Min tzr 50 dør ut !!
Min tzr 50 dør ut !!
jeg har kjøpt en tzr 09 modell. For en uke siden tok jeg ut plomberingen i potta og boret i cdi-boksen. Sykkelen har 120-dyse og topp drev. De to første dagene etter at jeg tok ut plomberingene gikk sykkelen helt fint, og det var ingen problemer. Dagen etter skulle jeg kjøre til trening, og da bare sluknet sykkelen. Problemet har gjentatt seg flere ganger, er det noen som vet hva det kan vere? HJELP !!!
Re: Min tzr 50 dør ut !!
Hva mener du med topp drev?
120 dyse er forresten for stort hvis du bare har tatt av plomberingen i potta
120 dyse er forresten for stort hvis du bare har tatt av plomberingen i potta
Re: Min tzr 50 dør ut !!
120 er rimelig dyse det, tzr er drøy på dysestørrelser. Sjekk pluggen din i det minste, er den svart dyser du ned.
Men for meg hørtes den varmeskjært ut, typisk med støpejernssylindere. Samme skjedde med min DT noen dager etter jeg borra i cdien.
Men for meg hørtes den varmeskjært ut, typisk med støpejernssylindere. Samme skjedde med min DT noen dager etter jeg borra i cdien.
Re: Min tzr 50 dør ut !!
Og du har masse erfaringer med moped og trim når du selv kjører en 09 modell?cordoprod wrote:120 er rimelig dyse det, tzr er drøy på dysestørrelser. Sjekk pluggen din i det minste, er den svart dyser du ned.
Men for meg hørtes den varmeskjært ut, typisk med støpejernssylindere. Samme skjedde med min DT noen dager etter jeg borra i cdien.
Re: Min tzr 50 dør ut !!
Bare for jeg har en ny moped så har jeg ikke peiling på moped?
Latterlig å komme med en slik påstand. Skal ikke skryte på meg at jeg kan så mye, men når jeg har kjørt cross i flere år har man kunnskap derfra og når jeg hadde samme forgasser vet jeg jo hvilken dyse som skal i.
Latterlig å komme med en slik påstand. Skal ikke skryte på meg at jeg kan så mye, men når jeg har kjørt cross i flere år har man kunnskap derfra og når jeg hadde samme forgasser vet jeg jo hvilken dyse som skal i.
Re: Min tzr 50 dør ut !!
Beklager, ikke meningen å være noe eplekjekk.
Men selv om du har samme forgasser så betyr ikke dette at du kan kjøre med lik dyse.
Alt kommer an på hvordan sykkelen er trimmet. I dette tilfellet er det snakk om en sykkel med CDI-sperre.
Jeg fjernet alle sperrene på sykkelen, (og hadde effektanlegg) og da brukte jeg ikke noe større enn 100 dyse.
Men selv om du har samme forgasser så betyr ikke dette at du kan kjøre med lik dyse.
Alt kommer an på hvordan sykkelen er trimmet. I dette tilfellet er det snakk om en sykkel med CDI-sperre.
Prøv å borre i CDI-boksen med en litt større drill. Bruk 8 mm og sett inn en 100 dyse, deretter kan du justere nålen.tzr-09 wrote:jeg har kjøpt en tzr 09 modell. For en uke siden tok jeg ut plomberingen i potta og boret i cdi-boksen. Sykkelen har 120-dyse og topp drev. De to første dagene etter at jeg tok ut plomberingene gikk sykkelen helt fint, og det var ingen problemer. Dagen etter skulle jeg kjøre til trening, og da bare sluknet sykkelen. Problemet har gjentatt seg flere ganger, er det noen som vet hva det kan vere? HJELP !!!
Jeg fjernet alle sperrene på sykkelen, (og hadde effektanlegg) og da brukte jeg ikke noe større enn 100 dyse.
Re: Min tzr 50 dør ut !!
Men samtidig så skal en TZR ha 115 uplombert, og ca. 120 med effektanlegg.
Kan godt si det er feil, men hør med speedoptions eller andre kilder.
Jeg ville hvertfall ikke kjørt min med 100 dyse.
Kan godt si det er feil, men hør med speedoptions eller andre kilder.
Jeg ville hvertfall ikke kjørt min med 100 dyse.
Re: Min tzr 50 dør ut !!
I teorien, ja. Men da er det snakk om de eldre modellene.
Hold deg til din ferske knallert, du =)
Hold deg til din ferske knallert, du =)
Re: Min tzr 50 dør ut !!
Trådstarter sier jo tross alt at det er en 09 modell..
Men sjekk pluggen din, før du gjør noe annet.
Men sjekk pluggen din, før du gjør noe annet.