Regndress fra bullfighter?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
Espen^^
Posts: 68
Joined: 27 Apr 2009 14:29
MC: Yamaha Yzf600R Thundercat
Location: Kvinnherad/Bergen

Regndress fra bullfighter?

Post by Espen^^ »

sitter her og kikker på regndress siden eg bare har skinndress og kjøre med uansett vær. så ein regndress hadde vel hvert ein ide?

har kikka litt på denne http://bullfighter.no/product_info.php? ... cts_id=175

ka størrelse trenger eg når eg er ca 193cm høy? er dressen noe og samle på? sku egentlig hatt ein dress eg kunne gjemt under salen på sykkelen.

Takker for svar

Espen
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Regndress fra bullfighter?

Post by RockeRolf »

Denne er du bare nødt å prøve med skinndressen på.
Den skal gå greit å trekke utenpå skinndressen uten at du trenger å ta av støvlene.

Jofama/Hallvarson har en veldig god regndress i samme prisklasse og til forveksling lik den du har funnet
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Regndress fra bullfighter?

Post by Shortybebeh »

Hiihihi.. husker da jeg skulle ha regndress fra Bullfighter.. Størrelse small var for meg størrelse xxl. :lol:
Måtte hatt barnestørrelse jeg, men det hadde de jo ikke da..
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Galilee
Posts: 938
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Regndress fra bullfighter?

Post by Galilee »

Det er nok best å prøve hvis du har muligheten.

Selv er jeg 1,97 og synes ofte at forskjellen mellom XL og XXL bare er livvidde og ikke beinlengde.

Passer dressen ellers, men er for kort på beina, så fixer du dette ved å bruke fotposer.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Tvinitla
Posts: 263
Joined: 02 Apr 2006 13:56
MC: YAMAHA FJ 1200 '89
Location: Hordaland

Re: Regndress fra bullfighter?

Post by Tvinitla »

RockeRolf wrote:Denne er du bare nødt å prøve med skinndressen på.
Den skal gå greit å trekke utenpå skinndressen uten at du trenger å ta av støvlene.

Jofama/Hallvarson har en veldig god regndress i samme prisklasse og til forveksling lik den du har funnet
Har selv en Jofama regndress som ser ganske lik ut som denne fra Bullfighter. Kjørte igår fra Oslo til Stord med til tider veldig kraftig regn, kjørte tilsammen mer enn 3 timer i regnet. Da jeg kom hjem var jeg helt tørr, veldig fornøgd.

Prøv dressen utenpå skinndressen og prøv å stige opp på sykkelen, problemet kan være at den er for stram / sid i skrittet og faren for å "spjærre" den i skrittet er til stede når du stiger opp på sykkelen.
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Regndress fra bullfighter?

Post by erazar »

Må også slenge meg på at du må prøve dressen oppå kjøreklærne dine. Jeg er en klassisk medium person og tenkte at en regndress i large burde gå bra, jeg måtte over på xl dressen til RST før det gikk an å sette seg på sykkelen. Virker på meg som de er veldig like disse dressene, jeg får lagt min sammen og får den under setet bak om jeg kjører med egosal, har jeg passasjersetet på har jeg ikke kjangs til å få plass under setet.. Men det fulgte med en hendig bærepose/taske sak som jeg kan klipse rundt magen om jeg trenger plassen.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
Smuf
Posts: 1
Joined: 07 Jul 2009 22:58
MC: Suzuki GSX600F 98.mod
Location: svingen

Re: Regndress fra bullfighter?

Post by Smuf »

Som TVINITLA var jeg i dag og kjøpte ny regndress fra jofamas . har en såkalt "vanntett" bullfighter bukse og jakke som forøvrig lekker inn mere vann en en skulle tro var muligt. så da himlens porter åpnet seg i formidag var veien inn til butikken kort. kjøpte en jofamas dres i sort og gult. gode løsninger med lange og gode glidelåser med overdekkende borrelåser. En tur på ca 110km i tett trafikk og øsende regnvær uten opphold. en skikkelig test, kom hjem og tok av regndressen. tør som et flattbrød bortsett fra hansker som kunne vris som en svamp. ikke den billigste dressen jeg har sett men vert hver en krone (850,-). dette er noe jeg ikke nøler med å annbefale andre som er i valgets kval :D
knutk
Posts: 2382
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Regndress fra bullfighter?

Post by knutk »

I tillegg kan nevnes at Bullfighters dress (i allfall inntil nylig) var laget i materiale som riktig nok er vanntett, men heller ikke pustende. Tar du på dressen i ikke altfor kaldt vekslende vær, vil dressen bli klam på innsiden. Har du begrenset budsjett vil nok BF dressen holde regnet ute, men du er ikke nødvendigvis tørr når dagen er omme.
Jofamas dress puster, og du blir ikke klam inni dressen. I tillegg har den vantette lommer på utsiden. Svært praktisk.
Har selv prøvd begge disse varianter. Andre merker har jeg ingen kunnskap om, men der finnes helt sikker flere merker som også funker.
Du får hva du betaler for.
bergspre
Posts: 14
Joined: 09 Jun 2009 00:36
MC: Yamaha XT 600 E '2001

Re: Regndress fra bullfighter?

Post by bergspre »

Vurderer om jeg skal kjøpe ny jakke og bukse fra bullfighter i cordura. Jeg var nettop på en "liten" dagstur i regnvær fra eidsfjord-odda, haukelifjell and beyond (7t cirka ). Hadde bullfighter bukse og jakke men var mildt sagt våt når jeg kom hjem med knall rød hud på hele magen som en bonus og minne om ett "rått" eventyr. Er ikke sikker på om den bullfighter jakka mi skal være vanntett,den holdt nok 1 time men hvis alle "vanntette" klær er slik er det jo liten vits å kjøpe ny. Buksa jeg har skal ikke være vanntett og holdt 10 minutter.

Noen som har testa slike nymotens cordura jakker som er vanntette/vindtette? Er det meningen at de skal holde deg tørr i time etter time? Tenkte litt på den bullfighter vendura eller f16, men som sagt er jeg redd for at en regndress er det eneste som gjelder når du virkelig er ute i det..
knutk
Posts: 2382
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Regndress fra bullfighter?

Post by knutk »

Der finnes mange som vil selge deg kjøredresser som er vantette. De holder seg tette ved hjelp av en membran som slipper gjennom vanndamp, men utelukker vanndråper. Gortex er et navn de fleste kjenner, mens der blir produsert tilsvarende membraner av andre produsenter under andre navn.
Har selv kun prøvd noen få av variantene, men endte opp med Rukka utstyr med Goretex. Uten å påstå noe som helst om hva andre gjør kan jeg bare konstatere at Rukkadressen holder POTTE TETT, selv om jeg kjører i tungt regnvær hele dagen. I tillegg puster dressen svært godt, og har kjørt med den i 30 varmegrader uten å svette nevneverdig (joda, man fryser ikke i 30 +, men svetten renner heller ikke).
Gortex dresser er generelt dyrere enn de med annen type membran. Kansje tøyser jeg vekk pengene når jeg betaler ekstra for Gortex dress, men jeg er i allefall tørr når jeg gjør det :-). I tillegg trenger jeg ikke dra med meg ekstra regndress.
Om man allerede har dress fra før kan det jo lønne seg å vente til høsten, da selges ofte årets utgående modeller til sterkt rabaterte priser.
Post Reply