Valg av sykkel.
Valg av sykkel.
Hei,
Nå er jeg litt usikker på om jeg vill ha bil eller sykkel men kunne gjerne tenke meg sykkel ettersom det er det jeg har kjørt.
Men vet ikke hva jeg er på jakt etter har sett på følgende;
Kawasaki Z1000
Ktm Duke og ||
Har sett på noen motarder og slikt, forsikring er en viktig faktor.
Her er hva jeg vet jeg kommer til og overholde;
- Kjøreklær. Støvler, Bukse, Jakke, Ryggskinne?.
- Godkjent lås med alarm.
Fyller 18 om 13 måneder noe som vil si at jeg skal ha noe som er mellomeffekt (mellomtung).
Da tenker jeg at gjerne Z1000 blir litt vanskelig og plombe ned? Går litt dass? Ikke vet jeg.
Hva vil dere anbefale? Regner med og bruke rundt 100 på sykkel ikke mer ihvertfall.
Nå er jeg litt usikker på om jeg vill ha bil eller sykkel men kunne gjerne tenke meg sykkel ettersom det er det jeg har kjørt.
Men vet ikke hva jeg er på jakt etter har sett på følgende;
Kawasaki Z1000
Ktm Duke og ||
Har sett på noen motarder og slikt, forsikring er en viktig faktor.
Her er hva jeg vet jeg kommer til og overholde;
- Kjøreklær. Støvler, Bukse, Jakke, Ryggskinne?.
- Godkjent lås med alarm.
Fyller 18 om 13 måneder noe som vil si at jeg skal ha noe som er mellomeffekt (mellomtung).
Da tenker jeg at gjerne Z1000 blir litt vanskelig og plombe ned? Går litt dass? Ikke vet jeg.
Hva vil dere anbefale? Regner med og bruke rundt 100 på sykkel ikke mer ihvertfall.
Re: Valg av sykkel.
Hei Z1000 blir nok litt vanskelig som 34hk ja.
Jeg kjøpte selv en Z750 som mellomtung! Denne funka helt fint som mellomtung.
Ligger ikke spesielt mange brukte for salg av dem ute nå, jeg solgte min 07 Z750 for 95 000,-
Nypris ferdig registrert var for meg 109 000,-
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... .svl=Bilde Dette er en 09 modell registrert som fulleffekt.
Kjøreklær og ryggskinne er must ja, godkjent lås med alarm er også et must for noen(som meg)
19 år bosatt på Østlandet i Sandefjord med startbonus på 25% og litt ringing ordna jeg en forsikring på MEG for 5800 i året på Kawasaki Z750.
Du klarer nok fint og få en 07-80 Z750 for 90-95 000. Også koster vel MC lappen rundt 15 lapper +++
Jeg kjøpte selv en Z750 som mellomtung! Denne funka helt fint som mellomtung.
Ligger ikke spesielt mange brukte for salg av dem ute nå, jeg solgte min 07 Z750 for 95 000,-
Nypris ferdig registrert var for meg 109 000,-
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... .svl=Bilde Dette er en 09 modell registrert som fulleffekt.
Kjøreklær og ryggskinne er must ja, godkjent lås med alarm er også et must for noen(som meg)
19 år bosatt på Østlandet i Sandefjord med startbonus på 25% og litt ringing ordna jeg en forsikring på MEG for 5800 i året på Kawasaki Z750.
Du klarer nok fint og få en 07-80 Z750 for 90-95 000. Også koster vel MC lappen rundt 15 lapper +++
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Re: Valg av sykkel.
Likte den 750'en veldig godt.
Hmm, blir bare vanskeligere og vanskeligere valg.
Har jo sett på Bmw sine sykler, perfekte men fyfasan så dyrt.
Vet du toppfarten på den 750'en ?
Det som også er viktig for meg er bunndrag, så sykkelen kan komme seg raskt opp bakker også og ikke gå helt dass.
Men Z750 kan være et godt valg.
Hmm, blir bare vanskeligere og vanskeligere valg.
Har jo sett på Bmw sine sykler, perfekte men fyfasan så dyrt.
Vet du toppfarten på den 750'en ?
Det som også er viktig for meg er bunndrag, så sykkelen kan komme seg raskt opp bakker også og ikke gå helt dass.
Men Z750 kan være et godt valg.
Re: Valg av sykkel.
