Nye moderatorer?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Nye moderatorer?

Post by Ragnhild »

NN ber om søknader fra forummedlemmer som vil være moderatorer. http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=15&t=10506
Det er jo forståelig at han vil ha flere moderatorer. Forumet har vokst, og så langt jeg kan se er det bare NN og Gixx som moderer forumet. Jeg vil tro at det er nok arbeid for de to, og har fra tid til anna sett at det har vært en del spam, som det har tatt tid før ble fjerna. Så bare det er en grunn til å få inn flere moderatorer.
En annen grunn, iallfall sett fra min del av verden, er at det kan være bra med flere moderatorer for å opprettholde den gode standarden som forumet har. Og der må jeg si at det har vært litt ymse i det siste året. Med innlegg som ikke burde vært skrevet og iallfall skulle vært fjernet av moderatorene. Jeg kan tenke meg at enkelte av forfatterne av noen innlegg vil ha seg frabedt tilsvarende innlegg myntet på seg selv. Og der syns jeg moderatorene har gjort en slett jobb. Det burde ikke være nødvendig å oppfordre moderatorene til å gripe inn slik som flere av oss så oss nødt til i Bimma-bloggen nå tidligere i høst.

Har fått en henvendelse fra en annen bruker av forumet, og sakser derfra
Min mening er at nye modder bør være voksne mennesker som evner å bevare roen og nøytraliteten selv om vi andre mister kontrollen. De må være aktive her inne, og kjenne forumet relativt godt. De må ha tid til jobben, og føle at de har støtte fra forumets medlemmer. De kan heller ikke være redde for å flytte feilpostede tråder, stenge dobbelpostede tråder og slå ned på upassende emner (fins de?).
Dette er etter min mening en god beskrivelse av hva en moderators oppgaver er. Jeg vil bare tilføye at man som moderator bør være forsiktig med de mest bråkjekke innleggene. Det har med at en moderator ikke bør legalisere uvettig og bråkjekk oppførsel i trafikken å gjøre. Om han gjør det på privaten er èn ting, gjør han det på forumet, må han ikke bli forundret over at noen av forummedlemmene reagerer. Det har noe med forumets legitimitet og standard å gjøre. Og MC-forumet har en høy standard og skal fortsette å ha det.

Jeg har vært på forumet siden starten og har gitt mine bidrag til mange debatter, både seriøse og noen ikke fullt så særriøse, så jeg tror jeg har vist hva jeg står for og hva jeg godtar på forumet. Og ble derfor positivt overrasket når jeg blir kontaktet av et forummedlem som spør om jeg kan tenke meg å stille som moderator.
Jeg syns det er hyggelig å bli spurt. Jeg har ved et par anledninger før spurt NN om det samme, uten at det har blitt noen moderatorrettigheter på meg. Og nå i høst har jeg brukt ganske klare ord om hva jeg mener om hvordan modereringen har vært i det siste. Klar tale er ikke alltid det beste utgangspunktet når man søker jobb, men på den andre siden, What You See, Is What You Get.

Image
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
inunf
MC: Ymse

Re: Nye moderatorer?

Post by inunf »

Det burde ihvertfall være minst en med moped/lett mc som kan ta seg av den delen av forumet. Der har det vært ganske ville tilstander ganske lenge.

Støtter Ragnhild som moderator, det er de som tar initiativ som er gode å ha i forumledelsen. Det er ihvertfall min erfaring fra apriliaforumet.
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Min mening er at nye modder bør være voksne mennesker som evner å bevare roen og nøytraliteten selv om vi andre mister kontrollen. De må være aktive her inne, og kjenne forumet relativt godt. De må ha tid til jobben, og føle at de har støtte fra forumets medlemmer. De kan heller ikke være redde for å flytte feilpostede tråder, stenge dobbelpostede tråder og slå ned på upassende emner (fins de?).
Det var en god beskrivelse av en moderator det samme som jeg selv ville sagt, og jeg synes det er en beskrivelse av Ragnhild i egen person.
Solid, stø, kan være både spøkefull og alvorlig men viktigst av alt;

hun har store diplomatiske evner og fremstår som meget sympatisk. Hun viser også autoritet på en god og fordelaktig måte, og utviser stor respekt for andre og viser en stor porsjon modenhet.

Jeg støtter Raghild i valgkampen om nye moderator da jeg mener at hun har alle egenskapene (og mer til) jeg helst vil se hos en moderator.

\:D/

Ingen over - ingen på siden! :D

Heia Raghild!!!

:smt023

Lykke til Ragnhild!

