Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - lengter etter sykkelkjøring..

Post by Jeanette »

Attila wrote:Må være at jeg var "litt" kald, det varmet såååååå deilig!!!! ;-)
Du hadde vanskelig for å gi slipp på meg da vi sa hadet i Lillestrøm, men så var du jo en smule blåfrossen også.. Hendene dine var jo iskalde! Uansett var det hyggelig å se deg igjen :)
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: Jeanette sin blogg - lengter etter sykkelkjøring..

Post by Attila »

Artig å være "On the road again" \:D/
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - lengter etter sykkelkjøring..

Post by Jeanette »

Image

Måtte bare låne den der litt jeg, Shorty!

Makan til finvær som det er ute, og det er meldt strålende sol hele uka.. Ikke kan jeg kjøre sykkel og kose meg på to hjul, ei heller har jeg mulighet/samvittighet til å nyte alt av finværet da det er rapportskriving til hovedoppgaven "for alle penga" om dagen.

*Klage litt*
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - lengter etter sykkelkjøring..

Post by Jeanette »

Dagene går for det meste med til skriving av hovedprosjektrapporten her nå. Klassevenninna mi og jeg har kommet godt i gang, og vi har allerede fått en del sider. Det er hun som tar seg av de nødvendige turene opp til Ahus for å spørre om diverse (som vi ikke kan få svar på over telefon), så jeg er glad jeg slipper å styre med det. For at skolen skal trykke opp rapportene for oss må den være klar til 19. mai, så det vil si at vi har igjen to uker med skriving og tilbakemeldinger fra den eksterne veilederen vår.

Kom ellers til å tenke på at det i dag er akkurat ett år siden den venstre ankelen min så slik ut:

Image

Litt ironisk at jeg ett år senere sitter med høyreankelen i gips?! :-k
Nå er det uansett maks 10 dager igjen til gipsen går av - sykemeldinga mi går ut neste fredag. Har nedtellinga på 9 dager jeg da, siden gipsen har vært på i 6 uker neste torsdag. Har ennå ikke fått noen innkalling til legetime, så om jeg ikke har hørt noe innen et par dager må jeg bare ringe og få en avklaring på det. Ikke snakk om at jeg skal gå med gips lenger enn nødvendig, nei..

Kan også nevne at jeg ringte Color Line og kansellerte turen i går. Jeg har tenkt på det å eventuelt kjøre kortere etapper enn planlagt, men jeg tror ikke jeg vil like å være på en "amputert" tur heller, når jeg vet hvor jeg kunne ha vært. Jeg ville dessuten hatt minimalt med kjøretrening før turen om den hadde gått som planlagt fra 5. juni. Jeg har da bestemt meg for heller å satse på en lengre tur her i landet - da er også hjemveien litt enklere om jeg ikke skulle orke mer - og så går turen nedover Europa neste år i stedet.

Har også tenkt en del på hva jeg gjør i sommer mtp. en eventuell studierelatert sommerjobb (vurderer å søke på en jeg har fått nyss om), og også hva som skjer fra høsten av. Har ikke helt bestemt meg, men jeg kommer nok tilbake til det når jeg har en plan klar!
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - merker jeg blir sinna..

Post by Jeanette »

Åååå, er det mulig?! :evil: Må bare få ut litt frustrasjon her jeg nå..
Prøvde å ringe verkstedet i går for å høre om status på sykkelen, men det var ikke snakk om å komme gjennom på telefon. Når det ringer og ringer og de har for mye å gjøre, så blir man til slutt bare avvist med beskjed om å prøve å kontakte dem via mail. Nå har jeg akkurat pratet med faren min, og han lurte på om jeg hadde hørt noe fra dem. Jeg sa at "nei, det har jeg ikke, men de har heller ingen avtale om å ringe meg." Da faren min sa "jo" til dette begynte jeg å lure, men det viser seg at han har vært innom der i dag og pratet med dem, og gitt nummeret mitt til han ene - med klar beskjed om å ringe meg. Vet dere hvorfor?! Det er ikke gjort NOE med sykkelen - "det mangler noen deler".. Er det mulig?!

Ikke det at jeg trenger sykkelen her og nå, og neppe like etter at gipsen er tatt av heller, men de skal da faen meg ikke utnytte det! Det er 2 uker siden jeg var og så på sykkelen, og da skulle delene bestilles samme dag!!! :roll: :roll:
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Jeanette sin blogg - merker jeg blir sinna..

Post by Lølle »

Finn ut hvor de bestiller deler og ring dem. Sjekk om de har delene dine i bestilling og når bestillingen ble gjort. Spør når delene kommer.
Intet nytt er dårlig nytt. Bra at du begynnte å sjekke nå, legg press og om nødvendig true dem med hard gips!
;-)
Image
Image
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Jeanette sin blogg - merker jeg blir sinna..

Post by Juliet »

Skjønner du blir frustrert! Får håpe de har planer om å ha sykkelen din fin igjen om to uker!

Ser du har forandret plannene for sommerren også, tror heller ikke det var dumt mtp at vi skal få en fantastisk sommer i år etter hva som er spådd. Greit å få det med seg når vi først får en skikkelig sommer, og heller spare utenladstur til neste år ;-) Jeg drømmer også om en sommerferie med innenlandstur, i finvær, en gang...
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Jeanette sin blogg - merker jeg blir sinna..

