NMCU, NAF MC, hvor skal man melde seg inn?

Prat om tung MC.
Post Reply
Rof
Posts: 11
Joined: 21 Jul 2009 21:14

NMCU, NAF MC, hvor skal man melde seg inn?

Post by Rof »

Som ny MC fører tenkte jeg å melde meg inn i en klubb/forening som jobber for MC føreres interesser, samt tilbyr div. kurs, etterutdanning, banekjøring etc. Hvor bør man være medlem?
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: NMCU, NAF MC, hvor skal man melde seg inn?

Post by Lord Erik »

Tja, jeg er medlem av NMCU fordi jeg hadde inntrykket av at de var "størst" og syntes de har gjort mye bra for oss MC-førere opp gjennom tidene. Man får også en del bonuser på forskjellige steder som NMCU-medlem (billigere bensin på en del stasjoner, samt rabatter på overnatting ved enkelte hytter osv hvis jeg ikke husker feil?).
User avatar
Erik89
Posts: 175
Joined: 17 Jun 2009 17:13
MC: Honda CB600F 2007
Location: Midt-Telemark

Re: NMCU, NAF MC, hvor skal man melde seg inn?

Post by Erik89 »

Er medlem i NAF MC, men var snakk om å legge det ned pga dårlig oppmøte på møtene. Hvordan det ligger an vet jeg ikke, men de er fortsatt oppe : )
Bare å ringe og spørre det ;)
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: NMCU, NAF MC, hvor skal man melde seg inn?

Post by Lølle »

NAF er ikke en organisasjon for mc-folket, det er bilistene NAF ikke gjør noe for.
NMCU jobber for oss og nyter respekt hos myndighetene.
Image
Image
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: NMCU, NAF MC, hvor skal man melde seg inn?

Post by Galilee »

Det ser ut til at NMCU har mest slagkraft når det gjelder å ivareta MC-istenes interesser. De er f.eks. høringsorgan for myndighetene i MC spørsmål, og de har kontakter internasjonalt i arbeid med (mot?) EU

NAF MC virker mer som en mc klubb for NAF medlemmer som tilfeldigvis har motorsykkel.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: NMCU, NAF MC, hvor skal man melde seg inn?

Post by Jarle »

Når man er medlem i NAF, får man også 4000,- i fratrekk på egenandel ved forsikring i Gjensidige...
Da kan man fint ha f.eks 8000,- i egenandel, men alikevel kun 4000,-
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Évike
Posts: 22
Joined: 19 May 2009 22:58
MC: Yamaha Virago XV750
Location: Larvik
Contact:

Re: NMCU, NAF MC, hvor skal man melde seg inn?

Post by Évike »

Jeg vet ikke hvor du bor, men jeg er sekretær i NAF MC VESTFOLD og kan ordne kontakt med en "Rette vedkommende", avhengig av hvor du bor.
Alternativt ta kontakt med NAF og utfra adressen så havner du automatisk i en tilliggende NAF MC-klubb, hvis du kjøper tillegget for MC på kr. 150,- i tillegg til ordinært NAF-medlemsskap.

Fordeler du da får: Medlemsskap i en klubb som i varierende grad driver sosiale aktiviteter (noen klubber er mer aktive enn andre), Rustoppløstning på våren, de fleste NAF MC-klubbene har også en dag i løpet av sesongen med kurs og banekjøring (Oslo har i år 2 omganger), for ikke å snakke om det som kanskje er den største gulroten for de fleste: Fri veihjelp / henting av sykkel for kjøring til nærmeste MC-verksted.

PS - Vi har egen webside med adressen: http://www.nafmc.com
Besøk oss gjerne i NAF MC VESTFOLD: http://www.nafmc.com
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: NMCU, NAF MC, hvor skal man melde seg inn?

Post by Lølle »

Rof wrote:Som ny MC fører tenkte jeg å melde meg inn i en klubb/forening som jobber for MC føreres interesser, samt tilbyr div. kurs, etterutdanning, banekjøring etc. Hvor bør man være medlem?
Som mc-fører bør du uansett være medlem av nmcu, det er ingen andre som jobber for deg overfor myndighetene.
Om du i tillegg vil være medlem av andre klubber, er egentlig en annen sak.
På hjemmesidene til nmcu (link øverst på siden her) finner du bl.a. liste over masse kjørekurs rundt i landet.
Image
Image
Rof
Posts: 11
Joined: 21 Jul 2009 21:14

Re: NMCU, NAF MC, hvor skal man melde seg inn?

Post by Rof »

Jeg har bestemt meg, det blir begge deler. NMCU jobber tilsynelatende mest for MC føreres interesser mot myndighetene. Dette er svært viktig arbeid, så her bør alle melde seg inn. Årskontigenten er nærmest symbolsk....

Er allerede NAF medlem pga. bil, og når NAF da tilbyr henting av MC ved havari er det helt klart verdt det lille melomlegget for også å bli NAF-MC medlem.

Takk for gode tilbakemeldinger..
User avatar
quantumduck
Posts: 247
Joined: 25 Aug 2006 13:20
MC: Hayabusa
Location: Nesodden

Re: NMCU, NAF MC, hvor skal man melde seg inn?

Post by quantumduck »

Dra på en NAF-camping og mediter litt over betydningen av skiltet "MC Ingen adgang" ... :-P

Edit: men som du selv skriver, NAF tilbyr veihjelp for MC, NMCU er en ren interesseorganisasjon. Men meld deg for all del inn der også!!!!! *Alle* burde melde seg inn der.
User avatar
Évike
Posts: 22
Joined: 19 May 2009 22:58
MC: Yamaha Virago XV750
Location: Larvik
Contact:

Re: NMCU, NAF MC, hvor skal man melde seg inn?

Post by Évike »

Nå skal vel i sannhetens navn ikke NAF ha skylda for at eiere av campingplasser har hvilken oppfatning de vil...
De har en avtale med NAF om rabatter osv. NAF har ikke eierskap eller fastsetting av slike regler.
Besøk oss gjerne i NAF MC VESTFOLD: http://www.nafmc.com
Post Reply