You have my vote!
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
FV

Post by FV »

Vi har kanskje ikke så god kontakt her inne Ragnhild, men jeg støtter også forslaget for deg som moderator. Du er seriøs, men alikevel er du en av de som takler takhøyden her inne utmerket, så har du god humor i tillegg! Får jeg en halvliter av naboens heimert av deg, så får du min stemme ;)
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Jeg tror du har gitt bort stemmen din lell jeg, gutt. ;)
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Jeg er veldig tilhenger av Ragnhild!
Jeg tror nok hun kan gjøre en kjempe jobb som moderator på dette forumet og gir helt klart fra meg en stemme!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
TholoRacing
MC: Har nylig solgt min kjære CBR - neste sesong : YZF-R6.

Post by TholoRacing »

Tjah.. Jaokda, Raggy - du har min stemme også. ^^,

*Se morskt på, og be om og du kjefter på frekke besserwissere aka 14-åringer*

Eirik
Joachim

Post by Joachim »

Jeg mener også at Ragnhild vil passe godt i moderatorrollen ;-)

Det som vil være viktig er at moderatorene får klare oppgaver og fordelt de forskjellige underforumene mellom seg. Hvis ikke kan jobben som moderatorene gjør bli noe tilfeldig, da det er mange tråder å gape opp over.

Jeg vil også anbefale Inunf som moderator, om han har lyst, for han gjør en kjempejobb på apriliaforumet :smt023

Edit: Mener som sagt at det bør komme flere nye moderatorer. Det holder ikke med bare en.
Last edited by Joachim on 16 Oct 2008 20:36, edited 1 time in total.
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Jeg støtter også Ragnhild som moderator. Jeg og flere med, har irritert oss lenge og vel over at forumet i praksis er moderator-løst (det er det mest rølpete forumet jeg henger på), og i den grad det har vært moderering, har det begrenset seg til flytting og stenging av tråder (vi har moderatorer som tar rollen sin litt for seriøst her til tider uten å ha noen god begrunnelse for det). Ofte har moderatoren i seg selv stått for mesteparten av spetakkelet og sprer uhyggeligheter (mot meg og andre), og da er siste skanse brutt. Forumet trenger å heve seg til en langt høyere standard, hvor det finnes moderatorer som har takt og vet hva bra forum-kultur er for noe. Jeg tror man bør ha en moderator som er klok, fornuftig og ikke er tannløs til å slå ned på uvettig språkbruk og krasse innlegg, og rett og slett holde tonen på forumet godt og innholdet seriøst (annet enn på de trådene som er beregnet på tull og tøys). Jeg mener det er på høy tid at forumet får seg noen ansvarsbevisste moderatorer som har lest en del andre forum. Man trenger ikke å dra lenger enn på en del internasjonale forumsider for å få en kontrast til det lave nivået dette forumet befinner seg på.

På den andre siden har hver og en av oss et ansvar for å passe på våre egne innlegg, og holde sakligheten oppe og tonen hyggelig. Vi har hatt en del "jeg er sinna-tråder" hvor mye oppgulp har kommet opp som har fått undertegnede, og flere andre jeg har pratet med, nesten til å gi opp forumet. Men, det er lite å forvente av et MC-forum som dette, og sannsynligheten for at det bedrer seg er ikke stort. Hadde alle hatt fullt navn under sine innlegg, ville nok forum-kulturen vært noe helt annet. MC-forumet trenger ikke mer flere uhyggelige personer som får folk til å melde seg ut. Den som påtar seg å være moderator vil bli målt opp mot hva de evner, så en slik rolle forplikter. Jeg kjenner ikke Ragnhild så godt, men med det inntrykket jeg har, tror jeg hun vil være en god moderator :) Hvis man ser på nivået på moderatorene for øvrig, skal det ikke så mye til for å leve opp.
Last edited by maelling on 16 Oct 2008 20:36, edited 1 time in total.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Takk for hyggelige svar Image
Nå har jeg ikke naboer med anna røropplegg enn det som er i dusjen og på kjøkkenbenken, så det blir lite heimert i denne heimen iallfall ;-)
Men ene naboen brygger øl en gang i blant, og han forsto et hint om at styreleder i borettslaget burde kvalitetskontrollere brygget. Mulig jeg kan organisere ei helflaske av den sorten til deg FV :-k
*Skal det drives amerikansk valgkamp, kan man jo like godt ta den helt ut liksom \:D/ *

