? Ser ikke bilene Mc folka elleR? Eller driter dem i oss?

Prat om lett MC.
PaTrond
Posts: 1
Joined: 22 Sep 2008 18:11

Re: ? Ser ikke bilene Mc folka elleR? Eller driter dem i oss?

Post by PaTrond »

oddkirka wrote:æ å en kompis va å kjørte inni byen. han satt på..

æ kommer kjørende bortåver ei gate. så er det en vei på høyresida. å der står det en bil som skal ut. æ har ikke vikeplikt. forkjørsvei...
har ca 40km/t. så kjører bilen ut rett foran mæ. så kvæl ho særriøst bilen midt på veien, det var bare såvidt æ greide å stopp. æ sto helt i ro, bilen stod å blokkerte trafikken i begge retninger. det hadde gått ca 20 sek. så holder æ inne fløyta. kjærringa i bilen som hadde kjørt ut skvatt å det så jo ut som at ho aldri hadde rørt et ratt før! sto jo i 2 min med fløyta inne før ho greide å kom sæ vekk!! :O

sykt at det finnes sånner i trafikken.. angrer så sykt på at æ ikke gikk å sa til ho at det er farlig at ho lev :P
Sykt at det finnes sånne om du hadde forkjørsrett, ja.

1- Det skal søren ikke ta 2 min å starte en bil!
2- Det er vanlig å kjenne til turtallet og når det er vanlig å gire(selv hører jeg på motorlyden når det er på tide og jeg kjører raskere gokarter med gir)
3- Du skal være passe nybegynner for å klare å stalle 8-[ Om motoren først harker, så setter jeg i clutchen(må gjøres med en gang) og gir på til et passe turtall..
4- Alt dette er nok basiskunskaper for de aller fleste her, men, men...
5- Mange nyere biler går ikke ann å stalle, så de som føler seg utilpass: Kjøp disse bilene og slipp å lage kork, som tyske bobilturister gjør.

Kjørt en del selv om jeg er 15, aldri stallet.. Riktignok ikke i Norge, men de Forente Arabiske Emirater (får si de jaggu har luksusbiler der :D Bare den jeg fikk kjøre kosta jo flesk... :-# )
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: ? Ser ikke bilene Mc folka elleR? Eller driter dem i oss?

Post by O_o »

PaTrond wrote:Kjørt en del selv om jeg er 15, aldri stallet.. Riktignok ikke i Norge, men de Forente Arabiske Emirater (får si de jaggu har luksusbiler der :D Bare den jeg fikk kjøre kosta jo flesk... :-# )
Hva slags bil er dette? "Manuellt automatgir"? :lol:
User avatar
jgrlars
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2008 22:18

Re: ? Ser ikke bilene Mc folka elleR? Eller driter dem i oss?

Post by jgrlars »

I dag hadde jeg min største nestenulykke så langt. Kom med sykkelen inn mot krysset i Hasle da en bil i høyre felt svinger rett inn i venstre felt og inn i meg. Han skulle kjøre forbi bussen som hadde stoppet for å slippe av folk. Jeg rakk å gjøre en liten unnamanøver, så det var heldigvis bare beinet mitt som var borte i den venstre forskjermen hans. Var bare ørsmå marginer for at jeg ikke sleika litt asfalt i dag gitt.. :roll:
Yamaha XVS 650 A DragStar Classic
Image
Lars's logg
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: ? Ser ikke bilene Mc folka elleR? Eller driter dem i oss?

Post by O_o »

Godt du hadde marginene på din side da :) Stoppet han da eller?
User avatar
jgrlars
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2008 22:18

Re: ? Ser ikke bilene Mc folka elleR? Eller driter dem i oss?

Post by jgrlars »

O_o wrote:Godt du hadde marginene på din side da :) Stoppet han da eller?
Jepp, han stoppet da jeg kom borti frontkjermen hans. Han fikk vel øye på meg i sidesynet sitt :-k . Jeg fikk bremset ned å snudde meg, og da satt han med armene i været og så litt sorry ut..
Yamaha XVS 650 A DragStar Classic
Image
Lars's logg
Post Reply