Attila, the biker formerly known as Spiti
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Re: Attila, the biker formerly known as Spiti
Du har gjort en god jobb. Synes dette ble bra jeg. Spent på å høre lyden, og fortsatt gjelder prinsippet om at 'customparts don't come in i box'. Man må lage ting sjæl om det skal bli helt bra og med rette kunne kalle det custom. Stå på
- Attila
- Posts: 2319
- Joined: 30 Mar 2007 11:38
- MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:) - Location: Akershus
Re: Attila, the biker formerly known as Spiti
Takk, er enig.
Jeg er fornøyd så langt.....
Jeg er fornøyd så langt.....
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Re: Attila, the biker formerly known as Spiti
Hadde jeg lest dette før så skulle jeg ha studert den potta di litt. Driver å pønsker på noe lignende selv, men har litt for mange baller i lufta til å få gjort noe med det på en stund.
Er forøvrig helt enig med dere, det blir ikke bedre enn det man lager selv.
Er forøvrig helt enig med dere, det blir ikke bedre enn det man lager selv.
Re: Attila, the biker formerly known as Spiti
Dette ble Stilig.
Om det flamme festet hadde blitt flyttet neders på potta hadde det blitt enda bedre, men uansett veldig kreativt og bra arbeid.
Om det flamme festet hadde blitt flyttet neders på potta hadde det blitt enda bedre, men uansett veldig kreativt og bra arbeid.
-Carboy-
- Attila
- Posts: 2319
- Joined: 30 Mar 2007 11:38
- MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:) - Location: Akershus
Re: Attila, the biker formerly known as Spiti
Da fikk jeg tatt en skikkelig test av potta
I dag ble det Øyern rundt.
Kjørte utover mot Fetsund-Gan-i rettning mot Asker-Fossum bro(Pitstopp med is) Spydeberg for så å kjøre Rælings siden hjem igjen.
Mye nylagt asfalt i Flateby området, 4 tvergående asfalt kanter, fiiiiin asfalt, mange fine svinger .
Kjente på potta ved Fossum og når jeg kom hjem igjen.
Den er overraskende kjølig, selv om motoren står å tikker å klikker etter kjøringen så kan jeg fint ta på potta.
Den var betydligere varmere før ja
I dag ble det Øyern rundt.
Kjørte utover mot Fetsund-Gan-i rettning mot Asker-Fossum bro(Pitstopp med is) Spydeberg for så å kjøre Rælings siden hjem igjen.
Mye nylagt asfalt i Flateby området, 4 tvergående asfalt kanter, fiiiiin asfalt, mange fine svinger .
Kjente på potta ved Fossum og når jeg kom hjem igjen.
Den er overraskende kjølig, selv om motoren står å tikker å klikker etter kjøringen så kan jeg fint ta på potta.
Den var betydligere varmere før ja
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
- Attila
- Posts: 2319
- Joined: 30 Mar 2007 11:38
- MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:) - Location: Akershus
Re: Attila, the biker formerly known as Spiti
Ja, da kom endelig Crash Pads'ene på sykkelen.
Kjøpte dem i fjor, men har kviet meg med å montere de.
Grunnen er at det krevde å lage et hull i høyre side kåpe.
Men, det sies at det er ekstrautstyr som øker verdien på sykkelen med tanke på hva den beskytter.
Dessuten, får tak i den kåpen i England for en rimelig slant.
Så skal skaffe meg det slik at jeg har den dersom jeg vil fjerne de.(.....tror ikke jeg kommer til å gjøre det .)
På ventre side var det "bare" å skru av den ene motorfestet......."bare" fordi en stålbolt i aluminiums gjenger er ikke lurt.
På en 11 år gammel sykkel blir det litt korrosjon.
Bolten løstet etter en lyd à la: "Glink"
Renset hullet med CRC olje og messingbørste, det ble bra.
Nye bolten ble satt inn med grease.
Høyre side derimot.......der måtte man stålsette seg litt for jeg måtte lage et hull i kåpa for å komme til bolten på den siden.
Lagde en mal ved hjelp av en lexan plate, brukte kanten på den nedre kåpa for å posisjonere malen.
Lagde deretter et hull der hvor kåpe festet ovenfor er i ramma og et hull der hvor motorbolten er.
Dermed kunne jeg bare overføre malen til sidekåpa og borre et pilot hull.
