Klimafanatismen: Spillet har snudd

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Klimafanatismen

Post by Lord Erik »

Rambler wrote:Jeg undskylder deg :D

Jeg er ikke fullt så paranoid som teksten kan høres ut. Men i løpet av noen år på nettet har jeg opplevd rarere ting enn dette.
Det er bra. Rarere ting har nemlig jeg også opplevd. ;-)

LordShaft wrote:Jeg har fått slike restriksjoner i Musikktråden her inne! Alle andre tråder kan jeg poste i, men ikke denne? Hvorfor skulle det utøves "sensur" her da? :-k

Det er ikke bare i selve serveren til forumet da? Jeg har så lite peiling på slik, at jeg kan ikke annet enn å spekulere. Men skal uansett prøve å finne ut av ting!
Kanskje overvåkerene rett og slett ikke liker musikksmaken din? :lol: Jeg tror nok det er et serverproblem eller kodefeil ja.
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Klimafanatismen

Post by Rambler »

LordShaft wrote:Jeg har fått slike restriksjoner i Musikktråden her inne! Alle andre tråder kan jeg poste i, men ikke denne? Hvorfor skulle det utøves "sensur" her da? :-k

Det er ikke bare i selve serveren til forumet da? Jeg har så lite peiling på slik, at jeg kan ikke annet enn å spekulere. Men skal uansett prøve å finne ut av ting!
Jeg spekulerer jo egentlig bare jeg også. Men av natur liker jeg å være litt mistenksom.

Egentlig kan man bare gjette seg til ting og vurdere det man erfarer rent statistisk. Det rareste eksemplet jeg har opplevd av slike ting var veldig påtagelig. Jeg har som noen kanskje har registrert lest noen historiebøker av forskjellige slag. Og en gang, på et lite marginalt forum som dette, skrev jeg noe som kanskje kunne gi inntrykk av at jeg "viste noe mer". Så plutselig koblet mitt eget sikkerhetssystem ned forbindelsen til serveren for å hindre innbrudd på pc'n min. Etter noen dager gikk jeg inn igjen, og det samme skjedde igjen. Da jeg senere besøkte et nettmedium som formumet kunne asossieres med opplevde jeg dette enda en gang. Dette var nesten garantert utenforstående snokere med "offentlige interesser" av ett eller annet slag.

Jeg har også opplevd at feks. en mail uten videre har blitt "tatt ut". Den inneholdt tilfeldigvis en mailadresser fra det amerikanske forsvaret. Jeg oppdaget dette på grunn av en spesiell feilmelding.

De som har fulgt med litt i den digitale kommunikasjonen noen år blir ikke lenger overrasket over noe. Det er ikke så lenge siden en telemontør for AT&T i USA røpet at han i embeds medfør hadde koblet på ganske omfattende avlesningsutstyr på vanlige sivile komunikasjonskabler. Det viser seg stadig vekk at alt er mye verre enn de vil ha oss til å tro. Litt innblikk kan man få når hackere blir avlsørt. De kobler seg på andre maskiner og bruker dem som "proxyservere" og dekker seg på alle mulige måter. Men stadig hører vi hvordan man sporer dem tilbake til der hvor de sitter. Helt hjem i stua.

Jeg tror at en del av internettovervåkningen foregår ved hjelp av automatiserte svært komplekse søkerutiner. Får man et interesant treff blir innholdet analysert nøyere gjennom registrering av ord og ordkombinasjoner. Imiddertid er mengden data som skal analyseres så overveldende stor, og selve overvåkningen så kompleks og omfattende at den sikkert ikke er særlig smidig i drift. Og det er ikke godt å si hvilken "rettigheter" den har på de forskjellige serverene som tilbyr plass til folk. Ei heller vet man vel hvordan de kan influere på DNAserverne og routerne rundt om kring.

Når det gjelder musikktråden er det mulig at den inneholder navn/ord som kan kobles til narkotika, eller kanskje ord som kan kobles til black metal eller satanisme. Det er ikke bare i norge at dette kan kobles til kirkebrenning og annen kriminalitet. Man kan bare nevne navn som "Son of sam" ol. for dem som har studert slikt.

