Dragstar 1100 ?

Prat om tung MC.
Post Reply
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Dragstar 1100 ?

Post by Kuleberg »

Fikk lappen i år, og skal handle sykkel i vinter/vår. Blir en crome-sykkel ;) Har lenge vært fast bestemt på en intruder 1400 , men etter å luftet tankene litt har jeg falt for dragstar. Det blir i såfall en 1100. Liker ikke å ha ting andre har, så blir uansett sykkel å senke bak, lavtbyggende sete (men vil ha ei lefse til di bakpå) , eff.anlegg, framflyttersett og et noe høyere styre, uten at dette skal være ekstremt.
Noen her som har erfaring med xvs 1000 ? Og dere som har, det er helst interessant å høre hva jeg skal være ops på. di fleste som har eller har hatt forteller om hvor bra sykkelen er å alt det der.
Tiden for handel nærmer seg, og greit å vite litt da jeg ikke har noen bekjente som har noe erfaring med den type sykkel. Er bare 23 år, så di fleste på min alder har vært borti enten R-sykkel eller SM.
MaxMekker
Posts: 20
Joined: 17 Aug 2009 21:44
MC: XVS650 DragStar 1997
XV535 Virago 1990
Location: Skien
Contact:

Re: Dragstar 1100 ?

Post by MaxMekker »

Har handlet en Dragstar selv men det er kun 650, men savner overhodet ikke mer krutt. Det som er litt spess er vibrasjoner ved visse turtall men det er typisk V-motor.
Den tåler ikke harde nedlegg men byr heller på nydelig crusing og det er mange som ser langt etter den pga mye chrome \:D/
Det som også er deilig er å slippe den forbaska giringa hele tiden for dette tøffer avgårde som tåget.
Ser du er 23 år, da bør du kanskje sjekke forsikring og hva det koster.
Selv har jeg kjørt de fleste typer sykkel, men hva du skal velge kommer helt ann på hva du er ute etter og hvilken kjørestil du har.
Og bare så det er sagt jeg har ingen problemer med å kjøre 2 på denne sykkelen, men så har vi ikke tyske veier med fri fart her i Norge. Kanskje like greit for denne type sykkel er ikke fartsmaskin =D>
Runar Holm

ATV Turbilder
User avatar
RuneMC
Posts: 2037
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Dragstar 1100 ?

Post by RuneMC »

Autofil har et klipp om Dragstar 650 (aka XVS 650) http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/12440

Men akkurat poenget med at den ikke kan ta så mye nedlegg gjorde meg betenkt på denne typen sykkel. Nedlegg er jo avhengig av fart/kurve, så tar man det pent og pyntelig er det sikkert ikke noe problem, men foreløpig synes jeg nettopp nedlegg i sving er det som er råest/morsomst.

Av det jeg har lest har 1100 vs 650 den store fordelen med lavere turtall i motorveishastighet - dvs mindre "masete" å kjøre.

Forøvrig interessant å vite hvor mye tid man må beregne på rengjøring av slike sykler, står for meg at det fort kan ta mye tid med all den chrome'n, eike-hjulene osv...
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Dragstar 1100 ?

Post by Galilee »

Hvis du skal ha dragstar så sjekk ut 'classic' versjonen.

Feitere framhjul = feiter sykkel.

Jeg lånte en 650 en sommer, og hadde ikke problemer med å henge med andre typer sykler i 'turtempo' uten å skrape nedi,
men skohælene ble slitt ved litt mer entusiastisk kjøring.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Dragstar 1100 ?

Post by Kriston »

Litt flaut at en trimmet lett sykkel går bedre.
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Re: Dragstar 1100 ?