Hullet jeg måtte ha var på hele 1 tomme, brukte derfor en hullsag.
Ved hjelp av pilothullet fikk jeg sentrert hullsaga.
Ulempen med det hele var at hullet havnet midt i en skikkelig profil på kåpa, var spent....men det ble veldig bra.
Festene er litt off-senter, men det er ofte slik:
Kjøpte dem i fjor, men har kviet meg med å montere de.
Grunnen er at det krevde å lage et hull i høyre side kåpe.
Men, det sies at det er ekstrautstyr som øker verdien på sykkelen med tanke på hva den beskytter.
Dessuten, får tak i den kåpen i England for en rimelig slant.
Så skal skaffe meg det slik at jeg har den dersom jeg vil fjerne de.(.....tror ikke jeg kommer til å gjøre det .)
På ventre side var det "bare" å skru av den ene motorfestet......."bare" fordi en stålbolt i aluminiums gjenger er ikke lurt.
På en 11 år gammel sykkel blir det litt korrosjon.
Bolten løstet etter en lyd à la: "Glink"
Renset hullet med CRC olje og messingbørste, det ble bra.
Nye bolten ble satt inn med grease.
Høyre side derimot.......der måtte man stålsette seg litt for jeg måtte lage et hull i kåpa for å komme til bolten på den siden.
Lagde en mal ved hjelp av en lexan plate, brukte kanten på den nedre kåpa for å posisjonere malen.
Lagde deretter et hull der hvor kåpe festet ovenfor er i ramma og et hull der hvor motorbolten er.
Dermed kunne jeg bare overføre malen til sidekåpa og borre et pilot hull.
Hullet jeg måtte ha var på hele 1 tomme, brukte derfor en hullsag.
Ved hjelp av pilothullet fikk jeg sentrert hullsaga.
Ulempen med det hele var at hullet havnet midt i en skikkelig profil på kåpa, var spent....men det ble veldig bra.
Festene er litt off-senter, men det er ofte slik:
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
- boxer wolf
- Posts: 1686
- Joined: 22 Jun 2007 22:36
- Location: Akershus
Re: Attila, the biker formerly known as Spiti
Litt risky montering, men det ble bra.
Ser ikke for meg hullsag og MC-kåpe som noen vinnende kombinasjon.
Ser ikke for meg hullsag og MC-kåpe som noen vinnende kombinasjon.
Si det du mener, og men det du sier.
- Ninja Turtle
- Posts: 447
- Joined: 17 Jul 2005 14:01
- MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity - Location: Auli
Re: Attila, the biker formerly known as Spiti
Monterte slike på 01 GSXR jeg hadde. Samme problemet der...
Mulig det er annerledes på nyere sykler, men det overrasker meg at de ikke har klargjort for dette på R-sykler.
Virker jo ganske opplagt at noe sånt kan være aktuelt å montere på en slik sykkel, og da burde det da være en smal sak
å legge slikt inn i designet av sykkelen fra starten av.
Men hva veit vel jeg...
Mulig det er annerledes på nyere sykler, men det overrasker meg at de ikke har klargjort for dette på R-sykler.
Virker jo ganske opplagt at noe sånt kan være aktuelt å montere på en slik sykkel, og da burde det da være en smal sak
å legge slikt inn i designet av sykkelen fra starten av.
Men hva veit vel jeg...
- Attila
- Posts: 2319
- Joined: 30 Mar 2007 11:38
- MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:) - Location: Akershus
Re: Attila, the biker formerly known as Spiti
Ja, jeg synes det er rart.
Det å velte med en sykkel er jo ikke uvanlig og når det i tillegg er uønsket (mildt sagt), hvorfor kunne de da ikke få crash pads som en del av designen?
De vet muligens noe vi ikke vet.........(mer salg av kåper og deler..... )
Det å velte med en sykkel er jo ikke uvanlig og når det i tillegg er uønsket (mildt sagt), hvorfor kunne de da ikke få crash pads som en del av designen?
De vet muligens noe vi ikke vet.........(mer salg av kåper og deler..... )
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
- Attila
- Posts: 2319
- Joined: 30 Mar 2007 11:38
- MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:) - Location: Akershus
Re: Attila, the biker formerly known as Spiti
Ferie.....litt her og litt der.....
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)