Vurderer anskaffelse av tatovering

Diskutèr tattoo, piercing eller andre former for kroppskunst.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by Lord Erik »

Hepp,

Jeg vurderer å la meg tatovere, men har ingen erfaring med dette. Jeg er også "klassisk mann" i det området at jeg har vanskelig for å forestille meg hvordan noe kommer til å se ut før jeg ser det, og er derfor usikker på om det jeg tenker vil passe.

Siden jeg ikke er "typen" til å tatovere meg, så ønsker ikke noe svært, fargerikt, eller komplekst. Jeg har lekt med tanken om å tatovere Dainese-logoen (triangulært djevelhode) nede på foten, rett over ankelen. Ikke fordi jeg har et sterkt forhold til Dainese (dog jeg er veldig fornøyd med de produktene jeg har), men fordi den oppfyller mitt ønske om noe lite, enkelt, og relativt særegent. Tror dere dette kan bli fint?

Jeg har hørt at rette linjer ikke er lett å tatovere, og at slike tatoveringer raskt ser fæle ut når tyngdekraften endelig setter inn. Men da igjen så er ikke huden rett over ankelen spesielt utsatt for rynker så vidt jeg er bekjent. Hovedsaklig ønsker jeg å tatovere i det området fordi jeg er redd at én enkel tatovering på overkroppen vil raskt se litt "nakent" ut uten flere tatoveringer i samme område, og at jeg derfor vil bli misfornøyd. Samtidig er det lett å dekke til ved upassende anledninger. Men på en annen side har jeg sett få menn med tatovering på leggen/ankelen. Spørsmålet virker gjerne fjollete, men er dette ansett for å være et feminint område å tatovere? :-k

Sier på forhånd takk for innspill, men vennligst spar meg for kommentarer ala "min Dainesejakke hadde en løs glidelås, så jeg ville aldri ha tatovert djevelen deres på kroppen min" osv. Om det derimot er noen saklige argumenter for hvorfor jeg burde velge et annet motiv så er jeg åpen for det!

EDIT: Et lite bilde av Dainese-logoen for dem som ikke har sett eller husker hvordan det ser ut. Tatoveringen burde vel gjerne ha enten en slags kant i form av et område med lysere toning, eller en full svart kontur hvor selve logoen er lysere?

Image
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by RH racing »

vel..syns en tattooering bør være gjennomtenkt og ikke tatt bare for å ta noe... på foten er nok litt "feminint" men vil du ha den der så hvorfor ikke...
dainese logo?? nja-.. om du ikke er redd for å angre så...
men hvorfor ikke ta på armene? ett sted du kan se den..og vise den frem om du vil det... jeg vil personlig si at hele kroppen kler blekk... men noen steder bør ikke begynnes på.. sånn som foten... men er din fot.. gjør hva du vil.. men tenk gjennom dette..

Tribal som mange tar er noe du vil angre for...når du er på stranden vil alle ha nesten det samme.. få tattovøren til å lage litt kunst på deg i stede... du vil være mere fornøyd i ettertid, og ikke så mange har likt...

Rette streker: stemmer at dette er vansklig, men en dyktig tattovør får dette til å se pent ut...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by tshansen »

Jeg syntes stort sett det meste av tattoo's ser bra ut. Ikke at jeg nødvendigvis ville hatt alle jeg ser selv, men eneste feminine plassen jeg kan tenke meg for en gutt å la seg tattoovere er i korsryggen...

Det oser litt "jeg liker å bli tatt doggy og her har du noe å hvile øynene på samtidig" :lol:

Jeg syns dianese logoen er stilig! Men for guds skyld, ikke ha med skriften! Bare selve logoen.

Ellers så mener jeg også at det er bedre å angre på noe jeg gjorde for 20 år siden enn å angre på at jeg aldri gjorde det!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by Lord Erik »

Jeg kan forøvrig være enig i at hele kroppen kler blekk, men er jeg vil bli bitt av basillen og ikke være fornøyd med kun én dersom jeg tatoverer en liten tatovering på et stort område på kroppen. Det er heller ikke å komme bort fra at tatoveringer fremdeles er litt stigmatisert. Ettersom jeg utdanner meg til å bli psykolog tror jeg ikke det er spesielt heldig for meg å skulle skille meg ut med lett synlige tatoveringer når jeg blir nødt til å forholde meg til mennesker med alle mulige sosiale bakgrunner og de fordommene som det medfører. En tatovering på foten kan jeg derimot skjule i omtrent alle situasjoner hvor jeg skulle ønske det, men fremdeles også vise dem fram dersom jeg går i shorts e.l.

Jeg kan forstå at det gjerne kan virke latterlig å tatovere en logo på kroppen, da spesielt en logo som jeg selv ikke har et brennende sterkt forhold til, men jeg syntes selve logoen er såpass anonym (gjerne ikke i ekstremsport/MC-miljøet, men ellers) og enkel. Antar at en liten tatovering heller ikke kan være spesielt kompleks før det bare blir seende ut som en svart flekk...

