Ekstern harddisk

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Ekstern harddisk

Post by Rimol »

Hei.
Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe meg en ekstern harddisk som jeg kan lagre hovedsaklig bilder på. Tipper at jeg ikke trenger mere enn 500 gig.

Men det jeg lurer på om det finnes noen som kan koples opp på tv slik at jeg kan ta bildeframvisning der. Noen som har peiling på dette?
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Ekstern harddisk

Post by Rambler »

Jeg tror ikke det finnes "eksterne harddisker" med slike egenskaper. Har i hvert fall aldri hørt om det. På en annen side kommer det jo stadig nye "blandingsprodukter" i dag. Og siden DVD-spillere kan jo dette, så kan det jo henne det finnes tilsvarende greier med harddisk. Men da tror jeg ikke det vil bli kategorisert som en harddisk.
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
Villbass
Posts: 21
Joined: 27 Jun 2009 03:51
MC: GSXR

Re: Ekstern harddisk

Post by Villbass »

Er jo ganske vanlig med USB på flatskjermer nå. Så ville tro det fungerer fint. Har selv USB på min, og der kan jeg plugge i minnepenn å se på bilder. Er ett eget program for bildefremvising på TVen. Det er en Samsung 676. Men mange andre Tver som har det samme. :D
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Ekstern harddisk

Post by KiM »

Finnes dog harddisker med nettverkstilgang slik at du kan koble den i en hub/switch e.l og du kan gå inn på den via PS3/mediasenter, om det hjelper noe.
ingen KiM, ingen kos
vevea
Posts: 290
Joined: 24 Feb 2007 12:01
MC: FZ1

Re: Ekstern harddisk

Post by vevea »

Tror det kommer mer an på TV'en enn harddisken. Mener jeg leste, senest i dag, om TV'er med denne funksjonen.
Enkleste er dog som eneRmiK sier, bruke et mediasenter til å vise bildene.
- Yamaha FZ1-N
x Suzuki SV650S
Villbass
Posts: 21
Joined: 27 Jun 2009 03:51
MC: GSXR

Re: Ekstern harddisk

Post by Villbass »

Bare å plugge ekstern harddisk til TVen. Funka fint på min Samsung tv ihvertfall. :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Ekstern harddisk

Post by supermons »

Hvis du har TV med USB burde det funke, eller så har Xbox 360 USB i fronten, jeg pleier å koble minnekort i og vise på TVen, funker veldig bra :) Funker nok like bra hvis du har ekstern HDD med USB.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Ekstern harddisk

Post by RH racing »

er TV'n som styrer dette.. har selv en 750gb til min tv.. laster ned mye filmer, serier musikk etc som spilles av der.. men di billigste tv'r har ikke denne funskjonen... gå inn på menyen på tvn din og se... (etter du har sett etter USB port da ) ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Ekstern harddisk

Post by Rimol »

Har nok ikke USB på tv'n. Har jo ps3 så jeg kan vel bruke den. Håpet bare at den fantes en sånn USB - HDMI løsning.

Noen som har noen eksterne harddisker å anbefale? Vil ha noe av kvalitet med tanke på at jeg vil lagre alle mine bilder på den, skillelig kjedelig å ha bilder for 2-3 år tilbake og miste alt..
Finnes det noe som kan koples opp på nettverket slik at jeg kan overføre uten å kople til selve harddisken slik at jeg kan ha den på en fast plass hele tiden.
Da slipper jeg jo å løfte ræva og hente den når jeg skal legge inn bilder :lol:
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Ekstern harddisk

Post by Rimol »

eneRmiK wrote:Finnes dog harddisker med nettverkstilgang slik at du kan koble den i en hub/switch e.l og du kan gå inn på den via PS3/mediasenter, om det hjelper noe.
Ja det er ikke dumt. Har jo trådløst nett her i leiligheten som både pc og ps3 går på..
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Ekstern harddisk

Post by Rambler »

Det finnes nettverkshardisker, men jeg synes disse er uforholdsmessig dyre hvis man ikke trenger dem hele tiden. Selv synes jeg det er veldig kjekt med 2,5 toms disker som ikke krever egen strømforskyning. Bare og koble dem til USB-kontakten når man trenger dem. Lette å putte i lomma også. Men de er jo litt dyrere og jeg vet ikke om de fåes med over 500MB.

Skal man kjøpe slike ting er det best å undersøke hva som er billigst akkurat i det øyeblikket man skal handle. Slikt er ofte tilbudsvare.

Så hvidt jeg vet fungerer alle usbdiskene fra de kjente fabrikantene som er i salg i dag ganske bra. Tror western digital har solgt veldig mye eksterne disker de siste årene. Sikkert bra. Har selv har to "Western Digital My Passport", og er veldig fornøyd.

Men det er med slike som med bærbare pc'er. De tåler lite når hardisken går.
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Ekstern harddisk

Post by KiM »

Rambler wrote: Men de er jo litt dyrere og jeg vet ikke om de fåes med over 500MB.
Antar du mener GB :P Har selv en sånn, funker utmerket. Veldig lett å ta med seg der en skal. Kan absolutt anbefales.
ingen KiM, ingen kos
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Ekstern harddisk

Post by Rimol »

Er denne å anbefale? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=491512

Ser ikke ut som at jeg kan kople den til nettverket?
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Ekstern harddisk

Post by KiM »

Med mindre du har en hub eller switch som er laget for å ha en harddisk koblet i, så kan du ikke bruke den nei. Men du har også denne typen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354973 som er veldig enkle. Men hakket dyrere. Jeg har både en passport og en slik du linket til. Veldig fornøyd med begge, men til hvert sitt formål.
ingen KiM, ingen kos
User avatar
vinc79
Posts: 62
Joined: 18 Sep 2007 18:40
MC: Ducati 916

Re: Ekstern harddisk

Post by vinc79 »

Post Reply