Det er jo forståelig at han vil ha flere moderatorer. Forumet har vokst, og så langt jeg kan se er det bare NN og Gixx som moderer forumet. Jeg vil tro at det er nok arbeid for de to, og har fra tid til anna sett at det har vært en del spam, som det har tatt tid før ble fjerna. Så bare det er en grunn til å få inn flere moderatorer.
En annen grunn, iallfall sett fra min del av verden, er at det kan være bra med flere moderatorer for å opprettholde den gode standarden som forumet har. Og der må jeg si at det har vært litt ymse i det siste året. Med innlegg som ikke burde vært skrevet og iallfall skulle vært fjernet av moderatorene. Jeg kan tenke meg at enkelte av forfatterne av noen innlegg vil ha seg frabedt tilsvarende innlegg myntet på seg selv. Og der syns jeg moderatorene har gjort en slett jobb. Det burde ikke være nødvendig å oppfordre moderatorene til å gripe inn slik som flere av oss så oss nødt til i Bimma-bloggen nå tidligere i høst.
Har fått en henvendelse fra en annen bruker av forumet, og sakser derfra
Dette er etter min mening en god beskrivelse av hva en moderators oppgaver er. Jeg vil bare tilføye at man som moderator bør være forsiktig med de mest bråkjekke innleggene. Det har med at en moderator ikke bør legalisere uvettig og bråkjekk oppførsel i trafikken å gjøre. Om han gjør det på privaten er èn ting, gjør han det på forumet, må han ikke bli forundret over at noen av forummedlemmene reagerer. Det har noe med forumets legitimitet og standard å gjøre. Og MC-forumet har en høy standard og skal fortsette å ha det.Min mening er at nye modder bør være voksne mennesker som evner å bevare roen og nøytraliteten selv om vi andre mister kontrollen. De må være aktive her inne, og kjenne forumet relativt godt. De må ha tid til jobben, og føle at de har støtte fra forumets medlemmer. De kan heller ikke være redde for å flytte feilpostede tråder, stenge dobbelpostede tråder og slå ned på upassende emner (fins de?).
Jeg har vært på forumet siden starten og har gitt mine bidrag til mange debatter, både seriøse og noen ikke fullt så særriøse, så jeg tror jeg har vist hva jeg står for og hva jeg godtar på forumet. Og ble derfor positivt overrasket når jeg blir kontaktet av et forummedlem som spør om jeg kan tenke meg å stille som moderator.
Jeg syns det er hyggelig å bli spurt. Jeg har ved et par anledninger før spurt NN om det samme, uten at det har blitt noen moderatorrettigheter på meg. Og nå i høst har jeg brukt ganske klare ord om hva jeg mener om hvordan modereringen har vært i det siste. Klar tale er ikke alltid det beste utgangspunktet når man søker jobb, men på den andre siden, What You See, Is What You Get.