Muligheter for å bli vekter.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Pollti

Re: Muligheter for å bli vekter.

Post by Pollti »

Bli stuntmann du Erling \:D/ Nå er jeg nærme pensjon enn tenårene men jeg vet fremdeles ikke hva jeg skal bli når blir voksen 8)
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Re: Muligheter for å bli vekter.

Post by Den Røde Fare »

mekkern wrote:jeg synes det er det greit å være idiot \:D/ ..dette kan du være over alt.. de fleste snakker engasjert om deg-slipper unna med det meste,og ingen forlanger mye av deg ...eneste som ikke er straffbart snart også... 8)
*fnis* Synger du sangen til Prima Vera også da? Så fiiiiint å være idiot...Det er en av mine all time favorites ;)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
mekkern
Posts: 5149
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Muligheter for å bli vekter.

Post by mekkern »

nja...synger ikke så mye jeg da... [-(

idioti er sterkt undervurdert...se bare på våre "folkevalgte".....hvem andre kan gjøre milliard feil å få klapp på skuldera??

erling- gå for en politisk karriære..spiller ingen rolle m rulleblad heller.. \:D/
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Re: Muligheter for å bli vekter.

Post by medic1136 »

stian wrote:De utviser skjønn hos alle som søker, om du har en trafikk forseelse feks.. bot, osv er det et forenklet forelegg... Og vises ikke på rullebladet..
bøter vises på rullebladet. bøter blir ikke fastsatt av politiet men av en dommer. En jurist hos politiet legger inn en anbefalling på hva boten bør være på. Mens forenklet forelegg ikke kommer på rullebladet.
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Muligheter for å bli vekter.

Post by Dominator »

Hver sin lyst og hver sin smak selvfølgelig. Erling, om du føler for å bli vekter så er det bare å ønske deg lykke til. På den annen side må jeg si meg litt enig med RH racing. Dårlig betaling og ugunstige arbeidstider er én ting. De fleste vektere er vel enten studenter eller folk som strever med å komme inn på politihøyskolen. Og hvor mange vektere over 40 år har du sett i det siste? Neppe noe yrke for framtiden er jeg redd...
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Muligheter for å bli vekter.

Post by O_o »

Pollti wrote:Det er en børsemaker som har sjappe utenfor Arendal. "Alle" i distriktet her snakker om ham men akkurat hva en børsemaker gjør er litt uklart for meg.
de reparerer, vedlikeholder og tar service på jaktvåpen. selger gjerne våpen også...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Muligheter for å bli vekter.

Post by tshansen »

Jeg har ikke mye positivt å si om Vekter yrket jeg heller. Aldri vært det selv, men har en del kompiser som er det.

Jage ut byens løse fugler fra kjøpesenter. Springe etter småunger som har naska på butikkene. Traske i timesvis for nada betaling. Nei dette ville jeg seriøst vurdert hardere.

Snakk gjerne med folk som har jobbet litt i dette yrket. Få litt signaler på hvordan dette vil være for deg. Se om det er noe du kan trives med.

Børsemaker tror jeg kan være spennende.

Uansett valg. så ønsker jeg deg lykke til :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Muligheter for å bli vekter.

Post by ErlingSG »

Jeg tenkte mer sånn traske rundt på et lager med maglight om natta jeg da, men..
Om jeg skal gå på skole neste år kommer jeg til å søke børsemaker. Blir vel til å jobbe med jaktvåpen, eller i militæret/politiet. Kanskje ikke politiet, men..
På grunn av sperrefristen kan jeg ikke gå transport desverre..
Gixxerman

Re: Muligheter for å bli vekter.

Post by Gixxerman »

Bare å søke så får du et svar. Har selv vært vekter, og har vel litt blandede følelser når jeg ser tilbake. En del av jobbene var ikke videre artige, mens andre var av det slappe slaget. Har gått runder på natta i store gamle lagerbygninger, og det er ikke akkurat kos. Gode penger om man holder ut å jobbe til alle døgnets tider men men. Selv har jeg inget ønske om å jobbe slik lenger. Ble en del resepsjonsjobbing også, og der sitter man som regel og chatter på nett dagen lang heh.
Post Reply