Post by Ulvinnen »

Jeg skjønner godt at du er frustrert! Å ikke holde avtaler er utrolig dårlig service. Når du snakker med dem, så kan du nevne i forbifarten at du er aktiv på et av de største mc-forumene, slik at svært mange leser hvilke erfaringer du har med verkstedet.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Jeanette sin blogg - merker jeg blir sinna..

Post by Ragnhild »

Ulvinnen wrote:Jeg skjønner godt at du er frustrert! Å ikke holde avtaler er utrolig dårlig service. Når du snakker med dem, så kan du nevne i forbifarten at du er aktiv på et av de største mc-forumene, slik at svært mange leser hvilke erfaringer du har med verkstedet.
Jepp + at du kan ta med at vi vet hva vi gjør med firma Innmari Særriøs & sønner Ltd AS, og at de har ikke lyst til å vite hva det er...
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
superbaben
Posts: 150
Joined: 05 Jun 2007 12:06
MC: Gate: GSX-R 750 (K7) og RG250
Bane: GSX-R 600 (K6)
Cross: RMZ 450
http://plasticmc.com
Location: Ørsta (og Drammen)
Contact:

Re: Jeanette sin blogg - merker jeg blir sinna..

Post by superbaben »

Kjipt å høre at du måtte avlyse turen da :( Men mange fine turer her i landet også... Til mine kanter foreksempel... Vakre fjell og fjorder...og råe svinger:)

Du må bare mase til de blir lei av deg på det verkstedet...stort sett det eneste som hjelper hvis de først er så useriøse... Irriterende!!
I "stallen" nå:
Suzuki GSX-R 750 K7 (gatesykkel)
Suzuki RG 250 (gatesykkel)
Suzuki GSX-R 600 K6 (banesykkel)
Suzuki RMZ 450
Pocketbike
Skidoo Formula MX 470 (Snøscooter)
VW Passat 2,5 TDI 4 motion
(+et par traktorer:)

http://www.plasticmc.com
User avatar
hansp
Posts: 814
Joined: 31 May 2007 21:05
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
Location: Buriram Thailand
Contact:

Re: Jeanette sin blogg - merker jeg blir sinna..

Post by hansp »

Føler med deg, men er ikke overasket, har hatt så mye å gjøre med diverse verksteder (bil) opp gjennom årene at ingen ting overasker meg når det gjelder den bransjen der. Det året jeg har vært MC eier har jeg ennå ikke vært borte i en forhandler eller verksted som yter god service eller holder det de lover, selv ikke når jeg har vært ute for å brenne av x anntall tusen på nye sykkel. Tror det er for liten konkuranse.
Synd du måtte avlyse turen din, men bli gjerne med Inger Johanne og meg til vestlandet (snur i Kr.sund), avreise 26/6.
Hans Petter
Pollti

Re: Jeanette sin blogg - merker jeg blir sinna..

Post by Pollti »

Innmari Særriøs & Sønner Ltd AS Co., Ragnhild.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - merker jeg blir sinna..

Post by Jeanette »

hansp wrote:Tror det er for liten konkuranse.
Det tror jeg også, de vet at interessen for MC bare blir større og større, og at folk er villige til å betale for å få den sykkelen de ønsker. Så lenge forhandlerne får de pengene de har krav på, er de blide og fornøyde, men så fort de skal gi noe tilbake til oss kundene stopper det opp.. Er jo ikke uten grunn at jeg allerede er på mitt andre Yamaha-verksted i løpet av ett år som eier (har hatt sykkelen i ett år førstkommende fredag) :roll:

Da vi pratet med dem for to og en halv uke siden, fikk vi beskjed om at sykkelen egentlig skulle være klar rundt den 25. april. Da jeg ville komme innom og se på sykkelen først (var der 22. april), ba jeg dem vente med å bestille deler til etter dette, og de fikk deretter klarsignal til å bestille. Dette er da 2 uker siden, og tydeligvis har ingenting skjedd. Er hvert fall ingen tvil om at jeg må holde dette under oppsikt nå; jeg vil ikke risikere å stå uten sykkel når jeg er klar til å kjøre igjen!
hansp wrote:..men bli gjerne med Inger Johanne og meg til vestlandet (snur i Kr.sund), avreise 26/6.
Først og fremst - takk for tilbudet! :) Jeg gjorde jo unna en del av vestlandet i fjor, og har tenkt meg en litt annen retning i år, men kanskje jeg kan ta begge turene! Hvor lenge har dere tenkt å være på veien, og hvor går runden?
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Jeanette sin blogg - merker jeg blir sinna..

Post by Ragnhild »

Pollti wrote:Innmari Særriøs & Sønner Ltd AS Co., Ragnhild.
OK OK Pollti, glemt at de var Company også.
Men det viser jo seriøsiteten på foretaket.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Re: Jeanette sin blogg - merker jeg blir sinna..

Post by Olav'en »

Eg joiner deg i ankel hevelser Jeanette, her er min etter i går. :P
Image
Post Reply