Post by Kuleberg »

hadde jeg vært opptatt av hvem som kjørte fra meg å ikke hadde jeg ikke valgt en slik type sykkel =)
Ut ifra min tidligere bilinteresse ser jeg for meg at en slik sykkel passer litt mer min stil. Men tar nok noen år og sykler før man finner ut hva som passer best.
Problemet med nedlegg gjeller jo di fleste av denne typen sykkel, så ja, jeg er vel klar over det. Pussing og gnikking gjør meg ingen ting heller.
Jeg har sett mest på classic siden jeg jeg syns den korte typen bakskjerm blir for stor og firkantet. men likevel liker jeg di egentlig best med større og smalere framdekk. Liker heller ikke fotbrettene, og ser heller for meg et framflytter sett. så noe mitt mellom classic og custom hadde vært bra. Skal ikke se bort i fra et mulig prosjekt her ;)
Takker for svar, og håper litt mer spesifike problemer og slikt kommer =)
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Dragstar 1100 ?

Post by Kriston »

Men du har/skal vel ikke ha 650?
User avatar
custom
Posts: 89
Joined: 04 Oct 2008 21:17
MC: 96 Yamaha Xv 1100
2008 xv1900
X 80 Suzuki Gsx 750
X 78 Suzuki Gs 750
Location: Eidsberg
Contact:

Re: Dragstar 1100 ?

Post by custom »

Ett bra valg, om du velger å customizere den, det er ett vannvittig bra aftermarket på xvs 1100 8)
mvh
Custom
I stallen
xv 1100 a 95 ombygd
xv 1900 midnight star 2008
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Re: Dragstar 1100 ?

Post by Kuleberg »

neinei. er 1100 som er planen.. om ikke jeg faller tilbake på intruder 1400.. men må inrømme å ha siklet litt på en zx6r også.. men forsikringa er håpløs for en førstegangsforsikrende på 23 år :(
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Re: Dragstar 1100 ?

Post by Kuleberg »

kunne kanskje tenkt meg denne. http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18332563
men den har stått lenge og er lavt i pris, noe som faktisk gjør meg en smule i tvil. Er langt å kjøre for å kjøre tomhendt hjem igjen hvis det er sånn at det er en grunn til at ingen har kjøpt den enda...
Noen formeninger om det?
User avatar
RuneMC
Posts: 2037
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Dragstar 1100 ?

Post by RuneMC »

Denne har stått lenger http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18480491 men har kanskje feil farge og/eller er lenger unna. 1 år eldre også, men lavere km.
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Re: Dragstar 1100 ?

Post by Kuleberg »

den har jeg ikke sett før. den står bare en halvtime unna meg. Hehe. er vel fordi selger ikke har fylt ut at det er 1100ccm at den ikke har kommet opp på mine søk da
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Re: Dragstar 1100 ?

Post by Kuleberg »

intruder 1400 er nå kjøpt inn og lettere ombygd. Supert at forumet endelig er oppe igjen!! Nå blir d et mange lange kvelder her ja ;)

Image
User avatar
Mogens
Posts: 98
Joined: 25 Mar 2008 19:37

Re: Dragstar 1100 ?

Post by Mogens »

Stilig sykkel! Skal du gjøre noe med den nå eller? Legg ut flere bilder da!

Mogens
_____________________________________________
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09 :)
Suzuki GR650 1984 mod.
Kuleberg
Posts: 43
Joined: 24 Oct 2008 18:49

Re: Dragstar 1100 ?

Post by Kuleberg »

takk så mye. har laget en ny tråd på sykkelen min. her er link http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=1&t=12937

skal ikke gjore noe mer enn det som er gjort der nå foreløpig. Vil først kjøre den litt i sommer å se om jeg trives på den. Har hatt en tur med den. Sale er veldig hard, men venner seg nok til det. Mulig jeg setter på di gamle håndtakene som sto på, di nye føltes veldig glatte og blir tungt å holde gassen over lengre tid, men det får jeg nesten bare bedømme etter å a kjørt den ei stund.
Hvis jeg trives med det styret jeg har nå så blir det nye stålomspunnede slanger med tilkoblinger med bend så slangen følger styret istede for å stikke ut slik di gjør nå. Men må først se om jeg skal ha dette styret på eller om det blir apeheng. Har litt problemer med ryggen til tider og sitter litt bøyd med dagens styre, så får se. Liker jeg å kjøre denne sykkelen så blir det nok ny bakskjerm og bredere bakdekk til neste sesong. Men har et hus også som skal pusses opp så må finne tid og penger i løpet av neste vinter i såfall ;)
Post Reply