Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
VrooMM
Posts: 62
Joined: 14 Apr 2007 11:02
Location: Sandefjord

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by VrooMM »

Her selv to sett med Q2, ett til meg og ett til madamen.Har og en kompis som kjøpte samtidig som meg, vi bruker det mye bike to bike. Jeg er kjempefornøyd og har gode erfaringer både med og uten ørepropper. Jeg har en Shark RSI og må ha lyden på det laveste når jeg kjører uten ørepropper, og nest høyest når jeg kjører med. (har kjøpt en schuberth i vinter så blir spennendes og prøve den) Jeg opplever litt høyere lyd når jeg prater i mobiltelfon eller hører på radio, enn når jeg prater bike to bike. Men tror det har med plassering av den andre mic'en. Det er ganske kritiskt og få plassert høytalerne rett over/ved øret for best lyd. Jeg har selv plassert dem under foret, behøvde ikke og skjere opp eller sy noe som helst. Rekkevidde og batteri tid er upåklagelig. Jeg opplever det cardo skriver. Ca 500m og 10timer. Lyden er ikke av beste hifi kvalitet naturlig nok, men helt greit til prat. Til musikk har standard sony ericsson handsfree bedre opplevelse. Jeg kjøpte mine på cdon.no da det var der jeg fant det billigst. ca 1000 lappen per stk.Kontra 2000,- hos lokal forhandler. (ser di er litt dyrere nå, http://cdon.no/elektronikk/cardo_scala_rider_q2-897935 )
02 CBR 1100 XX
98 CB 1000 Solgt
inunf
Posts: 4924
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by inunf »

Finnes det er rimeligere headset som passer for passasjer? Uten bike to bike?
User avatar
VrooMM
Posts: 62
Joined: 14 Apr 2007 11:02
Location: Sandefjord

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by VrooMM »

inunf wrote:Finnes det er rimeligere headset som passer for passasjer? Uten bike to bike?
jeg har forstått det sånn at da må du kjøpt et team set. http://cdon.no/elektronikk/cardo_scala_ ... dse-795221, dette blir billigere for to stk, men da har ingen av dem bike to bike.:( Jeg er og litt usikker på om du kan kjøpe scala rider solo eller FM til passasjer og en Q2 selv, men tror ikke det. http://www.cardowireless.com/Motorcycle_headsets
02 CBR 1100 XX
98 CB 1000 Solgt
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by Carlsberg »

Jeg kjøpte scala rider teamsett, ikke q2 versjonen (angrer litt på det da, men viste ikke om q2 når jeg handlet). Jeg har 3 hjelmer jeg skulle hatt montert det på.

Min egen selvsagt, den er jo fast. Men så har min bedre halvdel en hjelm, samt guttungen. Kjører mest kortere turer med dem begge, dette fordi noen må passe barna hjemme...

Det kunne vært hyggelig å prate med dem begge når dem sitter på, men det er jo litt styr og montere / demontere sette utifra hvem av dem som skal sitte på. Er det mulig å kjøpe ett sett til, slik at jeg har 3 stk. Får jeg koblet til 2 forskjellige til mitt sett, husker den det automatisk etterpå.

Noen som har noe erfaring her, med 3 sett eller fler?
Image
offpist
Posts: 33
Joined: 12 Sep 2008 19:26
MC: Yamaha R1 07.

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by offpist »

Du kan koble maks 3 stk Q2 sammen.. 1 trykk for å snakke med passasjer og to trykk for å prate med den endre føreren.
Man kan bare snakke med en av gangen.
Du kan kjøpe to stk Q2 sett og beholde et Scala rider til passasjeren.
Eneste begrensningen blir da at passasjeren kan ikke snakke med føreren av den andre sykkelen.

Hender seg det dukker opp et Q2 sett brukt på finn..
Tror jeg har 3 stk Scala Rider og 2 stk Q2 nå.
Om noen trenger en scala rider billig så gi meg beskjed. (ikke Q2).
User avatar
VrooMM
Posts: 62
Joined: 14 Apr 2007 11:02
Location: Sandefjord

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by VrooMM »

Carlsberg wrote:Det kunne vært hyggelig å prate med dem begge når dem sitter på, men det er jo litt styr og montere / demontere sette utifra hvem av dem som skal sitte på. Er det mulig å kjøpe ett sett til, slik at jeg har 3 stk. Får jeg koblet til 2 forskjellige til mitt sett, husker den det automatisk etterpå.

