Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
wolfram
Posts: 83
Joined: 23 May 2007 18:58
MC: Sort R6
Location: Skien

Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by wolfram »

Har bestillt noe fra fc-moto og lurte på om dere som har gjort det noen gang fikk ett sporingsnummer?
pakka blir jo sendt med UPS

Status Date
Order was received 20/11/2007 (15:32)
Viewed 20/11/2007
In process 21/11/2007
Dispatched 26/11/2007
Delivered 26/11/2007
Invoiced 26/11/2007

ordren har nå kommet så langt som dette... syns det er merkelig at jeg ikke har fått sporingsnr da?
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by FV »

Samme skjedde med meg, hos meg dukka det ikke opp noenting. Da de ringte 1 mnd senere sa jeg bare at de ikke trengte å bry seg med å kontakte meg mer, å varene ville jeg ikke ha.
stoppitide
Posts: 261
Joined: 12 Nov 2007 22:06
MC: Ducati Monster S2R 800

Re: Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by stoppitide »

Hei og ooops
Jeg har nettopp bestilt hjelm derfra, ordren er bare "gesehen" foreløpig. Følger med denne tråden og melder fra hvis ting ikke går som smurt. Oppga kredittkortinfo i et dertil egnet merknadsfelt - gjorde dere andre det også? Funket? Trygt? Lykke til med din (og min) ordre!
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by FV »

Ja, jeg bestilte også hjelm, så oddsen er ikke på din side :lol:
wolfram
Posts: 83
Joined: 23 May 2007 18:58
MC: Sort R6
Location: Skien

Re: Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by wolfram »

fikk faktisk sporingsnr fra ups på mail nå akkurat :)

jakke + hansker jeg har bestillt da.. kansje større odds for at det kommer fram da? :P
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by Alas »

Bestilte støvler og hjelm derfra i høst. Gikk finfint når de satte igang. Var litt fram og tilbake for støvlene jeg ville ha hadde de ikke, men fikk noen andre som jeg jeg hadde sett på. Men det tok litt tid før de sendte det, men når det først var kommet UPS i hende tok det ikke mer enn fire-fem virkedager før jeg hadde det på døren.

Jeg har god erfaring med dem, selv om de ikke er de aller kjappeste.....
stoppitide
Posts: 261
Joined: 12 Nov 2007 22:06
MC: Ducati Monster S2R 800

Re: Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by stoppitide »

Lurer på om de hørte oss :) Nå bekreftet de at hjelmen er sendt, kontoen belastet i hvert fall :-k Bestilt fredag og sendt i dag - det lover jo godt! Hvis ikke transporten roter det til løper jeg snart rundt i stuen, med hjelm, lager brummelyder og mimrer tilbake til livet som guttunge da slik oppførsel var naturlig. Det betyr vel bare at mc-livet gjør oss til gutter igjen - I like it!!
wolfram
Posts: 83
Joined: 23 May 2007 18:58
MC: Sort R6
Location: Skien

Re: Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by wolfram »

jamman kom varene mine i dag gitt :)
når kommer toll regninga tro?
er det 25% av beløpet bare?
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by Alas »

Momsregningen kommer vel om en uke eller to, er 25% av varens verdi pluss frakt. Også skal UPS ha noen kroner.....
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by Jeanette »

Alas wrote:Momsregningen kommer vel om en uke eller to...
Nå leste jeg litt fort, og fikk det til å bli "morsomregningen".. Moms er jo kjempemorsomt :roll: :lol:
stoppitide
Posts: 261
Joined: 12 Nov 2007 22:06
MC: Ducati Monster S2R 800

Re: Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by stoppitide »

Bestilt fredag, ekspedert mandag (se over) Ringte fra UPS i dag/kveld - ordnet belastning av moms 25% og fortollingsgebyr ca kr 130,- (for å legge ut/ordne moms) over tlf med VISAkortet. De sier de skal levere i morgen - 5 virkedager etter ekspedering. Bra score for både fc-moto og UPS fra meg! (Forutsatt at levering går greit i morgen) Har spart 2.300,- på hjelmkjøpet :D
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by Alas »

Det går an å fikse momsen pr telefon ja. Visste jeg ikke. 130 kroner er ikke ille synes jeg, Posten tar jo 90 kroner og da tar det jo år og dag.

Åssen hjelm kjøpte du da? Jeg fikk meg hjelm, visir og støvler til vel 600,- mer enn hva bare hjelmen koster i Norge.
stoppitide
Posts: 261
Joined: 12 Nov 2007 22:06
MC: Ducati Monster S2R 800

Re: Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by stoppitide »

Ja, det med gikk i løpet av en tlf-samtale med UPS. Vet ikke om det er standard at de ringer opp, ellers kommer kanskje regningen etterpå? Foreslår for andre å ringe UPS på 800 33470 og kanskje avtale dette sånn midtveis i prosessen. Jeg bestilte en Schuberth R1, som koster ca 5.500 i butikk, og betaler 3.200 alt inkludert (fremdeles med det forbehold at den ennå ikke er meg i hende). Følg med for spennende avslutning i morgen :lol:
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by Alas »

Hehe, samme hjem som meg det, veldig god hjelm synes jeg, liker den veldig godt, solvisiret er jo bare genialt! Kjøpte med et ekstra visir med pinlock sånn i tilfelle den skulle dugge, noe den gjør av og til i lave hastigheter, men ikke sjenerende.

De ringte meg og for å høre om jeg var hjemme, men det falt meg ikke inn å betale momsen da.
stoppitide
Posts: 261
Joined: 12 Nov 2007 22:06
MC: Ducati Monster S2R 800

Re: Spørsmål til noen som har bestillt fra FC-moto

Post by stoppitide »

Fikk hjelmen i dag - UPS-sjåføren ringte for avtale - kjempefornøyd! Anbefaler FC MOTO og gratulerer meg selv og dere over her med gode kjøp.
Post Reply