Hvordan trimme en Daelim Roadwin 125 ?

Prat om lett MC.
Post Reply
dominguez94
Posts: 1
Joined: 01 Aug 2011 00:09
MC: Daelim Roadwin 125

Hvordan trimme en Daelim Roadwin 125 ?

Post by dominguez94 »

Hei. jeg har lett lenge for å finne ut hvordan jeg trimmer en daelim roadwin 125. Har enda ikke funnet ut noe særlig, vet jo at det koster litt å trimme en 4takter i forhold til en 2takter, men jeg vil ha litt ekstra krefter så jeg kan ligge i 110 på svenske motorveier uten at det er på så veldig høyt turtal pga. daelim roadwin vibrerer kraftig på 7000 omdreininger og oppover, noe som ikke er til å holde ut over lang tid. Noen med litt teknisk innsikt som kan hjelpe meg med hvilke deler jeg trenger, eventuelt hvor jeg kan skaffe dem og c.a hvor mye effekt det gir ?

er ny på forumet, så jeg setter pris på om noen forteller meg hvis jeg skriver for lite utfyllende eller lignende :)
hakong
Posts: 2
Joined: 04 Sep 2011 22:07
MC: Daelim Roadwin 125 - 08

Re: Hvordan trimme en Daelim Roadwin 125 ?

Post by hakong »

Har samma sykkel går som et dass og er ikke noe som er verd å trimme på den.
Men har et tips: Borr opp poppnaglene bak på potta å ta ut lyddemperen som ligger i potta, så setter du på bare den ytterste delen igjen.
Null effektøkning, men mye bedre lyd og ikke bli redd hvis det smeller litt i potta etterpå, det er normalt
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Hvordan trimme en Daelim Roadwin 125 ?

Post by maelling »

Tror det skal godt gjøres å få en 125 cc firetakt til å cruise fint (type pusle rolig) i 110. Ingen av mine har gjort det (dog har/er alle har vært vibrasjonsfrie), men YZF 125'ene og tilsvarende klarer det nok fint. I 110km/h ligger min scooter bokstavlig talt på turtallsperra på 8500 rpm, og da står det 114 km/h på speedoen. Det er ikke gøy å ligge på motorveien med en 125 cc (typisk Oslo til Gardermoen er et mareritt, så du bør helst slipstreame bak raske trailere i oppoverbakkene om du vil forbi), men i 95% av tilfellene går det helt fint med 125 cc i landet her på alle andre veier. Du kan kanskje få ørlite mer ved å gi den mer luft og få den til å få ut eksosen lettere, men det blir mer lyd enn fart ut av det : ) BTW: Ikke tukle med ting som virker, det har jeg lært meg :) Det er best å akseptere syklene som de er.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Hvordan trimme en Daelim Roadwin 125 ?

Post by Baron von Waffel »

Du kan vurdere å dreve den om. Men dette er jo litt avhengig av hvordan effektkurven er. I utgangspunktet skal det ikke endre toppfarten i særlig grad, men du vil kunne kjøre med lavere turtall i nesten samme fart.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Post Reply