Parkering av MC

Prat om tung MC.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Parkering av MC

Post by Lølle »

Banditbiker wrote:De kan faktisk ikke det mere enn andre kan det, men de gjør det slik som andre gjør det.
[-(
Uten å få konsekvenser, ja!! :twisted:
Det er vel ikke så mange som parkerer på fortauet utenfor konditoriet og sitter på vindusbordet og koser seg, heldigvis.
Det alvorlige i saken er ikke at de bryter lover og forskrifter, men at de utsetter etaten for dumme historier.
Image
Image
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Re: Parkering av MC

Post by medic1136 »

sant det, men utrykknings kjøretøy er heldige vet du. de har en § som gir dem fritak fra lover trafikk regler så lenge det er til vesentlig lette. men det betyr ikke at de har lov til å parkere som de vill for å gjøre private ting i arb. tiden. og lunsj/handlig regnes som private ting.

synd at de utnytter dette.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Parkering av MC

Post by Banditbiker »

Lølle wrote:
Banditbiker wrote:De kan faktisk ikke det mere enn andre kan det, men de gjør det slik som andre gjør det.
[-(
Uten å få konsekvenser, ja!! :twisted:
Det er vel ikke så mange som parkerer på fortauet utenfor konditoriet og sitter på vindusbordet og koser seg, heldigvis.
Det alvorlige i saken er ikke at de bryter lover og forskrifter, men at de utsetter etaten for dumme historier.

På ingen måte uenig i det. Noen burde tenke seg om et par ganger før de gjør ting, og ikke minst se på signaleffekten av hva de foretar seg.
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Re: Parkering av MC

Post by medic1136 »

må nok som mange andre i min bransje legge meg flat på den he he. men tilambulansetjenestens forsvar, vi må ha bilen så nært som mulig 2 sec (hvor dumt det enn høres ut) kan bety forskjell på liv og død.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Parkering av MC

Post by Lølle »

Det var en lege som sa en gang om å komme først til et ulykkessted:
- først sikre stedet - de som ikke tåler den forsinkelsen, ville dødd likevel.
Kan du ikke parkere bedre enn de gjorde, får du kjøpe kringla et annet sted. ;-)
Du skal være i nærheten av bilen, men det begrenser hvor du kan være også.
Image
Image
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Re: Parkering av MC

Post by medic1136 »

utrolig skjelden vi tar oss av sikring av et ulykessted. det er som oftest gjort alt når vi kommer til stedet. En annen ting er at å sikre stedet er egentlig ganske enkelt og går fort. tar meg ca 0,5 sec å gjøre det. sikring er så enkelt som å sette bilen på tverra over kjørebanen. men nok om det.

Det nok ikke så veldig skjelden det som blir beskrevet skjer, men skjelden at vi spiser ute som oftest så handler vi maten og så drar vi inn til basen for å spise. Og det er der problemet er, når vi skal handle mat. l
User avatar
mekkern
Posts: 5149
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Parkering av MC

Post by mekkern »

matpakke? :lol:
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Parkering av MC

Post by Lølle »

mekkern wrote:matpakke? :lol:
:-)
Tror ikke den holder, nei.
Regner med at dere bare handler fra hyllene mellom døra og kassa for å være nærmest mulig :D
Image
Image
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Parkering av MC

Post by ErlingSG »

Det medicettellerannet sier her er det samme jeg har hørt fra de jeg kjenne ri ambulansetjenesten her hjemme..

Du kan ikke begynne å løpe flere kvartaler til bilen om noe skulle skje, så jeg syns det er helt greit at utrykningskjøretøy (Og da spesielt ambulanser) tar seg friheter med parkeringen.
Jeg vet i alle fall at de gangene jeg har ventet på ambulanse til meg selv eller folk nært meg har tiden gått sakte nok fra før selv om jeg ikke har vært i direkte livsfare..
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Parkering av MC

Post by Lølle »

Det er forskjell på å parkere på fortauet for å sitte på konditori og parkere flere kvartal unna, eller? ;-)
Image
Image
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Parkering av MC

Post by Juliet »

By the way; noen som vet hvor man får tak i en sånn dings til å oppbevare/sikre/låse inn billetten til motorsykkelen?? Ser det er nevnt i tråden at det finnes, men jeg har aldri sett eller hørt om det. Høres ut som om det kan være kjekt å ha :?
Image
Vennlig hilsen Juliet
LilleDi
Posts: 15
Joined: 18 Apr 2007 09:58

Re: Parkering av MC

Post by LilleDi »

Juliet wrote:By the way; noen som vet hvor man får tak i en sånn dings til å oppbevare/sikre/låse inn billetten til motorsykkelen??
vet ikke hvor du får sånn boks, men hos trafikketaten (og ved en del parkeringsautomater) kan man få strekkode til å feste på kjøretøyet (klistremerke), så kan man betale via sms for den tiden man står parkert

ikke lekkert, men mye penere enn en boks vil jeg tro ;-)

se mer info på feks:
http://www.trafikketaten.oslo.kommune.n ... ryID=29002
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Parkering av MC

Post by Juliet »

Takk, det hørtes smart ut :) Her jeg bor finnes ikke mye automater, så jeg har foreløpig ikke vært borti det når jeg skal parkere mc.
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Fantomet
Posts: 141
Joined: 01 Mar 2006 19:36
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!
Location: Trondheim

Re: Parkering av MC

Post by Fantomet »

Her i Trondheim parkerer jeg konstant på fortau, inntill vegg o.l. Har aldri fått bot!
Håper dette fortsetter, for det er jo så lettvint!
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
mortenk
Posts: 1
Joined: 23 Jan 2008 13:55
MC: VN800

Re: Parkering av MC

Post by mortenk »

De får faktisk provisjonslønn:
http://e24.no/naeringsliv/article2205166.ece
Svina! Jeg mistenker at de får ekstra bonus for å bøtelegge MC.

/Morten
Post Reply