Kjøp av lett mc

Post by JohanLFevang »

Jeg vill anbefale http://www.hof-mc.no billig og bra. jeg kjøpte mitt utstyr der for 5000. hjelm, hansker, bukse, jakke, sko, ryggsinne og hals. men se litt rundt føt du kjøper noe :)
Post Reply