Den har jo bunndraget som fulleffekt, den stopper bare og dra på rundt 7-8000 rpm
Toppfarta er ikke noe og skryte av som laveffekt, ikke noe mer enn 150-160
Skal en heftig bakke til og høyt gir til før den ikke drar deg fint opp da
Z750 har "betydelig" mer moment enn 600R sykler, den har jo ikke det samme effektregisteret. Jeg har gode erfaringer med selve Z750'n men mindre gode erfaringer med Kawasaki som merke og forhandler, men kan jo hende det BARE var meg som var så uheldig da
Toppfarta er ikke noe og skryte av som laveffekt, ikke noe mer enn 150-160
Skal en heftig bakke til og høyt gir til før den ikke drar deg fint opp da
Z750 har "betydelig" mer moment enn 600R sykler, den har jo ikke det samme effektregisteret. Jeg har gode erfaringer med selve Z750'n men mindre gode erfaringer med Kawasaki som merke og forhandler, men kan jo hende det BARE var meg som var så uheldig da
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Re: Valg av sykkel.
Det var tamt, en sprek lettmotorsykkel klarer jo og holde 160 =P.
Men hvordan er plomberingen på disse syklene da?
Men hvordan er plomberingen på disse syklene da?
- MowZ
- Posts: 1275
- Joined: 21 Jan 2008 15:44
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Re: Valg av sykkel.
Tamt eller ikke...Hele poenget er at du slippper å gire så mye...... Og klare og holde 160 er ikke poenget med en mellomtung, men dreiemomentet/motorkarakteristikken.meitemark wrote:Det var tamt, en sprek lettmotorsykkel klarer jo og holde 160 =P.
BMW S1000RR, Simply the best!
Re: Valg av sykkel.
MowZ;
Har vurdert CBR 600 (Har prøvd CBR 125) er den like liten? Altså kontra andre 600kubikkere?.
Og hvilken fart får du den i tror du hvis den er plombert?
Har vurdert CBR 600 (Har prøvd CBR 125) er den like liten? Altså kontra andre 600kubikkere?.
Og hvilken fart får du den i tror du hvis den er plombert?
- MowZ
- Posts: 1275
- Joined: 21 Jan 2008 15:44
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Re: Valg av sykkel.
Den gjør nok helt sikkert omtrent akkuratt den farten alle andre 34 hk R/sport sykkler gjør. rundt 160 km/h. CBR 600 F4 er en liten sykkel som de andre R-syklene. Da den kom var den lettere (4 kg) og hadde 1 nm mer enn gsx-r 600, og samme effekt. 110hk. Det er en grunn til at den ble en av verdens mest populære sykler. Eneste er at CBR'en har godt sete for fører og passasjer samt noen andre småting. En kompis har hatt sin som mellomtung. De hadde sperre på gassen så du ikke fikk gitt full gass samt en annen plombe i innsuget.
BMW S1000RR, Simply the best!
Re: Valg av sykkel.
Z750 har en sperre på gassen, som sitter litt vanskelig til på injector-rekka og en plugg kobla til ECU'n som er laget slik at den bare kan registrere gassen opp til 1/3 ca (som er så langt gassen går)
Tar du ut sperra uten og bytte plugg, vil ECU'n gå helt amokk og åpne alle innsuga og motoren vil gå til turtallsperra hver gang. Dette er slitsomt selv for en japse motor, og ikke minst farlig om skulle skje under kjøring.
Ellers så er 160 mer enn fort nok, hvor ofte kjører du over det ? De fleste vil ha akselerasjonen og den er ikke sååååååå gal som en skulle tro, er jo en betydelig forskjel mellom 34hk og fulleffektl. Men om du bare er vant med 125 sykler så funker det helt fint. Den er mer enn sterk nok, virker som du syns det er veldig viktig - derfor burde du velge en Vtwin isåfall
Tar du ut sperra uten og bytte plugg, vil ECU'n gå helt amokk og åpne alle innsuga og motoren vil gå til turtallsperra hver gang. Dette er slitsomt selv for en japse motor, og ikke minst farlig om skulle skje under kjøring.
Ellers så er 160 mer enn fort nok, hvor ofte kjører du over det ? De fleste vil ha akselerasjonen og den er ikke sååååååå gal som en skulle tro, er jo en betydelig forskjel mellom 34hk og fulleffektl. Men om du bare er vant med 125 sykler så funker det helt fint. Den er mer enn sterk nok, virker som du syns det er veldig viktig - derfor burde du velge en Vtwin isåfall
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Re: Valg av sykkel.
Jeg er ikke vant med 125, men med 50. Trimmet vel og merke.
- MowZ
- Posts: 1275
- Joined: 21 Jan 2008 15:44
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Re: Valg av sykkel.
vil nok få en aha opplevelse uansett og bare gled deg til tung
BMW S1000RR, Simply the best!
Re: Valg av sykkel.
Jepp, la ut en tråd her for ikke lenge siden om en RG 250.
Hvis jeg får over 7.000 med tilbakekjøp av vraket mitt (ble påkjørt av en lastebil) skal jeg kjøpe en rg 250 1987.
Hvis jeg får over 7.000 med tilbakekjøp av vraket mitt (ble påkjørt av en lastebil) skal jeg kjøpe en rg 250 1987.