Honda CBR vs. Honda NSR

Prat om lett MC.
CBR - power
Posts: 81
Joined: 31 Jan 2008 08:42
MC: CBR 125R 2006

Ser bare en grønn flekk i bakspeilet, tror det er en Kawa xD
Location: Notodden

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by CBR - power »

R6-freak wrote:CBR 125 drar ikke fra en Honda NSR på flata.. Skal du trimme så tar du NSR..

Jeg hadde en 2003 honda nsr 125 for noen mnd siden, var aldri noen problemer med den, my mer kjøreglede på en 2 takter 125 en en 4takter 125. (mener jeg)

Haha, jeg dro fra en NSR 2000 modell, den hadde potte og var dyysa opp.. Han lo bak meg,men hadde ikke sjangs.. vi starta både i fart og stilleståns.. Men han hadde desverre ikke sjangs..

Jeg har kun Potte, Gianelli og en litt større bakdekk. \:D/

Men du får mye mer trim til NSR en CBR, det gjør du..
Honda CBR 125R Værsting på 2 Hjul
User avatar
georgfd
Posts: 106
Joined: 20 Oct 2008 18:39
MC: Honda CBR 125R 2004
Location: Sunnmøre

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by georgfd »

det er vel en grunn til at de slutta å produsere nsr. Storfornøyd med min cbr, orginal.
2 taktere har jo sine fordeler og ulemper, men mye bedre om du er av den ``ulovlige`` typen ;)
CBR - power
Posts: 81
Joined: 31 Jan 2008 08:42
MC: CBR 125R 2006

Ser bare en grønn flekk i bakspeilet, tror det er en Kawa xD
Location: Notodden

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by CBR - power »

georgfd wrote:det er vel en grunn til at de slutta å produsere nsr. Storfornøyd med min cbr, orginal.
2 taktere har jo sine fordeler og ulemper, men mye bedre om du er av den ``ulovlige`` typen ;)

Hehe..

Kan ikke bare kjøre lovlig hele tiden, har blitt stoppet av politiet her i Notodden.. og de ser ikke forskjell på potta, dram bare fram Beviset at potta er lov jeg.. Funker det \:D/

Men det er jo best å kjøre lovlig daa
Honda CBR 125R Værsting på 2 Hjul
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by Speedy Gonzales »

mekkern wrote:neida...er ikke motstanden som gjør dette... et ekspansjonskammer virker med trykkbølger.. når du er "on the pipe" så suger det ut frisk blanding fra sylinderen og skyver det tilbake rett før eksosporten stenger-litt "turbo"effekt kan man si forenklet.

en megafon på 4t funker med å suge ut eksos men uten å skyve noe tilbake..

felles for begge er at dette må avstemmes til motoropsett og turtall
Hmm, interessant. Dette visste eg ikkje.
Se om eg finner noe mer stoff om dette.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
nsrfan
Posts: 66
Joined: 04 Sep 2007 17:26
MC: Honda Nsr 1999!

Re: Honda CBR vs. Honda NSR

Post by nsrfan »

Mange sier at på en 2- takt er det mye mer slitajse og vedlikehold, men det merker du egentlig ikke så mye til. Du må jo vedlikeholde en 4 takt også!

Naboen min har en CBR 125ccm å han virker som om han er fornøyd med sykkelen, bortsett fra det med at den er veldig spinkel!
Selv har jeg en NSR, som jeg er strålende fornøyd med!

hvis du vil ha en sykkel med både bånndrag og toppfart her, så hadde jeg lett valgt NSR, men hvis du vil ha noe litt nyere, som bruker mindre drivstoff og som ikke holdre følge med 2- takterene hadde jeg valgt CBR`en..

Det finnes forresten 10000 000 00000 slike poster rundt her på forumet! :)
2 fast
4 snuten
Post Reply