Tribal er noe jeg ikke vil ha. Jeg er så lei av å se disse "motetatoveringene" som er omtrent kliss lik alle sammen. De er gjerne stilig i seg selv, men ikke noe for meg. Dainese har en forbindelse med meg gjennom min egen store interesse for MC, og er på det planet betydningsfullt for meg (føler som om jeg er på L.A. Ink når jeg snakker om hvordan en tatovering har en betydning for meg :roll: ).

Hadde tenkt å tatovere meg hos Buzz (?) hjemme i Bergen. Har hørt at de skal være relativt dyktige.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by Lord Erik »

LordShaft wrote:Jeg syntes stort sett det meste av tattoo's ser bra ut. Ikke at jeg nødvendigvis ville hatt alle jeg ser selv, men eneste feminine plassen jeg kan tenke meg for en gutt å la seg tattoovere er i korsryggen...

Det oser litt "jeg liker å bli tatt doggy og her har du noe å hvile øynene på samtidig" :lol:

Jeg syns dianese logoen er stilig! Men for guds skyld, ikke ha med skriften! Bare selve logoen.

Ellers så mener jeg også at det er bedre å angre på noe jeg gjorde for 20 år siden enn å angre på at jeg aldri gjorde det!
Korsryggen er utelukket. ;-) Kommer selvsagt ikke å ta med skriften dersom jeg tatoverer meg med Dainese-logoen. Det blir for tacky for min del. Og selv folk som ikke har hørt om Dainese, og aldri kommer til å høre om det i løpet av sitt liv, vil forstå at "han der har tatovert seg med logoen til et klesmerke".
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by RH racing »

men for gud's skyld.. vi ldu ha den så hvorfor ikke... har selv vært inne på tanken med "logo tattooering" men da bil og mc merker :D fylle hele leggen.. porsche logo (pga jobben) Ford (hatt X antall cosworter + andre kule forde gjennom tiden) audi... kawa + + + + i farger... har ingen andre farge tattooer.. så bli litt på denne
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by knetrom »

Skal du bli psykolog har du jo klær på med klientene, så du kan jo tattovere deg omtrent overalt utenom nakke, ansikt og hender. Hvis du vil være løs i snippen-basert og gå med kortermet skjorte bør du styre unna underarmene og, men på overarmen er jo et klassisk sted. En gammel klassekamerat av meg har på innsiden av overarmen, så han slipper å ha den midt i trynet på folk hele tiden. Om jeg noensinne får meg tattoo er kravet at jeg skal kunne gå med dress uten at det synes..
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by RH racing »

knetrom wrote:Skal du bli psykolog har du jo klær på med klientene, så du kan jo tattovere deg omtrent overalt utenom nakke, ansikt og hender. Hvis du vil være løs i snippen-basert og gå med kortermet skjorte bør du styre unna underarmene og, men på overarmen er jo et klassisk sted. En gammel klassekamerat av meg har på innsiden av overarmen, så han slipper å ha den midt i trynet på folk hele tiden. Om jeg noensinne får meg tattoo er kravet at jeg skal kunne gå med dress uten at det synes..
vel.. jeg har vel akurtatt passert denne grensen da den ene min går litt ut på hånden... ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by knetrom »

Det var kravet mitt, forstår jo at andre har andre grenser ;) Men jeg syns ikke det ser bra ut med en flik av en tattovering utenfor klærne, bedre å få fram alt eller ingenting
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by RH racing »

skal ta hånden i vinter.. men skal visst være sykt vondt...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by knetrom »

Det kan jeg tro på, siden huden er så tynn og det er mye sener og drit rett under..
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by RH racing »

mhmm.. har nå over den kulen på håndleddet samt over pulsåren...må si var ganske heavy å ta.. knep litt i tenna da...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by tshansen »

Jeg har en kompis som ikke hadde smerter i det hele tatt over pulsåren og senene i hånden!! Hvor vondt det er å ta tattoo, har jeg inntrykk av hvor mye underhudsfett hver enkelt person har! For ikke å snakke om hvor inviduellt smerteterskelen er hos ola og kari nordmann ;-)

men at enkelte plasser er sykere enn andre, er jeg ikke i tvil om :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by RH racing »

LordShaft wrote:Jeg har en kompis som ikke hadde smerter i det hele tatt over pulsåren og senene i hånden!! Hvor vondt det er å ta tattoo, har jeg inntrykk av hvor mye underhudsfett hver enkelt person har! For ikke å snakke om hvor inviduellt smerteterskelen er hos ola og kari nordmann ;-)

men at enkelte plasser er sykere enn andre, er jeg ikke i tvil om :twisted:
ribbeinene skal visst være rimelig heavy-... har ikke det enda selv.. men det kommer...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Vurderer anskaffelse av tatovering

Post by tshansen »

Hehe ja der har jeg BARE hørt dårlige historier om! En kompis av meg presterte å besvime når han tok der! Så etter hva jeg har hørt, skal dette være en av de generelt tøffeste plassene å tattoovere seg på overkroppen... Men jeg har ingen egen erfaring (enda ;-) )
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply