Drev på min Rieju smx 2003

Prat om moped & scooter.
Post Reply
samsung22
Posts: 3
Joined: 18 Nov 2008 15:17
MC: Rieju smx 2003

Drev på min Rieju smx 2003

Post by samsung22 »

Jeg kjøpte nettopp en moped. Han jeg kjøpte den av hadde hatt på Eff.anlegg derfor hadde han satt på større drev. jeg som nå ikke har trimmet mopeden i det hele tatt ( foreløpig), er det lurt å bytte til det orginale drevet? vil jeg merke noe forskjell?

har ikke lappen enda, så har ikke fått testet mopeden ordentlig så vet egentlig ikke om det er lurt å bytte drev til det orginale som satt på mopeden når den var ny, eller om det ikke har noe og si?

altså: det er er et større drev på mopeden nå, enn det orginale som var på den når den var ny..



takk for all hjelp.. :)
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Drev på min Rieju smx 2003

Post by MowZ »

Siden han har trimmet så har han sikkert bytta til større drev foran som = mer toppfart. Men dette gir også lavere akselerasjon, så hvis du har den orginal så vil det nok være tungt å dra. Det merker du fort og den ikke klarer og dra noe i det hele tatt. Så ta og prøv så finner du ut om du burde bytte!
BMW S1000RR, Simply the best!
Capa
Posts: 205
Joined: 19 Feb 2008 15:19
MC: Suzuki SMX
- bitte litt trim
- ble stjælt, men på repp. nå.

Re: Drev på min Rieju smx 2003

Post by Capa »

dessuten har du nå mindre effekt, noe som sier at dreveingen virker "mye tungere" jeg ville bytta tilbake til de orginale som er tilpasset den orginale tilstanden, og helle bytte om hvis du ønsker en annen setting.
Hahaha, den var morsom, ikke sant?! xD
Jeg er tidligere "Hahaha"!
samsung22
Posts: 3
Joined: 18 Nov 2008 15:17
MC: Rieju smx 2003

Re: Drev på min Rieju smx 2003

Post by samsung22 »

takk for svar :)
Post Reply