Men som sagt, jeg bare spekulerer. For det er litt rart at jeg ikke har opplevd dette før jeg plutselig ble stengt helt ute.
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Klimafanatismen

Post by maelling »

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... cFu4u7vLW8

"New York Fails to Hit 90 Degrees for June, July for Second Time "

"Central Park thermometers haven’t touched 90 degrees Fahrenheit (32.2 Celsius) since April, and if this holds through today the month would be one of the 10 coolest Julys on record, according to the weather service records. "

Det er ikke alle steder i verden det er "global oppvarming"
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Klimafanatismen: Al Gore innrømmer at han tok feil (?)

Post by maelling »

http://klimarealistene.com/PlassenIndia.html

"Klimaskeptisk India

India avviser vitenskapelige funn om global oppvarming. Dette stikker kjepper i hjulene for
opptrappingen til toppmøtet i København i Desember. EU har oppfordret utviklingslandene til
å gjøre mer for å redusere utslipp av drivhusgasser mens Indias miljøvernminister, Jairam Ramesh,
har kritisert industrilandene for å overdrive følgende av global oppvarming."

http://www.skepticsglobalwarming.com/gl ... -alarmism/

"India rejected key scientific findings on global warming, while the European Union called for more action by developing states on greenhouse gas emissions."

"He dismissed scientists’ predictions that Himalayan glaciers might disappear within 40 years as a result of global warming.

“We have to get out of the preconceived notion, which is based on western media, and invest our scientific research and other capacities to study Himalayan atmosphere”

"Mr Ramesh was also clear that India would not take on targets to cut its emissions, even though developed countries are asking only for curbs in the growth of emissions, rather than absolute cuts."

http://www.skepticsglobalwarming.com/gl ... l-warming/

"Just one-out-of-three voters (34%) now believe global warming is caused by human activity, the lowest finding yet in Rasmussen Reports national surveying. However, a plurality (48%) of the Political Class believes humans are to blame."

http://wattsupwiththat.com/2009/07/14/r ... -to-cheer/
http://publiuspress.typepad.com/blackdo ... wrong.html
http://www.thomaspeep.com/al-gore-admit ... te-change/

Image

"Al Gore Admits: “I was Wrong about Climate Change”

"Yesterday, in a stunning reversal, Al Gore broke down in tears in front of a throng of reporters at Chicago’s World Green Day conference, admitting publicly for the first time that the theory of Global Warming, which the former Vice-President has touted for the better part of three decades, has been nothing more than “hot air”. ”The fear that I’ve been perpetuating a hoax has been growing inside me for some time. I finally had no alternative but to admit that my confidence in the global warming theory was melting away faster than the ice caps supposedly were. The mountain of evidence and hard scientific data has overwhelmingly persuaded me to reverse my previous position on Global Warming.”"

http://climaterealists.com/index.php?id=2842

"There is no such thing as Global Warming," said Gore. "It is nothing more than something myself and a few close friends created so that I could ride in on a white horse and save the day."

Jøss! 1. april i dag ?
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Rambler
Posts: 140
Joined: 28 Sep 2008 14:09
MC: Kawasaki
Location: Sørnorge

Re: Klimafanatismen: Al Gore innrømmer at han tok feil (?)

Post by Rambler »

Kanskje Gore ønsker å redde stumpene av sin troverdighet i frykt for at hele det klimareligiøse skuespillet skal falle sammen?

Det mest interessante med alt dette er at det viser hvor stor innflytelse elitens totalitære "sannhetsforvaltning" har opparbeidet seg i verden. Fra toppen og helt ned på lokalavisenes nivå. Det mest skremmende er kanskje tanken på hva de kanskje kunne ha fått til, eller kanskje til og med har fått til på andre områder, hvis ikke argumentasjonen i utganspunktet hadde vært så totalt maximalt på trynet. Det er jo ikke så lenge siden man lært på barneskolen at store deler av hardangervidda var dekket med skog for ganske kort tid tilbake.
Der alle tenker likt tenker ingen mye, og den som ler best ler værst.
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Klimafanatismen: Al Gore innrømmer at han tok feil (?)

Post by PerTore »

Hva i.....??? :shock:

Er dette reelle uttalelser fra Gore?? Isåfall er dette en av de heteste potetene i det siste tiårets klimadebatt, og en gedigen gavepakke til "klimarealistene".

Blir virkelig artig og følge dette videre!!
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Klimafanatismen: Al Gore innrømmer at han tok feil (?)