Noen som har noe erfaring her, med 3 sett eller fler?
Et ekstra "hardware" sett til og feste i hjelmen.
http://www.cardowireless.co.uk/shop/pro ... cts_id=207
Mulig dette er ideelt for deg?

Hvis ikke kan du kanskje kjøpe deg en Q2 til deg selv. så kan passasjerene bruke di to andre du har. Skulle tro det går og "parre" Q2 med to teamsett og at den vil huske begge.
02 CBR 1100 XX
98 CB 1000 Solgt
User avatar
esstrom
Posts: 155
Joined: 20 May 2007 16:30
MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)
Location: Trondheim

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by esstrom »

Jeg har sett litt på scala rider Q2, ser ut som et rimelig og bra intercom, det jeg savner litt her er muligheten for å koble til mp3 spiller, er det noen annen intercom som gjør dette mulig? og helst tilkobling til passasjer :) en slags alt i ett dings som ikke er så dyr
User avatar
Fzsline
Posts: 44
Joined: 26 Aug 2007 16:08
MC: BMW K1200GT
MV Agusta Brutale 989 R

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by Fzsline »

esstrom wrote:Jeg har sett litt på scala rider Q2, ser ut som et rimelig og bra intercom, det jeg savner litt her er muligheten for å koble til mp3 spiller, er det noen annen intercom som gjør dette mulig? og helst tilkobling til passasjer :) en slags alt i ett dings som ikke er så dyr
Du kan bruke mp3 på autocom, men lyden blir ikke spesiellt bra.
Jeg har koblet fra autocom systemet (for å slippe ledninger) å bruker kun Scala rider Q2.
Så er det bare å bruke in-ear musikk ørepropper på mp3 spilleren, de stenger ute vind og sus og da er jo problemet løst.
Lyden høres godt fra Q2 med ørepropper, det eneste er at det blir litt trangt hvis man ikke monterer Q2 høytalerene ordentlig inn i hjelmen.
User avatar
VrooMM
Posts: 62
Joined: 14 Apr 2007 11:02
Location: Sandefjord

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by VrooMM »

esstrom wrote:Jeg har sett litt på scala rider Q2, ser ut som et rimelig og bra intercom, det jeg savner litt her er muligheten for å koble til mp3 spiller, er det noen annen intercom som gjør dette mulig? og helst tilkobling til passasjer :) en slags alt i ett dings som ikke er så dyr
Du kan koble mp3 spiller til scala rider via ledning :D
02 CBR 1100 XX
98 CB 1000 Solgt
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by PerTore »

offpist wrote:Du kan koble maks 3 stk Q2 sammen.. 1 trykk for å snakke med passasjer og to trykk for å prate med den endre føreren.
Man kan bare snakke med en av gangen.
Du kan kjøpe to stk Q2 sett og beholde et Scala rider til passasjeren.
Eneste begrensningen blir da at passasjeren kan ikke snakke med føreren av den andre sykkelen.

Hender seg det dukker opp et Q2 sett brukt på finn..
Tror jeg har 3 stk Scala Rider og 2 stk Q2 nå.
Om noen trenger en scala rider billig så gi meg beskjed. (ikke Q2).

Jeg kjøper gjerne Rider'n din. Har sendt deg PM
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by KiM »

Lurer på om jeg skal kjøpe meg et Cardo Scala Rider Q2. Da er det bike-to-bike og mobil. Men kan jeg også f.eks koble til en iPod? Er vel cdon som har den rimeligst nå tror jeg.
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by Joachim »

På den nye versjonen så er det tilkobling på mp3 ja ;-)
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by KiM »

Og dersom jeg kjøper http://cdon.no/elektronikk/cardo_scala_rider_q2-897935 får jeg den nye versjonen? :-k
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Fzsline
Posts: 44
Joined: 26 Aug 2007 16:08
MC: BMW K1200GT
MV Agusta Brutale 989 R

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by Fzsline »

eneRmiK wrote:Og dersom jeg kjøper http://cdon.no/elektronikk/cardo_scala_rider_q2-897935 får jeg den nye versjonen? :-k
Ja ;-)
Fikk et sett i posten før påske derfra.
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Scala Rider Teamset - erfaringer med dette? (BT intercom)

Post by Joachim »

Kjøpte samme plass jeg også ;-)
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Post Reply