Men fra spøk til revolver. Reagan sa jo i sin tid at det enkleste var pistol :roll:
Jeg syns det er greit å diskutere nye moderatorer åpent på forumet.
NN vil jo naturlig nok vite hvem som har søkt, og han vil jo også like naturlig ikke oppgi hvem det er.
Men som bruker av forumet syns jeg det er greit at vi tar en diskusjon om aktuelle navn. NN får jo da en mulighet til å vurdere de som diskuteres på et bredere grunnlag. Skal en ny(e) moderator(er) ha legitimitet bør de ha respekt hos de andre brukerne. Kan jo bli litt utfordrende hvis jeg kommer med [-X på mopedforumet til ungdom som er like gamle som mine egne gutter. Men det kunne jo vært litt artig og. De ungdommene vi treffer når vi kjører MC-ravn syns iallfall det er kult at vi kommer med tunge sykler og tar oss tid til å prate med dem.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Problemet med å ha en voksen moderator i lett/moped-delen er at denne personen da må sitte å skumlese en hel mengde innlegg om mopeder og lettmotorsykler - temaer som kanskje ikke alltid er like interessante. Da er det vel bedre at en som har interesse for mopeder og lett mc tar seg av det? Den personen ville jo (sannsynligvis) lest innleggene av egen interesse uansett. Dette forutsetter selvsagt at det finnes noen som har interesse for lett/moped, er relativt oppegående og har lyst til å bli moderator.

Jeg mener at kun en ny moderator blir for lite, men det kommer jo selvsagt ann på hvor aktiv personen er. På apriliaforumet har vi gjort det slik at en moderator har ansvaret for hver sin del av forumet. På den måten vet vi hvem som skal kvalitetssikre innleggene i hver enkelt del, og det er lettere å følge med på om moderatorene gjør jobben sin. Det frister nesten å si "Ragnhild og hvilke andre skal bli nye moderatorer?"

For et år siden ville jeg meldt meg som moderator, men det holder å drive ett forum av gangen. Takker for tiliten Joachim, men jeg er redd tiden ikke strekker til.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeg har sendt pm til NoName at jeg ikke lenger ønsker å moderere dette forumet. Kommer heller ikke til å fortsette her inne som forumdeltaker.

- Amen...
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Jeg tror også i likhet med Inunf at flere moderatorer er tingen her. Hvordan man inndeler arbeidsoppgavene mellom moderatorene, kan være en interessant diskusjon jeg ikke har så mange meninger om. Jeg savner den moderatoren som rett og slett holder "folkeskikken" oppe på forumet. Det er mange her som er i stand til å flytte og stenge tråder (selv katten min kunne vært en slik moderator, og det krever ikke så store evner), og det er ikke slike moderatorer vi mangler. Vi trenger en moderator som har nese for "orden", og som gladlig tupper folk ut av forumet som ikke oppfører seg skikkelig mot andre, og eventuelt gir folk som fortjener det en reprimande eller en advarsel. Ellers ser jeg med spenning på hvem som melder seg på som en slik moderator. Annet enn Ragnhild ser jeg egentlig ingen som jeg tror er i stand til det, annet enn muligens Waffel og en eller to andre. Forumet består av mye rølp, så det er mye å ta tak i for en slik person. Moderatoren jeg savner trenger ikke etter mitt syn å være ekspert på mc i særdeleshet ned på mutter-nivå, men som har øye for god forumkultur :)
Last edited by maelling on 16 Oct 2008 21:53, edited 1 time in total.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
boxer wolf

Post by boxer wolf »

Ragnhild wrote:Har fått en henvendelse fra en annen bruker av forumet, og sakser derfra
Dette er etter min mening en god beskrivelse av hva en moderators oppgaver er.
Beklager å si det Ragnhild men det sitatet du trekker frem taler ikke for deg som moderator. Du refererer bl.a. til den noe opphetede diskusjonen i tråden til Bimma, og jeg kan ikke akkurat si at du "bevarte roen og (spesielt ikke) nøytraliteten" i den sammenhengen.

Jeg stiller på ingen måte som kandidat til en moderator posisjon selv, men jeg tror dessverre ikke du vil være det rette valg.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
FemIce
MC: Lille-V, 2004 mod

Post by FemIce »

Synd at Gixxer trekker seg helt ut... :-k

Ragnhild får min stemme av to grunner:
En fordi jeg tror hun kan gjøre en god jobb.
To fordi hun melder seg frivillig \:D/ (Ikke alltid like lett å få folk til å være mod'er)

Enig i at det bør være flere mod'er og at vi trenger egne til moped/lett-mc delen.
Håper det melder seg noe aktuelle der.
Inunf har vært nevnt og ønsker han å ta på seg jobben så får han min stemme der også :)

Jeg er ikke den mest aktive her inne for tiden, men blir ikke helt borte :-s
Post Reply