Post by Lord Erik »

Her savner jeg litt sunn skepsis. Den artikkelen er vel omtrent like seriøs og troverdig som de andre artiklene som er på den siden. Blant annet at Kermit har fått svineinfluensa: http://www.thomaspeep.com/kermit-the-fr ... swine-flu/

Hvis dette virkelig var sant, så tror jeg de fleste seriøse mediapparater rundt om i verden hadde hatt en eller to artikler om det. At Al-Gore knekker sammen, griner, og "innrømmer" at det han har jobbet med de siste tiårene har vært feil høres ekstremt usannsynlig ut.

Før det er en offentlig uttalese på Al-Gores egne sider, så er ikke det der noe jeg ville brydd meg om å tenke på.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Klimafanatismen

Post by maelling »

Hehe, et godt poeng der : ) Jeg finkjemmer nettet for å finne bedre kilder, og det virker litt for godt til å være sant. Det ville være som om paven en dag plutselig erkjenner at han har mistet troen og blitt ateist. Får se om det dukker opp noe mer info. Det står over alt på alle klimasider plutselig, men hadde vært bedre med en mer troverdig kilde. Al Gore som knekker sammen og griner rundt temaet her, og sier at det er kun fordi han følte seg snytt for president-embedet og at alt var oppspinn. Det står ikke til troende.

http://forum.prisonplanet.com/index.php?topic=95452.0

Tipper det er en god spøk, og en ønskedrøm.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Klimafanatismen

Post by Lord Erik »

maelling wrote:Det ville være som om paven en dag plutselig erkjenner at han har mistet troen og blitt ateist.
Haha, god sammenligning. ;-) Ser ikke for meg at det skjer med det første heller.
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Klimafanatismen

Post by PerTore »

Tja, si ikke det...

Ser ikke helt god ut, spør du meg :D

Image
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Klimafanatismen

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Skeptisk på han derre paven... Han var med i en Hitler klubb før.
Han skal sikkert ta verdens dømme... ser ihvertfall slik ut på bildet :P
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Klimafanatismen

Post by mekkern »

ligner på keiseren i star wars jo.... :lol:
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Klimafanatismen

Post by maelling »

http://www.yr.no/nyheter/1.6728756

"Slik vil forskere skru ned termostaten på jordkloden og dempe den globale oppvarmingen."

"Det finnes flere måter å møte de pågående klimaendringene på. Vi kan fortsette å snakke om hvor vått/tørt og varmt/kaldt det har blitt (stryk det som ikke passer).

Eller så kan vi gjøre inngrep i atmosfæren og på den måten dempe effektene av global oppvarming.

Det sistnevnte alternativet er slett ikke bare science fiction-fantasier, men en mulighet flere og flere klimaforskere begynner å anse som en mulighet:

* Sol-blokkerende partikler i atmosfæren (chemtrails?)
* Fjerning av store kvanta karbondioksid fra atmosfæren
* Tukle med skyene slik at de reflekterer mer stråling

Ifølge forskerne kan for eksempel sjøvann sprutes fra skip og opp i atmosfæren. Slik blir skyene lysere, slik at mer lys reflekteres ut igjen fra jorda"

Det er altså folk i hvite frakker som ønsker å tukle med klimaet vårt, ikke bra. Men, det kan jo gi noen forklaringer på chemtrailsene man ofte har sett, selv om jeg ikke har sett noe her i Norge i år annet enn i Tyskland tidligere i sommer.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Klimafanatismen

Post by maelling »

Etter å ha hørt dagsnytt atten i dag kokte det over, og jeg sendte denne mailen til dagsnytt atten - redaksjonen:

"Jeg og mange med meg irriterer oss lenge og vel over det ensidige og ensformige utvalget av personer dere har når klimapolitikk til stadighet tas opp i deres programmer. Dere framstår som en propagandaprogram (for øvrig mye resten av NRK), og det er på tide at dere får balansert debattantene bedre og ikke vinkle dette slik at lytterne hele tiden skal sitte igjen med inntrykket at klimaendringene er menneskeskapte. Dere har har greid dette en gang hittil i år, og det var da Professor Ole Henrik Ellestad var i studio og snakket om IPCC's svakheter. Ut over dette har det kun vært Lars Haltbrekken, Cicero, SV'ere og folk som tilhører kategorien klimafanatikere som dere inviterer til debatt. Det er svært få spørsmål i samfunnet hvor dere har et mer ensidig utvalg, så her er dere en propagandakanal.

