Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Prat om tung MC.
User avatar
RuneMC
Posts: 2055
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by RuneMC »

Tempo virket for meg som en god skole med et par dyktige lærere. Ikke kjørt annet enn bil før jeg begynte i mai, bestått på første forsøk i juli - og har nå 600 skadefrie mil bak meg på snaue 3 mnd.

Viktigste for meg utover det rent kjøretekniske var å bli obs på og få luket vekk flest mulig feil - og man får klar beskjed om alle feil etter hver time ja. Utrolig hvor mye man ikke er obs på i starten...

Videre vil jeg si at med kjøring i bytrafikk så lærer du mye mer enn ved kjøring utenfor byen, og det er gull verdt senere.

Prismessig rundt 23K tenker jeg, men tar man med sykkel pluss bekledning pluss dekk osv så blir dette fort en liten del av det du bruker og kommer til å bruke.
Ellers er tanken min at hvis opplæringen er god nok til at man senere unngår en skade, så har den betalt seg...
Paddington
Posts: 20
Joined: 22 May 2009 15:07
MC: KTM 690 SMC
Location: Bærum

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by Paddington »

Jeg brukte Svein Svendsen i Sandvika de har kjøregården på Fornebu. Hadde Svein sjøl som kjørelærer. Veldig ålraight fyr. Er intervju med han i forrige Autofil.
Gode tilbake meldinger på hva man bør jobbe med. Lappen kom vel på ca 15K med alt.
Post Reply