Dere bør få frem mer rundt hvor mange som faktisk har skjønt at klimaforandringene ikke KAN være menneskeskapt. Det at dere inviterer Professor Randers og antyder at det er folk som ikke har kunnskap som befinner seg på "den andre siden", og at man skal indoktrineres gjennom undervisning i skolen fra tidlig av gjør meg og andre mektig irritert. Dere bør balansere, og klimaspørsmålet er ikke noe som er avgjort. Den globale temperaturen er på vei nedover, og det innrømmer IPCC selv (se realclimate.com). Foruten dette øker mengden havis på arktis ( i følge NASA), og CO2-nivået har vært mellom 5-10 ganger høyere før (i følge Benestad ved meterologisk institutt som forøvrig også tilhører den samme leiren av klimafanatikere, men som har innrømmet dette faktum). Videre bør dere se på den globale middeltemperaturen lengre bakover i tid, og dere vil oppdage at temperaturen var på samme nivå rundt 1930 og rundt år 900 under romertiden, hvor CO2-nivået var på samme høyde som i dag. Dette gir grobunn for å hente inn andre debattanter som kan presentere sin forskning på temaet som ikke er bestillingsverk. De kunnskapsløse er de som ikke setter seg inn i materien selv, og det vi trenger mer av fra dere er å få fram faktisk god forskning og kunnskap rundt disse spørsmålene.

Dagsnytt atten. Balanse og refleksjon er stikkordet her, og ikke propagandering. Dere bør virkelig gå i dere selv.

Mvh Martin Ellingsen
Statsviter og jusstudent.
"

Det er garantert et slag ut i løse luften, men når trykkokeren er rødglødende og holder på å gå i lufta, da må man slippe ut damp :evil: Ellers er det til stadighet vondt å bli sint når ingen blir redd, men det gjør godt å få det ut i ny og ne : ) Man skulle hatt flere som engasjerte seg rundt om kring.


Her er en veldig bra artikkel : )


http://klimarealistene.com/09VaageV8R.pdf

"Sammenheng mellom CO2 og temperatur.
Odd Vaage, forsker
Jan-Erik Solheim, professor (emeritus)"

"Et annet problem for CO2 hypotesen er at vi ikke har hatt global temperaturstigning
siden 1998, mens CO2 innholdet I atmosfæren nå øker med 2 ppm per år. Dette
bestyrker antagelsen av at det er annet enn CO2 som styrer klimaet"

"Økning i CO2 innholdet i atmosfæren kan i tillegg til menneskelige utslipp, også
skyldes vulkanutbrudd, kilder i havbunnen og temperaturøkninger i havet nå eller
tidligere. Fra iskjernemålinger på Grønnland og i Antarktis er det vist at CO2
innholdet øker etter temperaturøkninger med en forsinkelse på 500-1000 år. Vi kan
derfor ikke se bort fra at den CO2 økningen vi nå observerer skyldes en tidligere
varmere periode."

"For et sted i Midt-England finnes det temperaturmålinger fra 1659 frem til i dag.
Denne serien viser en temperaturøkning på 0.24 oC per århundre. Hvis dette skyldes
CO2 bør det være like stor endring i alle årets måneder. Imidlertid viser
sommertemperaturen (juni) overhodet ingen endring (i gjennomsnitt) på 350 år.
Betyr dette at CO2 kun har virkning i vintermånedene? Eller står vi overfor et
fenomen hvor varmere vintre kan skje av andre årsaker?"

"Vår konklusjon blir derfor at de prognoser som klimapanelet gir i AR4 er basert på
klimamodeller som gir for stor klimafølsomhet. Når klimafølsomhetsfaktoren slik den
er definert i AR4, varier mellom 2 og 9, og til tider er negativ kan ikke CO2 økningen
i atmosfæren være hovedårsaken til temperaturvariasjoner i hele perioden 1902-2008.
Det må være andre, naturlige årsaker som dominerer de globale klimaendringer. I
tillegg er det lokale og regionale antropogene effekter."

http://klimarealistene.com/Global%20Coo ... 20Here.pdf

"Global Cooling is Here
Evidence for Predicting Global Cooling for the Next Three Decades
By Prof. Don J. Easterbrook"

Image
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Klimafanatismen

Post by Lord Erik »

Hehe, du får holde oss oppdatert dersom du får et svar. :)
Post Reply